ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت - ثبت برند - ثبت تغییرات شرکت - ثبت شرکت در کانادا - ثبت فردا

۱۷ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

ورود و خروج اعضاء در شرکت ها به دلایل برجسته ای صورت می گیرد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

_پیوستن افراد جدید به شرکت
_جایگزینی شخصی یا ااشخاص دیگر از مجموعه با افراد یا فردی دیگر
_انصراف یکی از اعضاء برای ادامه کار با مجموعه که موجب می شود شخصی از مجموعه خارج شود.
در تمامی شرکتها و مؤسسات اعم از مسؤلیت محدود، تضامنی، تعاونی و…( به استثناء شرکت سهامی خاص) در صورتی که شخص یا اشخاصی به هر دلیلی مایل به همکاری  با شرکت نباشند طی چند مرحله خروج و یا کاهش سرمایه آنها انجام می گیرد.
برای خروج و  یا کاهش سرمایه هر کدام از سهامداران باید آن شخص حتماَ رضایت به خروج و یا کاهش سرمایه خود را داشته باشد و بدون رضایت کتبی ایشان ( امضاء صورتجلسه و اوراق) مابقی اعضاء قادر به انجام این کار نمی باشند.
در خصوص ورود شریک جدید امور مربوط به آن طی صورتجلسه مجمع  انجام می گردد که از دو طریق صورت می گیرد:

  • ورود شریک از طریق افزایش سرمایه شرکت
  • ورود شریک از طریق واگذاری سهام مابقی سهامداران.
  • ورود شریک جدید به شرکت

زمان ورود شریک جدید به شرکت باید نوع مبادله ی سرمایه ای بین شرکا مشخص گردد و این مبادله ممکن است به دو حالت صورت پذیرد:
1_ مبادله ی شریک جدید با شرکای قدیمی
که این نوع مبادله، مبادله ی بین اشخاص حقیقی می باشد.
2_ مبادله ی شریک جدید با شرکت
که این نوع مبادله، مبادله ی بین شخص حقیقی ( شریک جدید ) با شخص حقوقی ( شرکت) است که موجب افزایش سرمایه می شود و می تواند در قالب یکی از حالت های زیر باشد:
-ورود شریک جدید با فرض پرداخت مبلغی معادل سرمایه ی تعیین شده برای او.
-ورود شریک جدید با فرض پرداخت مبلغی بیشتر از سرمایه ی تعیین شده برای او.
-ورود شریک جدید با فرض پرداخت کمتر از سرمایه ی تعیین شده برای او.
-ورود شریک جدید با تجدید ارزیابی دارایی ها و بدهی های شرکت.

  • خروج شریک از شرکت

در شرکت تضامنی،طبق ماده 123 قانون تجارت هیچ کدام از شرکا حق ندارند بدون رضایت سایر شرکا سهم خود را به دیگری واگذارکنند و از شرکت خارج شوند مگر به رضایت تمامی شرکا.
در این نوع شرکت خروج شریک امری عادی و معمولی به حساب نمی آید.زیرا در شرکت تضامنی شخصیت و اعتبار شرکا اهمیت زیادی دارد. ممکن است خروج یکی از شرکا تأثیر مهمی در ادامه ی فعالیت شرکت داشته باشد.
در بحث خروج شریک قبل ورود شریک باید نوع مبادله ی سرمایه بین شرکا تعیین شود:
الف) واگذاری سرمایه توسط شریک خروجی به شرکای دیگر با شریک جدید:
این مبادله ی سرمایه بین اشخاص حقیقی می باشد و با مبلغ ریالی مبادله کاری نداشته فقط با ارزش دفتری سرمایه مبادله شده رویدادها ثبت می شود.
ب) اگر سهم الشرکه خروجی از محل دارایی های شرکت پرداخته شود:
این نوع مبادله، مبادله ی اشخاص حقیقی با اشخاص حقوقی بوده و هم ارزش ریالی مبادله و هم ارزش دفتری سرمایه ملاک ثبت حسابداری می باشد که می تواند در یکی از حالات زیر باشد:
_خروج شریک با فرض پرداخت مبلغی معادل سرمایه وی.
-خروج شریک بافرض پرداخت مبلغی کمتر از سرمایه وی.
-خروج شریک با فرض پرداخت مبلغی بیشتر از سرمایه وی.
-خروج شریک با تجدید ارزیابی دارایی ها و بدهی های شرکت.

  • ورود و خروج شریک در شرکتهای با مسؤلیت محدود

ورود و خروج شریک در این شرکتها به دو صورت است:
الف-ورود و خروج شرکا از طریق نقل و انتقال سهم الشرکه:
_تنظیم صورتجلسه نقل و انتقال سهم الشرکه
_مراجعه به یکی از دفترخانه های اسناد رسمی و اخذ صلح نامه.
_پس از طی مراحل فوق،برای اخذ صلح نامه باید استعلام هایی توسط دفترخانه از اداره ثبت شرکتها و دارایی انجام پذیرد.
_ثبت صورتجلسه در اداره ثبت شرکتها.
ب-ورود و خروج شریک از طریق صورتجلسات افزایش و کاهش سرمایه:
_ ورودوخروج شرکا زمانی انجام می گیرد که سرمایه ورود و خروج کند.
_ در این صورت باید شخص جدید را جزو شرکای صورتجلسه افزایش سرمایه کرد.
_ در صورتجلسه کاهش سرمایه نسبت به خروج شریک اقدام کرد.
_ دیگر نیازی به مراجعه و استعلام از دارایی نیست.

  • ورود و خروج شریک در مؤسسات غیر تجاری

شرایط مربوط به ورود و خروج شریک در این مؤسسات مانند مسؤلیت محدود است.

  • ورود وخروج شریک در شرکتهای سهامی خاص

_ در این شرکتها ورود شریک همراه با افزایش سرمایه امکان پذیر است.
_ خروج شریک و کاهش سرمایه وجود ندارد.
_ تنها راه ورود و خروج سهامداران شرکتهای سهامی خاص به صورت نقل و انتقال سهام است.

  • دلایل ورود و خروج شرکا

_ جایگزین نمودن شخص یا اشخاص از مجموعه با شخص یا اشخاص دیگر.
_ انصراف یکی از اعضای شرکت از ادامه کار.
_ اضافه شدن فرد جدید به هر دلیلی.

  • مدارک مورد نیاز جهت ورود و خروج شرکا

_ مدارک شناسایی  کلیه ی اعضای شرکت.
_ سربرگ مجموعه.
_ ارایه مدارک شناسایی مربوط به شرکت یامؤسسه توسط وکیل مؤسسه.
_ حضور کلیه شرکا در جلسه.
_ مهر شرکت.
_ مدارک تکمیلی اعلام شده در مؤسسه.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 

نشست تخصصی «علامت تجاری عام (ژنریک) در حقوق ایران» با حضور قضات دادگستری، اساتید دانشگاه و متخصصین حقوق مالکیت فکری در تاریخ 10 تیرماه در پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قوه‌قضاییه، در ابتدای نشست مهدی کارچانی سرپرست گروه حقوق مالکیت فکری پژوهشگاه اظهار کرد: علامت تجاری عام یا ژنریک، علامتی است که به نوع یا ویژگی کلیدی کالا یا خدمات اشاره دارد و در زبان عموم مردم به نام رایج کالا یا خدمت تبدیل شده است. گاه یک علامت در زمان ثبت عام محسوب می‌شود و گاه نیز در زمان ثبت دارای شرایط ثبت است اما به دلایلی بعد از ثبت به علامت ژنریک تبدیل می‌شود که از چنین فرایندی تحت عنوان ژنریساید یا مرگ علامت تجاری یاد می‌شود. درصورت فقدان یا زوال تمایزبخشی، علامت دیگر شایسته حمایت قانونی نیست.

وی بیان کرد: علامت‌های عام در حقوق ایران به استناد بند الف ماده 32 قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 به دلیل فقدان تمایزبخشی قابل ثبت نیستند و درصورتی که علامتی علیرغم عام بودن به ثبت برسد وفق ماده 41 قانون اخیر قابل ابطال خواهد بود؛ بدیهی است که اثر ابطال از تاریخ ثبت خواهد بود. با توجه به مواد قانونی به نظر می‌رسد در حقوق ایران برای مواجهه با علامتی که بعد از ثبت به علامت ژنریک تبدیل شود، ضمانت اجرایی وجود ندارد. البته برخی از اساتید بر این نظر هستند که ضمانت اجرای چنین وضعیتی، لغو علامت خواهد بود.

عدم مراقبت دارنده علامت و عدم استفاده صحیح از علامت از عوامل عام شدن علامت هستند

در ادامه این نشست دکتر رضا وصالی محمود قاضی دادگاه عالی انتظامی قضات و مدرس دانشگاه اظهار کرد: برخی از علائم تجاری در زمان ثبت واجد شرایط حمایت قانونی هستند اما بعداً به دلیل عدم مراقبت و عدم استفاده صحیح، این علائم به نام کالا یا خدمات تبدیل می‌شوند. در برخی از موارد این فرایند به دلیل استفاده ناصحیح دارندگان مجوز استفاده از علامت رخ می‌دهد.

وی افزود: قانون در خصوص ضمانت اجرای ژنریک شدن علامت ساکت است. می‌توان از ماده 41 قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 چنین برداشت کرد که در چنین فرضی علامت از سوی ذی‌نفع قابل ابطال است.

این قاضی دادگستری در ادامه خاطرنشان کرد: اسامی غذاها عام هستند و انحصار آنها باعث خواهد شد تا دیگران نتوانند از نام این غذاها استفاده کنند درحالی که سایر افراد هم حق دارند تا از این اسامی استفاده کنند. درپرونده اکبرجوجه رأی دادگاه تجدیدنظر از جمله به دلیل اینکه مبنای استدلال خود را بر علامت تجاری و نه علامت خدماتی گذاشته، صحیح نیست. رأی دیوان عالی کشور اگرچه از لحاظ استدلال ضعیف است اما در قسمت نتیجه صحیح به نظر می‌رسد.

رأی دیوان عالی کشور نمی‌تواند احیاکننده رأی نقض شده دادگاه بدوی باشد

در ادامه دکتر سیدعباس موسوی دادیار دیوان عالی کشور و مدرس دانشگاه بیان کرد: به لحاظ آیین دادرسی دیوان عالی نمی‌تواند رأی دادگاه بدوی را احیا کند چراکه این رأی منقوض بوده و اعتبار خود را از دست داده است حال آنکه در پرونده اکبرجوجه چنین اتفاقی رخ داده است.

وی افزود: علاوه بر عملکرد دارنده علامت، وضعیت و طبیعت علامت مثل گذشت زمان و تحول زندگی اجتماعی و همچنین نقض پیاپی علامت از جمله علل ژنریک شدن علامت هستند.

وی با بیان اینکه ضمانت اجرای ژنریک شدن عموماً لغو علامت است، ادامه داد: سازوکار خاصی برای لغو علامت در قانون پیش‌بینی نشده است و تنها راه قابلیت ابطال علامت است.

برای تشخیص عام بودن علامت تجاری باید به ماهیت کالا یا خدمات توجه شود

دکتر عزت‌اله امانی شلمزاری رئیس شعبه 18 دادگاه تجدیدنظر استان تهران تأکید کرد: وقتی معنای علامت تجاری با کالا یا خدمت هم‌ردیف شود، دیگر وصف حمایت قانونی را از دست خواهد داد. علامت تجاری اکبرجوجه در زمان ثبت به اعتبار رستوران به ثبت رسید و نه غذای خاص آن رستوران. علامت اکبرجوجه بعداً تبدیل به اسم عام شد اما در مورد خدمات رستوران علامت عام نیست اما برای علامت مربوط به غذا عام محسوب می‌شود.

راجع به علامت‌های داخلی استناد به ماده 6 خامس کنوانسیون پاریس صحیح نیست

دکتر سیدحسن میرحسینی حقوقدان و قاضی بازنشسته در این نشست اظهار کرد: برای تشخیص قابلیت ثبت علامت نمی‌توان صرفاً به خود علامت رجوع کرد. در این خصوص باید توجه داشت که علامت قرار است برای کدام کالا یا خدمت به ثبت برسد. ملاکی برای احراز وصف تمایزبخشی و عدم گمراه‌کنندگی در قانون پیش‌بینی نشده است.

وی افزود: عبارت «اکبرجوجه» اگر تبدیل به نام رستوران یا نام نوعی از رستوران شده باشد وصف تمایزبخشی خود را از دست داده است درحالی که اینطور نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استناد به ماده 6 خامس راجع به علائم تجاری داخلی صحیح نیست و این ماده مربوط به علامت‌هایی است که در خارج از کشور به ثبت رسیده و قرار است در داخل کشور به ثبت برسند. رفتار غیرقانونی ناقضین علامت مورد احترام قانونگذار نیست و دادگاهها نمی‌توانند به حقوق مکتسبه این افراد استناد نمایند.

مشکل مربوط به ضمانت اجرای ژنریک شدن علامت از قانون ناشی می‌شود

دکتر محسن اسماعیلی پژوهشگر و وکیل دادگستری در این نشست تأکید کرد: مشکل اصلی کمال قانون است. زمانی علامت ژنریک محسوب می‌شود که مصرف‌کنندگان کالا یا خدمات به استفاده از علامت تجاری به عنوان نام کالا یا خدمت عادت کرده باشند و ژنریک بودن علامت نسبت به کالا یا خدمات کاملاً نسبی است.

وی ادامه داد: در قانون مقرره‌ای راجع به علامتی که بعد از ثبت به علامت ژنریک تبدیل شود، وجود ندارد. در وضعیت فعلی علامت اکبرجوجه به هیچ وجه ژنریک محسوب نمی‌شود و قابل ابطال نیست.

تمامی آراء پرونده اکبرجوجه به لحاظ ادلّه دارای اشکال هستند

آقای علی سیدین عضو گروه حقوق مالکیت فکری پژوهشگاه قوه قضائیه اظهار کرد: برای احراز عام بودن یا ژنریک شدن علامت طبیعتاً باید به دیدگاه مصرف‌کنندگان کالا یا خدماتی که علامت برای آنها به ثبت رسیده رجوع کرد. هیچ کدام از مراجع رسیدگی‌کننده به نظر عموم مراجعه نکرده‌ و تنها نظر شخصی خود را بیان کرده‌اند. تنها شعبه 10 دادگاه تجدیدنظر به تعیین قیمت غذا در اتحادیه رستوران‌داران استناد کرده است که آن هم نمی‌تواند بیانگر نظر مصرف‌کنندگان خدمات رستوران باشد.

ابطال یا لغو علامت تجاری عام ممکن نیست

آقای رسول دوبحری بندری رئیس اسبق شعبه 12 دادگاه تجدیدنظر استان در این نشست گفت: هر کلمه عام لزوماً علامت تجاری عام نیست بلکه ممکن است به اعتبار محصول یا خدمت عام محسوب شود. رأی دیوان عالی کشور به لحاظ نتیجه صحیح است اما در این رأی دیوان نتوانسته مفهوم علامت خدماتی را به درستی تبیین نماید.

وی همچنین افزود: ممکن است علامت پس از ژنریک شدن مجدداً وصف تمایزبخشی را بازیابد و به همین دلیل نمی‌توان به حیات چنین علامتی در قالب ابطال یا لغو خاتمه داد. به علاوه که ابطال یا لغو مستلزم وجود نص قانونی هستند حال آنکه چنین نصی موجود نیست.

عام شدن علامت باید از منظر «مصرف‌کننده نهایی» سنجیده شود

در ادامه این نشست آقای محسن اهوارکی معاون سابق رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اگر علامت عمومیت پیدا کند و عموم مردم دیگر آن را نه به عنوان علامت بلکه به عنوان نام کالا یا خدمت بشناسند، علامت ژنریک محسوب می‌شود. تردیدی نیست که منظور از عموم مصرف‌کننده نهایی کالا یا خدمت است.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد رأی شعبه 10 دادگاه تجدیدنظر استان تهران در آن مقطع به این دلیل صادر شده که این تلقی وجود داشته که دارنده علامت تجاری اکبرججه قصد سوءاستفاده از حقوق انحصاری خود را داشته است.

ترکیب یک اسم خاص با نام ژنریک، تمایزبخشی علامت را رقم می‌زند

در پایان این نشست دکتر رضا صفرپور قاضی سابق دیوان عالی کشور با بیان اینکه نظر دیوان عالی کشور علاوه بر اینکه با مقررات مطابق است در راستای عمل به مصلحت نیز عمل کرده است، افزود: ترکیب اسم یک شخص با نام نوعی غذا می‌تواند تمایزبخشی علامت را رقم بزند.

 

مولف: روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه قوه قضائیه

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

فرصت 15 ماه کمسیون قضایی برای بهره برداری از علامت تجاری به ثبت رسیده در مرکز ثبت علامت

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضائی مجلس، گفت: در جلسه امروز دو ماده الحاقی به طرح حمایت از مالکیت صنعتی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و کار تصویب این طرح با تصویب این دو ماده الحاقی در کمیسیون قضائی به پایان رسید تا برای بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه ارسال شود.

وی افزود: براساس مصوبه اعضای کمیسیون در جریان بررسی این طرح، به منظور انجام پشتیبانی و مانع‌زدایی در مسیر تجاری‌سازی اختراعات ثبت‌شده مطابق این قانون، دولت موظف است ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون، کارگروه پشتیبانی و مانع‌زدایی، تجاری‌سازی اختراعات را با ریاست و مسئولیت وزیر صنعت، معدن و تجارت و عضویت وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نفت، نیرو، امورخارجه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رئیس اتاق تعاون، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل دهد.

نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس اظهار داشت: براساس این مصوبه، کارگروه مذکور موظف است آئین‌نامه اجرایی پشتیبانی از تجاری‌سازی اختراعات را ظرف مدت سه ماه تدیون و پس از تصویب در هیأت وزیران مطابق آن عمل کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون در جریان بررسی این طرح، مرجع ثبت اختراعات موظف است پس از ثبت اختراع، اختراعات ثبت شده را به صورت ماهانه به اطلاع کارگروه فوق‌الذکر ارسال کند.

وی افزود: براساس مصوبه دیگر کمیسیون، کلیه علائم تجاری که مطابق این قانون به ثبت می‌رسند، ظرف مدت پانزده ماه باید به بهره‌برداری برسد و در صورت عدم بهره‌برداری ظرف مدت تعیین شده، ثبت علائم تجاری مشابه آن مجاز است.

نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس در پایان گفت: علاوه بر این در این جلسه طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و 10 مورد از ایرادات شورای نگهبان این طرح بررسی و اصلاح شد.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 

آشنایی با قوانین ثبت شرکت

تا چند سال قبل قوانین ثبت شرکت پیچیدگی‌های بسیاری داشت اما با شروع سال جدید این قوانین کمی آسان‌تر شده‌اند. شناخت این قوانین برای ثبت شرکت سهامی خاص،ثبت شرکت مسئولیت محدود و دیگر انواع شرکت‌ها به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان به خواسته خود برسید.

پروسه ثبت شرکت با ایجاد سامانه این روزها بسیار ساده‌تر شده است اما در هر صورت بهتر است از قبل با این قوانین آشنا باشید چرا که کوچک‌ترین اشتباهی می توانند پرونده ثبت شرکت شما را با مشکل مواجه کند. از طرفی ممکن است تمایلی برای ثبت کردن نداشته باشید که در این صورت ممکن است با مشکلات بسیاری مواجه شوید. پس بهتر است از قبل یا پیامدهای عدم ثبت شرکت آشنا باشید. مجموعه ثبت سه در کنار شما است تا شما را با تمامی این موارد آشنا کند.

شرایط ثبت شرکت در ایران

شرایط و قوانین ثبت شرکت در ایران، باید مطابق قوانین خاصی انجام شود تا این روند ثبت تسریع پیدا کند. در ادامه با برخی از این قوانین آشنا شویم.

  • انتخاب شرکا و جایگاه آن‌ها

با توجه به قانون تجارت باید شرکا مشخص شوند و سمت هر یک از آن‌ها و میزان سهامی که در شرکت دارند، ذکر شود.

  • تعداد اعضا شرکت

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود حداقل باید شرکا دو نفر باشند و برای ثبت شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران باید حداقل ۵ نفر باشد.

  • تعیین کردن موضوع شرکت

یکی از مهم‌ترین قوانین ثبت شرکت، تعیین کردن موضوع شرکت است. چرا که برخی از شرکت ها دارای موضعات مختلفی هستند و شرایط خاصی دارند و شما باید از قیل مجوز ثبت آن‌ها را بگیرید. مانند شرکت های حقوقی و گردشگری.

  • اظهارنامه شرکت

تنظیم کردن اوراق و اظهارنامه نیز شامل قوانین و مراحل خاصی است.

قوانین ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت

  • پیروی از قوانین کشور

هر شرکتی که در ایران تاسیس و ثبت شده باشد، ایرانی به حساب می‌آید. در نتیجه سایر موسسات و تشکیلات آن باید از قوانین ایران پیروی کنند.

  • ثبت کشورهای خارجی

شرکت‌های خارجی تنها زمانی می‌توانند در ایران ثبت شوند که در کشور خود نیز به ثبت رسیده باشند، در غیر این صورت امکان ثبت شعبه وجود ندارد.

  • هزینه‌های ثبت

هزینه ثبت نام مطابق با  سرمایه آن‌ها خواهد بود.

  • ثبت آگهی

شرکت زمانی ثبت می‌شود که یک آگهی از آن در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ شده باشد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود چگونه است؟

در ادامه آشنایی با قوانین ثبت شرکت بهتر است با ثبت شرکت مسئولیت محدود آشنا شوید. شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که برای اهداف تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل شده است و هر یک از شرکا بدون تقسیم سرمایه به سهام یا قطعات مسئول بدهی‌ها و بدهی‌های شرکت هستند. نام شرکت باید حاوی عبارت “با مسئولیت محدود” باشد و همچنین نام شرکت نباید شامل نام هیچ یک از شرکا باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

از جمله مدارکی که برای ثبت شرکت با قوانین محدود به آن نیاز دارید شامل موارد زیر است.

  • کپی کارت ملی تمامی سهامداران
  • کپی برابر اصل شناسنامه تمام سهامداران
  • ارائه تقاضانامه برای ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود، با توجه به قوانین ثبت شرکت باید این تقاضانامه توسط تمانی سهامداران امضا شود.
  • ارائه دو نسخه از شرکت‌نامه
  • تهیه اساسنامه و امضا آن توسط سهامداران
  • تهیه صورت جلسه
  • در صورت نیاز به ارائه مجوز، دریافت و اخذ آن مهم است
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه

ثبت شرکت مسئولیت محدود

مراحل ثبت

از جمله قوانین ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود در ابتدا لازم است مدارکی که گفته شد را فراهم کنید. دقت داشته باشید که نباید مدارک شما ناقصی داشته باشند. بعد از تکمیل به سامانه  http://irsherkat.ssaa.ir فرم مخصوص شرکت را پر کنید و مدارک را در سامانه بارگذاری کنید.

در ادامه باید ۵ اسم را به ترتیب اولویت انتخاب کنید و در سایت درج کنید. نام‌های انتخابی شما باید کاملا فارسی و مطابق با فرهنگ اسلامی باشند و به هیچ عنوان قبلا به ثبت نرسیده باشند. بعد از تایید اسم توسط کارشناس حقوقی سایر اطلاعات و مدارک بررسی می‌شوند در صورتی که مدارک شما تایید نشود، ابلاغیه‌ای با موضوع نقص مدارک برای شما ارسال می‌شود. زمانی که مدارک شما تایید شد باید صورتجلسه را از طریق پست برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید و منتظر تایید آن باشید. در آخر زمانی که شماره ثبت شرکت و اظهارنامه تایید شد باید یک آگهی در یکی از روزنامه ها منتشر کنید.

چگونگی ثبت شرکت سهامی خاص

در ادامه قوانین ثبت شرکت به ثبت شرکت سهامی خاص می‌رسیم. یکی از رایج‌ترین انواع شرکت‌های تجاری در ایران، شرکت‌های سهامی خاص است. با توجه به ماده ۴ لایحه قانون تجارت شرکت‌های سهامی به دارای دو گروه هستند.

گروه اول، شرکت‌های سهامی عام که بنیانگذاران آن‌ها بخشی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به سایر مردم جامعه تامین می‌کنند گروه دوم، شرکت‌های سهامی خاص هستند که کل سرمایه آن‌ها در زمان تاسیس توسط بنیانگذاران تأمین می‌شود. از آنجا که تشکیل شرکت‌های سهامی عام یک پروسه طولانی است، اصلاحات قانون تجارت نوع ساده‌تری از شرکت سهامی را معرفی کرده است که البته شرکای کمتری دارد و به آن شرکت سهامی خاص می‌گویند. اگر بخواهیم مراحل یک شرکت سهامی خاص در رابطه با یک شرکت سهامی عام را به صورت مختصر بیان کنیم، باید بگوییم که در مورد یک شرکت سهامی خاص هیچ مرحله‌ای برای پذیره نویسی وجود ندارد، برگه تعهد وجود ندارد و نیازی به تشکیل مجمع عمومی موسس نیست.

ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل و قوانین ثبت شرکت برای شرکت‌های سهامی خاص بسیار متفاوت از دیگر شرکت های تجاری است. برای ثبت این شرکت پیشنهاد ما در مرحله اول کمک گرفتن از یک وکیل مجرب و متخصص در این زمینه است. وکیل به شما کمک می‌کند تا بتوانید پروسه ثبت شرکت را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید. برای ثبت شرکت کافی است مدارک خود را تهیه کنید و در سامانه ثبت شرکت‌ها بارگذاری کنید. سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. بعد از تایید مدارک باید یک نسخه از صورتجلسه را برای اداره ثبت از طریق پست ارسال کنید. بعد از انجام تمامی این مراحل باید یک آگهی در روزنامه چاپ کنید.

پیامدهای عدم ثبت شرکت چیست؟

همانطور که گفتیم قوانین ثبت شرکت بسیار مهم هستند و در صورتی که یکی از آن‌ها انجام نشود ممکن است مشکلاتی بسیاری برای شما ایجاد شود. از جمله دلایل ثبت شرکت، کمک به پیشرفت کسب و کار با خود با خرید دستگاه‌ها و تجهیزات جدید است. در صورتی که سرمایه کافی نداشته باشید باید از یکی از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنید. این روزها بانک‌ها وام‌ها را به سختی به افرادی حقیقی می‌دهند پس در صورتی که شرکت شما ثبت شده باشد می‌توانید از این تسهیلات برخوردار شود. از دیگر پیامدهای عدم ثبت شرکت می‌توان به محروم شدن از حمایت‌های دولتی اشاره کرد. همچنین بسیاری از ادارت و شرکت‌ها حاضر به عقد قرارداد با شما نیستند پس بهترین کار ثبت شرکت است. تا بتوانید از تمام مزایا استفاده کنید.

پیامدهای عدم ثبت شرکت

موسسه ثبت سه

آشنایی با قوانین ثبت شرکت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در هنگام ثبت شرکت‌های تجاری یا دیگر انواع شرکت‌ها به یاد داشته باشید. چرا که هر کدام از شرکت‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، قوانین و شرایط خاصی نیز برای ثبت دارند. موسسه ثبت سه با بکارگیری از بهترین مشاوران و وکلای حقوقی به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پرونده ثبت شرکت خود را به نتیجه برسانید.

 

  1. ثبت شرکت
  2. صفر تا صد  قوانین ثبت شرکت
  3. قوانین ثبت شرکت تضامنی
  4. قوانین ثبت شرکت مسولیت محدود
  5. نکات ثبت شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی
  6. مراحل ثبت شرکت مسولیت محدود
  7. ثبت شرکت سهامی خاص چگونه انجام می شود؟
  8. همه چیز درباره ثبت شرکت سهامی خاص که باید بدانید
  9. شرکت با مسئولیت محدود
  10. شرکت تعاونی
  11. مدارک لازم برای ثبت شرکت
  12. انتخاب نام شرکت
  13. سامانه ثبت شرکت ها

 

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

وکیل دعاوی مالیات

وکیل متخصص دعاوی مالیات

وکیل مالیاتی:در دنیای امروزی با پیچیده شدن کسب و کارها، قوانین و امور مربوط به آنها هم  معضل شده است. بنابراین بسیاری از فعالان مالیاتی دچار مشکلات مالیاتی گسترده­ای شده اند.

اشخاص حقوقی و حقیقی  کثیری را در ادارات مربوطه می­بینیم که نسبت به مالیات­های تعیین شده خود شکایت دارند.

عدم آشنایی با قوانین و نیز امور مالیاتی باعث شده تا افراد نتوانند به راحتی دعاوی مالیاتی خود را برطرف نمایند. در این مواقع یک وکیل پرونده ­های مالیاتی می­تواند به کمک این افراد بیاید که دعاوی مالیات را به سادگی برطرف کند.

وکیل مالیات کیست؟

وکیل مالیات یکی از حوزه های مهم در گروه وکیل کسب کار است. قبل از اینکه بدانیم وکیل مالیات چه ویژگی ها و توانمندی هایی دارد لازم است با حیطه امور مالیاتی و وظایف امور وکیل مالیاتی آشنا شویم .

وکیل دعاوی پرونده­ مالیاتی:

فردی است که تحصیلات مرتبط با این حوزه و تجربه کافی در امور حسابداری و مالی داشته باشد..وکیل دعاوی مالیاتی ضمن تسلط بر دانش حسابرسی و حسابداری می­بایست بر قوانین و حقوق مالیاتی هم دارای تسلط  جامع  باشد.

بهترین وکیل مالیاتی:

وکیل پرونده های مالیاتی با تسلطی که بر قوانین ، آیین نامه ها و بخشنامه های مالیاتی که دارد، می تواند پرداختی های مالیاتی را کاهش دهد. اگر شما مدیر یک سازمان یا شرکت هستید و یا به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی نموده اید. داشتن دانش و آگاهی نسبت به امور مالی و مالیاتی یک اصل اساسی در پیشرفت کسب وکار شما است. بدون شک داشتن چنین دانشی نیازمند تخصص و تبحر زیادی می باشد که کسب آن به راحتی امکان پذیر نمی باشد. در این صورت کمک گرفتن از یک وکیل امور مالیاتی خبره می تواند شما را از پرداخت هزینه های اضافی نجات دهد.

وظایف وکیل دعاوی مالیاتی 

وکیل پرونده­های مالیاتی در واقع کار خود را بر اساس اصلی­ترین وظایف خود یعنی پشتیبانی و دادرسی مالیاتی انجام می­دهد.

پشتیبانی مالیاتی در واقع ارائه مشاوره تخصصی مالی و مالیاتی برای شرکت یا سازمان می باشد. چراکه قوانین مالیاتی دارای پیچیدگی‌های زیادی است و آشنایی با  قوانین مالیاتی گام اول در جهت رفع گرفتاری­های مالیاتی است.

ارائه دقیق و کاملا شفاف صورت حساب­های مالی نیز از دیگر فعالیت­های وکیل مالیاتی است که در قالب پشتیبانی انجام می­شود.

از خدمات دیگر وکیل مالیاتی می­توان نظارت بر قراردادها، دریافتی­ها و پرداختی­ها و معرفی راه­های معافیت‌های مالیاتی را نام برد. دادرسی مالیاتی هم در حقیقت بر عهده گرفتن پرونده و اظهارنامه­های مالیاتی و حل فصل آن­ها به بهترین شکل است.

محتمل ماموران مالیاتی پس از بررسی­های خود، اظهارنامه را رد کرده و رقم مالیاتی دیگری را برای سازمان یا شرکت در نظر بگیرند.

در چنین مواقعی وکیل مالیاتی، خود باید از پرونده دفاع کرده و شرکت را از پرداخت مالیات اضافی تبرعه کند.

منظور از امور مالیاتی چیست؟

مشکلات مرتبط با امور مالیاتی از مهم ترین دغدغه های مدیران است که وکیل مالیات در رفع آن نقش اساسی دارد.

منظور از امور مالیاتی، معرفی و شناساندن قوانین و مقررات مالیاتی و حوزه نفوذ آن در فعالیت شرکت ها می باشد.

ورود به این مباحث، نیازمند شناخت قوانین ، قاعده ها و فرایندهایی است که پیش از این از سوی قانون گذاران، مورد تأیید قرار گرفته اند.

مشکلات عدم توجه به امور مالیاتی 

از مهم ترین تبعاتی که در صورت عدم توجه به امور مالیاتی، شرکت ها یا اشخاص حقوقی با آن مواجه می شوندف جرایم سنگین مالی است.

ایضاً، بی دقتی در محاسبه مالیات و تحمل جرایم آن و عدم بهره مندی از تسهیلات و مزایای قانونی از دیگر تبعات بی توجهی به موضوع مالیات در شرکت ها می باشد.

 

مراحل انجام وکالت مالیاتی 

واجب است مدیر یک شرکت یا سازمان بوده و برای حل مشکلات مالیاتی خود به دنبال راهکار هستید. امروزه بهترین راه برای حل گرفتاری­های مالیاتی سپردن آن به یک مرکز خدمات مالیاتی با نظارت وکیل مالیاتی است.

به طور کلی انجام وکالت مالیاتی در هر مجموعه­ای مراحل مشخصی داشته که باید به درستی طی شوند.

موسسه مشاوره مالیاتی سعید شهبازی یک مرکز خدمات مالیاتی است که پرونده­ های مالیاتی شما را به بهترین شکل حل و فصل می نماید. در ابتدا پرونده مورد نظر به صورت کامل بررسی می شود و مشاوره­های لازم در زمینه دعاوی مالیاتی به شما داده می‌شود.

پس از آن برای حل مشکل پرونده، راهکارهای قانونی و تخصصی به شما ارائه می شود.. موسسه مشاوره مالیاتی سعید شهبازیی پرونده مالیاتی شما را به بهترین وکیل مالیاتی می‌سپارد.

سپس قراداد وکالت مالیاتی بین مودی و وکیل پرونده منعقد می­شود. بعد از طی مراحل انجام وکالت، وکیل مربوطه کلیه کارهای قانونی و مالیاتی شما را انجام  می دهد.

 

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 

 

 رشد ۶۴ درصدی صدور کارت بازرگانی در ۲ ماه نخست ۱۴۰۰

تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در ۲ ماه نخست سال جاری با رشد ۶۳.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، از ۶۶۱ فقره به یک هزار و ۸۲ فقره افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در ۲ ماه نخست سال جاری با رشد ۶۳.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، از ۶۶۱ فقره به یک هزار و ۸۲ فقره افزایش پیدا کرده است.

همچنین در این مدت، تعداد ۲۴ پروانه فنی و مهندسی (رشد ۷۱.۴ درصدی)، ۳ جواز تأسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی و ۳۴ فقره جواز خدمات فنی و مهندسی (رشد ۲۱.۴ درصدی) صادر شده است.

این در حالی است که تعداد پروانه‌های صنفی صادر شده در این بازه زمانی (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰) با ۲۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ به ۶۵ هزار و ۷۲۰ فقره کاهش پیدا کرده است.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

بررسی تاریخچه برند در ایران:

برای بررسی تاریخچه برند در ایران به اولین برند های ایرانی اشاره خواهیم کرد. که این برندهای ایرانی در خاطره شما ایرانیان برای همیشه ثبت شده اند و یادآور ایام خوش گذشته می باشند. اولین برند های صنعتی در زمینه ساخت خودرو و تجهیزات آن که هم اکنون نیز فعال هستند شامل سایپا و ایران خودرو می‌باشد.

اولین برندهای ایران

اولین برند مربوط به قالی و قالیبافی شامل برند قالی سلیمان است. اولین برند مربوط به مواد غذایی و پخش آن ها شامل برند مینو، تک ماکارون، دینا، یک ویک، آب معدنی دماوند، رستوران نایب و قاسم ایران است. در این میان قاسم ایران در زمینه ی پخش مواد غذایی فعالیت می‌کرد. اولین شرکت هواپیمایی، ماهان ایرلاین بود و دیگر برند هایی که در زمینه صنعتی فعالیت می کردند. شامل سینجر گاز، مادیران، ایران رادیاتور، گلبافت، بوتان، هاکوپیان، فراسو، آبسال، نیک کالا، امرسان، چرم مشهد، استیل البرز، پالاز موکت، داروپخش، پارس خزر و غیره است؛ همچنین اولین بانک خصوصی در کشور نیز بانک پاسارگاد بوده است.

در بررسی تاریخچه برند در ایران باید به این نکته اشاره کنیم که شاید بتوان تاریخچه ظهور برند را قدیمی تر از ظهور و شکل گیری بازار دانست. از گذشته تا به امروز بسیاری از برند ها وجود داشته‌اند و وجود خواهند داشت. مثلا همه ی ما با کلماتی مثل پنیر تبریز، قالی کرمان، انار ساوه و گز اصفهان آشنایی داریم و پسوند آخر این محصولات را نشانه کیفیت آن ها می دانیم. از همین جا بود که برند ها ساخته شدند و ادامه پیدا کردند. قدمت یک برند می تواند تا صد ها سال و یا حتی بیشتر ادامه پیدا کند. یک برند معرف مشخصات ویژه ای است که در ذهن مخاطب برای همیشه باقی خواهد ماند و حتی می تواند به او حس خاصی را القا کند، مثل برند مینو که طعم شور و بچگی را به شما القا می کند.

تاریخچه برند در ایران

 

تاریخچه برند در ایران و ثبت برند:

تاریخچه برند در ایران و همچنین در دنیا دستخوش تغییرات بسیاری بوده است .این مسئله ارتباط مستقیمی با اعتبار یک برند دارد. برند ها می‌ توانند سودآوری بسیاری را برای اشخاص به وجود آورند. تا جایی که می توان گفت نام یک برند می تواند ارزش بسیار بالاتری از تمامی دارایی‌ های مالک آن داشته باشد. همین مسئله می‌ تواند موجب تقلب از یک برند خاص گردد. در واقع همین تقلب ها سبب شدند که برند ها برای حفظ اعتبار خود و همچنین حفظ حقوق قانونی شان اقدام به ثبت برند کنند تا هیچ شخص سودجویی نتواند با سوء استفاده از برند آن ها اقدام به تخریب محصولات و خدماتشان کند یا اینکه متقلب بار سودی را به چنگ آورد.

تاریخچه برند

ثبت برند از لحاظ قانونی از صاحبان برند حمایت می کند. کمک شایانی به حفظ اعتبار و ارزش آن ها خواهد کرد. تاریخچه برند در ایران به این صورت بود که در سال ۱۳۰۴ برای اولین بار در ایران قانونی برای ثبت برند ها تصویب شد . اما در سال ۱۳۱۰ به صورت کامل تر و اصلاح شده تر یعنی ( قانون ثبت علائم و اختراعات ) در دستور کار قرار گرفت. از آنجا که قوانین مخصوصا قوانینی که برای اولین بار پایه گذاری می شوند. نیاز به تجدید نظر و اصلاح دارند، قانون ثبت علائم و اختراعات هم در سال ۱۳۳۷ اصلاح شد و در سال بعد از آن یعنی سال ۱۳۳۸ آیین نامه دیگری در رابطه با اقلام دارویی و خوراکی و همچنین آرایشی و بهداشتی با نام ( قانون ثبت علائم و اختراعات ) نیز پایه گذاری شد و در دستور کار قرار گرفت.

برند

تاریخچه برند در ایران

 

 

تاریخچه برند در ایران و مقررات جزایی در رابطه با آن:

در تاریخچه برند در ایران به قوانین مجازات اسلامی می رسیم که در حال حاضر نیز در دستور کار هستند. این قوانین به منظور ممانعت از سوء استفاده از علائم تجاری و صنعتی و خدماتی دیگر به کار گرفته می شوند. طبق ماده ۵۲۵ قانون مجازات اسلامی اگر کسی عمدا یا سهوا مهر، تمبر، برند و لوگوی شرکت، موسسه و یا اداره ای را جعل کند یا مشابه سازی کند. ضمن جبران خسارت های وارد شده به آن شرکت یا موسسه به یک تا ده سال حبس محکوم خواهد شد و اگر ثابت شود که جعل و سوء استفاده از برند یا هر کدام از مواردی که در بالا ذکر شد برای ضربه زدن به برند و تخریب آن بوده است حداکثر مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

تاریخچه برند در ایران

 

تاریخچه برند در ایران و انواع برند:

در بررسی تاریخچه برند در ایران به معرفی انواع برند می‌ رسیم . از آنجا که کسب و کارهای مختلفی وجود دارند برند ها نیز انواع مختلفی دارند اما  برند ها تنها برای کسب و کار و خدمات مورد استفاده قرار نمی گیرند. هدف از برندسازی را میتوان حتی معرفی اشخاص، اقوام و فرقه ها دانست.

انواع برند شامل: برند اشخاص، برند قوم، برند کشور، برند شهر، برند فرقه، برند محصولات که البته بیشترین کاربرد را دارند .قوانین بیشتر برای حمایت از این برند ها به کار گرفته می شوند؛ برند عمومی، برند شرکتی، برند خدماتی، برند سرمایه گذاری، برند های فعال و عملگرا که بیشتر در زمینه حمایت و اقدامات بشر دوستانه به کار گرفته می شوند؛ برند سازمانی و اداری، برند های اخلاقی، برند های تشکیل دهنده، برند های سلبریتی ها، برندهای تجملاتی و لوکس، برند های جهانی، برند های عام، برند های بی بنیان، برند های چالشگر، برند های عام و برند های خصوصی، برند شغلی ، برند کارفرما و غیره می باشد.

تاریخچه برند در ایران و اجزای برند:

در بررسی تاریخچه برند در ایران به تعریف اجزای مختلف یک برند می پردازیم. همانطور که در ابتدای مقاله به شما گفتیم یک برند می تواند القا کننده ی یک حس خاص در شما باشد. اجزای مختلف یک برند می تواند شامل هویت یک برند، شعار آن برند، هدف برند، نوع فعالیت آن برند و تاثیر آن برند باشد. ماهیت برند، تصویر برند، فرهنگ برند و شخصیت برند از دیگر اجزای آن است که هر کدام از آنها تاثیر خاصی را در ذهن مخاطب به جا می گذارد.  البته پایه گذاری یک برند و به ثمر رساندن آن مستلزم تلاش و خلاقیت بسیار خواهد بود. از همین رو بسیاری از مجموعه ها اقدام به برندسازی و مشاوره در این زمینه می کنند.

تاریخچه برند در ایران

 

  1. نکاتی در مورد ثبت برند
  2. ثبت علامت تجاری وثبت برند در سال ۱۴۰۰
  3. ثبت برند در ایران
  4. ثبت برند اقلام بهداشتی
  5.  ثبت برند و لوگو
  6. ثبت برند اینترنتی
  7. نکته طلایی ثبت برند
  8. هزینه ثبت برند
  9. گام به گام تا ثبت برند پوشاک در ایران
  10. ثبت برند و ثبت شرکت
  11. آیا با روند ثبت برند لاتین آشنا هستید؟
  12. همه آنچه باید درباره ثبت برند مواد غذایی در ایران بدانید
  13. مراحل ثبت برند
  14. مدارک لازم برای ثبت برند
  15. ثبت برند

 

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

دعاوی ابطال علامت تجاری

ابطال علامت تجاری

به انتزاع واگذاری اظهارنامه تقاضای ثبت برند ( علامت تجاری) در اداره مالکیت صنعتی، هر ذینفع می تواند از دادگاه صالح ( شعب خاص دادگاه عمومی تهران ) ابطال ثبت علامت را درخواست فرماید.

با توجه به مضمون مواد 41 و 43 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری، علامت ثبت شده تجاری در موارد پایین قابل ابطال و لغو علامت  است :

1- اگر برند ثبت شده، توان تمایز بخشی با کالا و خدمات مشابه را نداشته باشد.یعنی نتواند کالا یا خدمات موسسه صاحب برند را از کالا و خدمات موسسه یا موسسات مشابه دیگر، متمایز نماید.
2- اگر برند ثبت شده خلاف نظم عمومی یا اخلاق حسنه و موازین شرعی باشد.
3- اگر علامت گمراه کننده باشد. یعنی مراکز تجاری یا ذهن عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالا یا خدمات یا خصوصیات کالا و خدمات گمراه باشد.
4- اگر علامت تجاری عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم و سایر نشان های مملکتی یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت پوشش کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند، باشد امثال آن ، بدون اخذ اجازه از مرجع ذی ربط
5- اگر برند ثبت شده ای تقلید از عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا یک نام تجاری دارای اشتهار علمی باشد. به عبارت دیگر انتخاب علامت تقلیدی به منظور بهره برداری در تولید کالا یا ارائه خدماتی مشابه کالا یا خدماتی باشد که با علامت اصلی دارای شهرت و معرفیت در ایران ، تولید یا ارائه می شود.
6- اگر برند ثبت شده عین علامتی باشد که قبلاَ به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب یا گمراهی شود.
7- اگر برند ثبت شده عین یا شبیه علامتی باشد که قبلاَ برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروفیت پیدا کرده باشد، مشروط بر آن که عرفاَ میان استفاده از علامت تقلیدی و علامت معروف ارتباط وجود داشته باشد و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد نماید.
8- استفاده انحصاری استفاده انحصاری و تنهایی مالک از علامت جمعی و یا بدون اطلاع دادن به اداره مالکیت صنعتی از هر گونه تغییر در ضوابط و شرایط قانونی که در مواد 31 تا 41 ق- ث- ا- ط- ع پیش بینی شده است ، از علامت جمعی ثبت شده شخصاَ استفاده کند یا اجازه استفاده از آن را به دیگران بدهد که موجب فریب مراکز تجاری یا عمومی نسبت به مبدا و یا هر خصوصیت مشترک دیگر کالا و خدمات مربوط گردد.
9- استفاده نشدن از علامت ثبت شده حداقل به مدت 3 سال. از دیگر مصادیق تقاضای ابطال به دلیل عدم استفاده می باشد. زیرا ثبت علامت به منظور استفاده از آن می باشد، اشخاص حق ندارند علامتی را به ثبت برسانند که نه خود از آن استفاده نمایند و نه دیگران چنین حقی را داشته باشند. بنابراین ، چنانچه علامت ثبت شده شخصاَ یا به وسیله شخصی که از طرف او مجاز بوده است، آن علامت را حداقل به مدت 3 سال کامل از تاریخ ثبت تا یک ماه قبل از تاریخ درخواست ذینفع ، استفاده نکرده باشد و این امر در دادگاه اثبات شود به شرط آن که سبب عدم استفاده از علامت قوه قاهره نباشد، دادگاه گواهی نامه علامت ثبت شده را لغو خواهد نمود.
10- از موارد دیگری که علامت تجاری فاقد اعتبار می گردد، عدم تمدید مدت اعتبار آن است که در قانون مقرر داشته چنانچه علامت تجاری تمدید نگردد باطل می شود و در قانون ثبت اختراعات و علائم تجاری ایران عدم تمدید علامت و انقضاء مدت اعتبار آن مستلزم ثبت مجدد آن علامت با سیر کلیه تشریفات قانونی دانسته است.

دادگاهی ابطال علامت تجاری

دادگاه پس از رسیدگی معمول حسب مورد حکم به ابطال ثبت علامت یا رد اعتراض صادر خواهد نمود. دادخواستی که به این منظور به دادگاه تقدیم می شود، باید دارای ضمایم ذیل باشد :
– داداخواست دعاوی برند بایدگواهی شده از اداره کل مالکیت صنعتی،حاکی بر ثبت علامتی که ابطال آن درخواست می شود.
– اصل یا رونوشت گواهی شده کلیه اسناد مثبته ادعای معترض .
– وکالت نامه ، در صورتی که دادخواست به وسیله وکیل داده شده باشد.

مهلت اعتراض به ابطال دعاوی علامت تجاری

شایان ذکر است، مهلت اعتراض و درخواست ابطال علامت تجاری ثبت شده سه سال است. در این مورد قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات می گوید : ” کسی که نسبت به ثبت های راجع به علامتی، از تاریخ ثبت تا سه سال، اعتراض نکرده باشد، دیگر نمی تواند نسبت به ثبت آن اعتراض نماید. مگر این که ثابت کند معترض علیه در حین ثبت، عالم بوده است که علامت را خود معترض یا کسی که به معترض انتقال داده ، قبلاَ به طور مستمر استعمال کرده، ولی اگر معترض علیه ثابت نماید که معترض قبل از انقضای مدت سه سال فوق، از ثبت علامت اطلاع داشته است، اعتراض معترض پذیرفته نخواهد شد.

در آگهی مربوط به ابطال ، بر اساس مفاد رای دادگاه موارد ذیل منتشر می گردد :
– ذکر علامت و شماره و تاریخ ثبت آن ؛
– اشاره به ابطال بخشی از علامت یا این که علامت به طور کامل یا در ارتباط با بعضی از کالاها و یا خدمات ابطال شده ؛
– اعلام عدم اعتبار گواهی نامه ای که به موجب رای نهایی دادگاه باطل شده است.

نکات ابطال علامت تجاری 

1- طبق بند 16 جدول شماره 3 ضمیمه شماره یک آئین نامه اجرایی، مبلغ ودیعه بابت تسلیم دادخواست ابطال به وسیله شخص حقیقی 000/000/3 ریال و شخص حقوقی 000/500/4 ریال تعیین شده است.
2- هزینه آگهی مربوط به ابطال به عهده کسی که حکم بسود او صادر شده است. شاکی می تواند هزینه  اگهی ابطال برنذرا جزء خسارت از محکوم علیه مطالبه کند.
3- ابطال بخشی از علامت یا ابطال ثبت نسبت به بعضی از کالاها و یا خدمات ثبت شده نیز مطابق با ضوابط گفته شده انجام می شود.
4- طبق ماده 148 آیین نامه اجرایی قانون ثبت علائم و اختراعات، رای قطعی باید به مرجع ابلاغ گردد تا مرجع ثبت مطابق حکم دادگاه مراتب ابطال را در دفتر مربوط درج کرده و مراتب را در روزنامه رسمی آگهی نماید.
5- رای دادگاه ممکن است ناظر به ابطال تمام گواهی نامه علامت ثبت شده یا قسمتی از علامت یا نسبت به بعضی از کالاها و خدمات یک علامت باشد.
6- آراء دادگاه ها در مورد ابطال علامت ثبت شده با توجه به این که خواسته دعاوی غیرمالی می باشد طبق بند ب ماده 331 ق. آ. د. م قابل تجدید نظر می باشد ولی با توجه به ماده 367 ق. آ. د. م قابل دادرسی  خاتمه ای نیست.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص دارای مراحل گوناگون است که به طور معمول افراد گمان می کنند این فرایند بسیار سخت و طاقت فرسا است. با این وجود اگر اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشیم ثبت شرکت سهامی خاص می تواند به فرایندی مطلوب تبدیل شود که بدون ترس و دلهره می توان آن را انجام داد.

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص چگونه شرکتی است؟

شرکت های تجاری در کشور ما به دو نوع کلی تقسیم می شوند:

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی عام شرکت هایی هستند که، از طریق فروش سهام به مردم قسمتی از سرمایه خود را تامین می کنند. در مقابل این نوع شرکت ها، شرکت های سهامی خاص قرار دارند که، تمام سرمایه آن ها توسط موسسان تامین می شود. البته فرایند ثبت شرکت سهامی عام دارای تشریفات خاص خود است و زمان زیادی را می طلبد. ثبت شرکت سهامی خاص از نظر تشریفات ساده تر است و در مدت زمان کوتاهتری انجام می شود. همچنین مراحل ثبت شرکت سهامی خاص نیز نسبت به سهامی عام کوتاهتر است. در ثبت شرکت سهامی خاص سرمایه به شکل سهام تقسیم می شود و هر کدام از صاحبان سهام مسئولیتی به اندازه سهم اسمی سهام خود دارند.

سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص

 

علاوه بر مواردی که برای ثبت شرکت سهامی خاص به آن اشاره کردیم:

  • در ثبت شرکت سهامی خاص تشریفات پذیره نویسی وجود ندارد.
  • مجمع عمومی موسس در ثبت شرکت سهامی خاص وجود ندارد.
  • در ثبت شرکت سهامی خاص ورقه تعهد وجود ندارد.

نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص چگونه انجام می گیرد؟

در ابتدا و قبل از ورود به نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص، بهتر است بدانیم که چه زمانی این نقل و انتقال رخ می دهد؟ در شرکت های سهامی خاص اگر یک یا چند سهامدار تصمیم بگیرند از شرکت خارج شوند یا حتی اگر تمام سهامداران تصمیم به خروج از شرکت و واگذاری امتیاز شرکت داشته باشند نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص رخ خواهد داد.

همچنین بهتر است بدانید سهام از نظر شکل به دو صورت کلی منتشر می شود:

  • سهام با نام
  • سهام بی نام

سهام با نام به سهامی گفته می شود که نام دارنده سهام در برگه سهام یا اسناد شرکت ثبت شده است در حالی که سهام بی نام در برگیرنده نام صاحب سهام نمی باشد.

نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص نیازمند تنظیم سند های رسمی نیست. اما در این شرکت ها نیز از نظر قانونی تشریفاتی برای نقل و انتقال سهام در نظر گرفته شده است. برای نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص می بایست در مورد سهام های با نام مراحل زیر طی شود:

  • صورتجلسه تنظیم گردد.
  • واگذار کننده و گیرنده سهام باید به اداره مالیات مراجعه کرده و مالیات سهام باید پرداخت شود و گواهی پرداخت مالیات دریافت گردد.
  • مدارک ثبتی باید ارائه گردد.
  • پس از طی مراحل بیان شده، نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص برای سهام های با نام صورت خواهد گرفت.

سهام های بی نام نیز می توانند در شرکت های سهامی خاص منتقل شوند. البته برای این گونه سهام ها نقل و انتقال راحت تر است. در چنین حالتی تنها تنظیم صورت جلسه کفایت می کند و این نوع سهام از پرداخت مالیات و تشریفات اداری معاف خواهد بود.

 

نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

حال پس از آشنایی با شرکت سهامی خاص و انواع سهام از نظر شکلی و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص، آن چه مهم است مراحل ثبت شرکت سهامی خاص است که برای بسیاری از افراد مبهم است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص را می توان در چند گام خلاصه کرد:

در ثبت شرکت سهامی خاص گام اول این است که مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را جمع آوری کنیم. این مدارک شامل: تهیه اظهارنامه شرکت، تهیه گواهی بانک( این گواهی نشان دهنده پرداخت حداقل ۳۵ درصد سرمایه اولیه شرکت است) و تهیه اساسنامه شرکت، کپی کارت ملی و شناسنامه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان، تهیه گواهی عدم سو پیشینه برای تمامی سهامداران، بازرسان و اعضای هیئت مدیره، تهیه اصل یا کپی اقرارنامه و قیم نامه، تهیه فیش هزینه هایی که باید پرداخت شود، تهیه کپی گذرنامه در صورتی که سهامداران اشخاص حقیقی خارجی باشند، تهیه اقرارنامه برای مدیر عامل و هیئت مدیره مبنی بر این که از ممنوعیت های اصل ۱۴۱ قانون اساسی و ممنوعیت های اصل ۱۱۱ و ۱۲۶ قانون تجارت تخطی نکرده اند، تهیه اقرارنامه بازرسان یا بازرس مبنی بر این که با مدیر عامل یا مدیران شرکت هیچ گونه نسبت فامیلی نسبی و سببی ندارد. همچنین اگر هیئت مدیره و یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند نیاز است که کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی  و کپی شناسنامه و کارت ملی نماینده شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده نیز به مدارک ثبت شرکت سهامی خاص اضافه گردد.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

 

پس از تهیه این مدارک می توان گام بعدی را برای ثبت شرکت سهامی خاص برداشت. در این گام به سامانه اینترنتی www.sherkat.ssaa.ir مراجعه کنید. در این سامانه اطلاعاتی که برای ثبت شرکت سهامی خاص درخواست می شود را کامل کنید. این اطلاعات شامل؛ مشخص کردن اعضای شرکت، تعیین سمت هر کدام از اعضای شرکت، افرادی که دارای حق امضا هستند، نوع شرکت و نوع روزنامه رسمی می باشد.

پس از طی مراحل بیان شده برای ثبت شرکت سهامی خاص حال باید نام شرکت را انتخاب کنید. در این مرحله می توان چند نام پیشنهاد داد، اما برای انتخاب نام در ثبت شرکت سهامی خاص باید به چند نکته مهم توجه کرد:

برای ثبت شرکت سهامی خاص، نام های پیشنهادی باید ایرانی باشند و با فرهنگ انقلاب اسلامی ایران تطابق داشته باشند. بعلاوه نام های بیان شده برای ثبت شرکت سهامی خاص باید دارای معنا و مفهومی مناسب باشند و مهم تر از همه این که قبلا ثبت نشده باشد. در این سامانه باید برای ثبت شرکت سهامی خاص، سرمایه شرکت نیز مشخص شود. بنابر این اگر هر کدام از موارد بیان شده را اشتباه انجام دهید یا کامل انجام ندهید در ثبت شرکت سهامی خاص با مشکل مواجه خواهید شد.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

پس از پر کردن اطلاعات خواسته شده برای ثبت شرکت سهامی خاص در سامانه، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات می پردازد. کارشناس حقوقی اگر طی بررسی خود به مواردی برخورد کند که اطلاعات ناقص باشد، ابلاغ رفع نقص را برای شما ارسال می کند تا مشکل را رفع نمایید. با دریافت ابلاغ رفع نقص باید با دقت نواقص را برطرف کنید. این فرایند در ثبت شرکت سهامی خاص تا زمانی که مدارک و اطلاعات درست دریافت شود ادامه پیدا می کند. سپس کارشناس حقوقی پس از رفع مشکلات، تاییدیه پذیرش ثبت شرکت سهامی خاص را صادر می کند.

تا به اینجا می توان گفت که مراحل ثبت شرکت سهامی خاص تا قسمت زیادی انجام شده است. برای ثبت شرکت سهامی خاص به طور کامل، حال باید نسخه اصلی صورت جلسه های تنظیم شده را به آدرسی که در تاییدیه پذیرش قرار دارد از طریق پست و به شکل سفارشی ارسال کنید. یادتان باشد نیازی به مراجعه حضوری نیست.

حالا دیگر به انتهای کار رسیده ایم. اگر مدارک بدون عیب و نقص باشند ثبت شرکت سهامی خاص در دفاتر ثبت شرکت ها با سهولت انجام می شود. در این مرحله کارشناس مربوط، کارت شناسایی متقاضیان را درخواست می کند تا بتواند با مشخصات نوشته شده تطبیق دهد و هویت متقاضیان به طور شفاف روشن گردد.

در نهایت پس از انجام مراحل ثبت شرکت سهامی خاص خلاصه ای از مفاد اساسنامه در یک روزنامه کثیر الانتشار و در یکی از روزنامه های رسمی کشور به مدت یک ماه منتشر می شود. پس از این مرحله ثبت شرکت سهامی خاص به طور کامل انجام شده است.

با انجام مراحلی که در بالا به آن اشاره کردیم می توانید با سهولت و آرامش ثبت شرکت سهامی خاص را انجام دهید و نگرانی و دغدغه های خود را کاهش دهید.

  1. ثبت شرکت سهامی خاص چگونه انجام می شود؟
  2. معرفی شرکت سهامی اعم از شرکت سهامی خاص و عام
  3. ساختار هیئت مدیره شرکت سهامی چگونه است؟
  4. همه چیز درباره ثبت شرکت سهامی خاص که باید بدانید
  5. مدارک ثبت شرکت سهامی خاص که لازم است برای ثبت آماده شود
  6. مزایای ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟!
  7. با نکات مهم ثبت شرکت سهامی خاص آشنا شوید
  8. افزایش سرمایه در شرکت‌های سهامی چه مراحلی دارد؟
  9. شرح تفصیلی روند ثبت شرکت سهامی عام
  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

وکیل مالیاتی

وکیل متخصص دعاوی مالیات

وکیل مالیاتی:در دنیای امروزی با پیچیده شدن کسب و کارها، قوانین و امور مربوط به آنها هم  معضل شده است. بنابراین بسیاری از فعالان مالیاتی دچار مشکلات مالیاتی گسترده­ای شده اند.

اشخاص حقوقی و حقیقی  کثیری را در ادارات مربوطه می­بینیم که نسبت به مالیات­های تعیین شده خود شکایت دارند.

عدم آشنایی با قوانین و نیز امور مالیاتی باعث شده تا افراد نتوانند به راحتی دعاوی مالیاتی خود را برطرف نمایند. در این مواقع یک وکیل پرونده­های  مالیاتی می­تواند به کمک این افراد بیاید.

وکیل دعاوی پرونده­ مالیاتی:

فردی است که تحصیلات مرتبط با این حوزه و تجربه کافی در امور حسابداری و مالی داشته باشد..وکیل دعاوی مالیاتی ضمن تسلط بر دانش حسابرسی و حسابداری می­بایست بر قوانین و حقوق مالیاتی هم دارای تسلط  جامع  باشد.

بهترین وکیل مالیاتی:

وکیل دعاوی مالیاتی باید دارای سابقه مدیریت پرونده­های مالیاتی را در مراجع قضایی در رزمه کاری­ خود باشد.

وظایف وکیل دعاوی مالیاتی 

وکیل پرونده­های مالیاتی در واقع کار خود را بر اساس اصلی­ترین وظایف خود یعنی پشتیبانی و دادرسی مالیاتی انجام می­دهد.

پشتیبانی مالیاتی در واقع ارائه مشاوره تخصصی مالی و مالیاتی برای شرکت یا سازمان می باشد. چراکه قوانین مالیاتی دارای پیچیدگی‌های زیادی است و آشنایی با  قوانین مالیاتی گام اول در جهت رفع گرفتاری­های مالیاتی است.

ارائه دقیق و کاملا شفاف صورت حساب­های مالی نیز از دیگر فعالیت­های وکیل مالیاتی است که در قالب پشتیبانی انجام می­شود.

از خدمات دیگر وکیل مالیاتی می­توان نظارت بر قراردادها، دریافتی­ها و پرداختی­ها و معرفی راه­های معافیت‌های مالیاتی را نام برد. دادرسی مالیاتی هم در حقیقت بر عهده گرفتن پرونده و اظهارنامه­های مالیاتی و حل فصل آن­ها به بهترین شکل است.

محتمل ماموران مالیاتی پس از بررسی­های خود، اظهارنامه را رد کرده و رقم مالیاتی دیگری را برای سازمان یا شرکت در نظر بگیرند.

در چنین مواقعی وکیل مالیاتی، خود باید از پرونده دفاع کرده و شرکت را از پرداخت مالیات اضافی تبرعه کند.

وکیل مالیات کیست؟

وکیل مالیات یکی از حوزه های مهم در گروه وکیل کسب کار است. قبل از اینکه بدانیم وکیل مالیات چه ویژگی ها و توانمندی هایی دارد لازم است با حیطه امور مالیاتی آشنا شویم.

منظور از امور مالیاتی چیست؟

مشکلات مرتبط با امور مالیاتی از مهم ترین دغدغه های مدیران است که وکیل مالیات در رفع آن نقش اساسی دارد.

منظور از امور مالیاتی، معرفی و شناساندن قوانین و مقررات مالیاتی و حوزه نفوذ آن در فعالیت شرکت ها می باشد.

ورود به این مباحث، نیازمند شناخت قوانین ، قاعده ها و فرایندهایی است که پیش از این از سوی قانون گذاران، مورد تأیید قرار گرفته اند.

مشکلات عدم توجه به امور مالیاتی 

از مهم ترین تبعاتی که در صورت عدم توجه به امور مالیاتی، شرکت ها یا اشخاص حقوقی با آن مواجه می شوندف جرایم سنگین مالی است.

ایضاً، بی دقتی در محاسبه مالیات و تحمل جرایم آن و عدم بهره مندی از تسهیلات و مزایای قانونی از دیگر تبعات بی توجهی به موضوع مالیات در شرکت ها می باشد.

 

مراحل انجام وکالت مالیاتی 

واجب است مدیر یک شرکت یا سازمان بوده و برای حل مشکلات مالیاتی خود به دنبال راهکار هستید. امروزه بهترین راه برای حل گرفتاری­های مالیاتی سپردن آن به یک مرکز خدمات مالیاتی با نظارت وکیل مالیاتی است.

به طور کلی انجام وکالت مالیاتی در هر مجموعه­ای مراحل مشخصی داشته که باید به درستی طی شوند.

موسسه مشاوره مالیاتی سعید شهبازی یک مرکز خدمات مالیاتی است که پرونده­ های مالیاتی شما را به بهترین شکل حل و فصل می نماید. در ابتدا پرونده مورد نظر به صورت کامل بررسی می شود و مشاوره­های لازم در زمینه دعاوی مالیاتی به شما داده می‌شود.

پس از آن برای حل مشکل پرونده، راهکارهای قانونی و تخصصی به شما ارائه می شود.. موسسه مشاوره مالیاتی سعید شهبازیی پرونده مالیاتی شما را به بهترین وکیل مالیاتی می‌سپارد.

سپس قراداد وکالت مالیاتی بین مودی و وکیل پرونده منعقد می­شود. بعد از طی مراحل انجام وکالت، وکیل مربوطه کلیه کارهای قانونی و مالیاتی شما را انجام  می دهد.

 

 

  • شرکت ثبت فردا