ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت - ثبت برند - ثبت تغییرات شرکت - ثبت شرکت در کانادا - ثبت فردا

۲۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انتخاب نام مناسب برند

 

انتخاب برند مناسب برای شرکت

انتخاب نام برند هویت کسب وکار شماست.به طور قطع می توان گفت در ثبت برند مهم ترین مرحله انتخاب نام مناسب برند است. برند اولین چیزیست که مشتریانتان با آن روبه رو شده، محصولت و خدمات شما را با آن می شناسند و در نهایت به وسیله برند با شما ارتباط برقرار می کنند. از همین روست که انتخاب نام مناسب برند، اولویت بسیار بالایی پیدا کرده و کاریست که باید ساعت ها به آن فکر کنید. زیرا می تواند آینده شما در تجارت را تحت الشعاع قرار دهد. از همین رو پیشنهاد می کنیم در این زمینه از افراد متخصصی که سال ها در این زمینه کار می کنند مشورت گرفته و مطمئن باشید از این کار پشیمان نخواهید شد.

موارد لازم برای انتخاب نام مناسب برند

  1. هر چه بیشتر در تکنولوژی و دنیای اینترنت پیشرفت می کنیم، اهمیت انتخاب ها و گزینه هایی که در دنیای تجارت انجام میدهیم افزایش پیدا می کند. دنیای تکنولوژی یعنی دنیای سرچ و تحقیقات. امروزه هر کسی می خواهد محصولی تهیه و یا از خدماتی استفاده کند ابتدا در اینترنت جست و جویی می کند تا به اطلاعات کامل و کافی برسد و بعد انتخاب نام برند درست را انجام بدهد.نام برندی که انتخاب می کنید می بایست دامنه‌ اینترنتی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی آزاد داشته باشد.
  2. هر چقدر برند شما بیشتر با این موج همخوانی داشته باشد، در دنیای نوین تجارت موفق تر خواهید بود. پس بهتر است در مرحله اول نام برندی را انتخاب کنید که شکل نلفظی آن با نگارشی اش یکی بوده تا افراد بتوانند فقط با شنیدن نام برند شما آن را در اینترنت سرچ و پیدا کنند. در مرحله بعد باید اسمی انتخاب کرد که اینترنت پذیر باشد، یعنی در دنیای مجازی بتوان راحت از آن استفاده کرد و ویژگی هایش را نشان داد و هنگام نمایش در تبلیغات آفلاین و آنلاین چشم‌گیر و جذاب به نظر برسد.
  3. به دو مورد دیگر که می تواند برای انتخاب اسم به شما کمک کند اشاره می کنیم. برای اینکه با مشکل وجود شباهت,کمتر روبه رو شوید، بهتر است اسم های چند سیلابی را انتخاب کنید البته به این شرط که هیچ کدام از سیلاب های آن عینا شبیه به یک برند دیگر نباشد. این روش اسم گذاری در طبقه هایی که برندهای زیادی را در خود جای داده اند بسیار مهم و کاربردی است. نکته دوم انتخاب لوگو یا لوگوتایپ هایی است که طرح هایی بسیار ساده و قابل فهم و در عین حال ساده دارند. با این کار به یاد سپردن آن ها برای مشتری بسیار راحت تر خواهد بود.

 

نکات منفی در انتخاب نام مناسب برند

  1. استفاده از حرف لاتین برای ثبت برند: شما باید از نام هایی استفاده کنید که حتما فارسی بوده یا به عبارت دیگر ریشه فارسی داشته باشند. البته اگر بخواهید برای برندتان اسم لاتین انتخاب کنید باید هم مجوز فعالیت مرتبط به آن را داشته و هم کارت بازرگانی تهیه کرده باشید.
  2. استفاده از نام های مشهوربرای ثبت برند: طبق قوانین بین المللی نمی توان از نام هایی استفاده کرد که به نوعی شهرت پیدا کرده اند. استفاده از این اسامی برای برند غیر قانونی به شمار رفته و قابلیت ثبت ندارند.
  3. تشابه اسمی برای ثبت برند: برندی که می خواهید انتخاب کنید نباید بیش از ۵۰% نسبت به برند های دیگر تشابه اسمی داشته باشد. به همین دلیل طبقه هایی مثل طبقات مصرفی و در زیر مجموعه آن مواد غذایی، آشامیدنی، لوازم خانگی و ایمنی، آرایشی و بهداشتی به دلیل وجود شباهت بسیار سخت و مشکل است.
  4. استفاده از نام مناطق جغرافیایی برای ثبت برند: در انتخاب نام برند باید دقت کنید، کنار هم قرار دادن نام مناطق جغرافیایی و نام تجاری باعث می شود که به نام ایراد گرفته شود و نام تایید نشود.
  5. استفاده از کلمات نامناسب: همانطور که مشخص است برای انتخاب نام اسامی ضد اسلامی و یا غیر معقول، با عنوان اخطار شئونات اسلامی برگشت خواهند خورد.

 

ثبت ۳ به شما پیشنهاد می کند اگر دقیق هنوز نمی دانید چه برندی برای شرکت خود انتخاب کنید، هم می توانید سری به صفحه برندهای نمونه بزنید تا به شما برای انتخاب نام ایده بدهد و هم می توانید به صفحه خرید و فروش برند رفته و به جای ثبت برند از برندهایی که قبلا به ثبت رسیده است یکی را انتخاب کنید و تجارت خود را با آن شروع کنید. در آخر اگر بعد از خواندن متن بالا هنوز سوالی در مورد ثبت برند برای شما باقی مانده است، می توانید به صفحه ارتباط با ما رفته و با کارشناسان باتجربه ثبت ۳ مشورت کنید.

 

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

عدم استفاده از علامت تجاری یا لگو به مدت زمان سه سال باعث ابطال جواز

 

از مواردی که افراد می توانند درخواست ابطال علامت تجاری ثبت شده بنام دیگری را بنمایند این است که مالک علامت تجاری با وجود ثبت علامت از تاریخ ثبت، بدون دلیل موجه  به مدت سه سال کامل از علامت تجاری خود استفاده ننماید شخص ذینفع می تواند با اثبات این موضوع که مالک علامت به مدت فوق الذکر و  ایضاً تا مدت یک ماه قبل از تاریخ تقدیم دادخواست از علامت تجاری خود استفاده ننموده درخواست لغو و ابطال علامت تجاری ثبت شده ی مورد استفاده قرارنگرفته را ازدادگاه بخواهد.ماده 41 قانون ثبت اختراعات طرحهای صنعتی و علائم تجاری مقرر می دارد:

“……هر ذینفع که ثابت کند مالک علامت ثبت شده شخصا یا به وسیله شخصی که از طرف او مجاز بوده است ،آن علامت را حداقل به مدت سه سال ……استفاده نکرده است میتواند لغو آن رااز دادگاه تقاضا کند…  .”  هرچند حکم  مقرر درماده مذکوریعنی اثبات امر استفاده نکردن از علامت تجاری بر عهده ی خواهان ابطال علامت تجاری، بر خلاف قاعده می باشد زیرا اصل بر عدم استفاده از علامت تجاری است و طبق اصول عملیه امر عدمی بر خلاف امر وجودی نیاز به اثبات ندارد واصل عدم خود مؤید عدم استفاده مالک علامت تجاری از علامت مورد اختلاف می باشد وشخصی که برخلاف این اصل سخن می گوید می بایست برای اثبات سخن خود دلیل بیاورد،لیکن دادگاههای علامت تجاری طبق قاعده عمل می نمایند یعنی از مالک علامت می خواهند برای اثبات اینکه در مدت مقرردر قانون از علامت تجاری استفاده کرده دلیل ارائه نماید ویا اینکه اگر دلیل عدم استفاده قوه قهریه بوده آن را ارائه نماید در ذیل نمونه ای از رای دادگاه که در این خصوص صادر گردیده ملاحضه می شود.

پرونده کلاسه: 685….890

شماره دادنامه:300583….900

خواهان: شرکت…

خوانده گان:1-شرکت….2-اداره ثبت علائم تجاری

خواسته:ابطال ثبت علامت تجاری خوانده اول والزام خوانده دوم به ثبت علامت تجاری خواهان

رای دادگاه

در خصوص دعوای آقای…..به وکالت از شرکت ….به طرفیت شرکت ….واداره ثبت علائم تجاری مبنی بر لغو و ابطال ثبت علائم تجاری شماره ..مورخ 1/3/72 و الزام اداره ثبت علائم تجاری به ثبت علائم خواهان موضوع اظهارنامه شماره 189032269 به این خلاصه که وکیل خواهان به شرح دادخواست مدعی است خوانده اول دست کم از 37 ماه پیش تا حین تقدیم دادخواست از علامت ثبت شده به منظور تولید و عرضه کالاهای مربوطه استفاده ننموده لذا مستظهرا” به شق اخیر ماده 41 قانون ثبت اختراعات طرحهای صنعتی و علائم تجاری درخواست ابطال علائم خوانده را نموده است دادگاه نظر به اینکه خوانده اول علیرغم ابلاغ قانونی اخطاریه در جلسه رسیدگی شرکت نکرده و دلیل استفاده خود از علامت را ارائه ننموده است و دلیلی هم که ثابت کند قوه قهریه مانع استفاده از علامت شده است ابراز نشده بنابراین دعوی خواهان را با استناد به قسمت ذیل ماده 41 قانون مذکور در بند ج ماده5 کنوانسیون پاریس ثابت تشخیص داده و حکم به لغو و ابطال علامت خوانده و الزام اداره ثبت علائم تجاری به ثبت اظهارنامه خواهان وفق مقررات صادر و اعلام میدارد. رای صادره نسبت به خوانده ردیف اول غیابی و ظرف مهلت دوماه پس از ابلاغ واخواهی در این دادگاه و پس از انقضای مهلت واخواهی ظرف به مدت مشابه مقابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر تهران میباشد.

رییس شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی تهران

نمونه رای دادگاه برگرفته ازکتاب رویه قضایی دکتر محمد رضا زندی

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش

پیش از مشغول شدن به شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش در ابتدا باید با موقعیت جغرافیایی و اقتصادی این جزیره آشنا شویم. جزیره ی کیش  اولین منطقه آزاد ایران است. کیش یکی از مناطق شگفت انگیز و دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران می باشد این جزیره به شکل بیضی با طول ۱۵ کیلومتر و عرض ۷ کیلومتر و با مساحتی حدود ۹۱ کیلومتر مربع از لحاظ وسعت، دومین جزیره بزرگ خلیج‌فارس پس از قشم است. منطقه ازاد کیش از شمال به کشور ایران و از شرق به تنگه هرمز و از جنوب با امارات مجاورت دارد. این منطقه از جمله مناطق آزاد اقتصادی است که ثبت شرکت در آن مزایای فراوانی دارد؛ به همین جهت بسیاری از افراد علاقه مند به راه اندازی کسب و کار خود در این جزیره هستند.منطقه ازاد کیش به دلیل امکانات فراوان و طبیعت زیبا و منحصر به فرد خویش، سالانه بیش از یک میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می کند،که این تعداد، روز به روز در حال افزایش است. منطقه آزاد کیش به دلیل ماهیت خود، طی سالیان دراز مورد توجه سرمایه گذاران نیز قرار گرفته است. سرمایه گذاری در کیش بدلیل شرایط خاص خود و قوانین حاکم بر گمرک و مالیات از تنوع بسیاری برخوردار است.

ایجاد منطقه آزاد در جزیره ی کیش آثار مثبتی در جذب سرمایه گذاران، جذب و انتقال تکنولوژی به درون اقتصاد کشور؛ افزایش کارایی اقتصادی و تربیت نیروی انسانی ماهر؛ کمک به ورود کالاهای واسطه ای و سرمایه ای با شرایط و قیمت مناسب تر؛ کمک به کشور جهت ورود به بازارهای جهانی و آشنایی با تجارت خارجی و گسترش و متنوع ساختن صادرات و همچنین جذب سرمایه خارجی به ویژه در بخش های مولد به ارمغان داشته است. به طوری که امروزه کیش به عنوان اولین منطقه آزاد توسعه یافته ی کشور محسوب می شود که دارای امکاناتی نظیر راه آهن،شبکه های مخابراتی و برق و آبیاری و انبارهای گمرکی می باشد.

از جمله سایر مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش عبارت است از:

_معافیت مالیاتی 20 ساله برای هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد کیش (با اجرایی شدن ماده 13 قانون تجاری و صنعتی کشور یعنی معافیت مالیات بر درآمد اصناف، کلیه مشاغل و فعالیت های تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی در مناطق آزاد اصناف برای 20 سال از پرداخت مالیات معاف می باشند).
_ثبت شرکت با تابعیت سهامداران 100% خارجی
_ثبت آسان شرکت ها، موسسات فرهنگی و مالکیت معنوی و موسسات صنعتی
_تضمین و حمایت قانونی از سرمایه گذاری خارجی
_ تسهیل در معاملات ارزی
_خدمات گسترده ی پولی و بانکی
_انجام معاملات ارزی آسان
_تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا
_ورود اتباع خارجی بدون اخذ ویزا
_نرخ های مناسب برای مصرف انرژی
_اجاره بلند مدت به خارجیان
_موقعیت استراتژیک و نزدیکی به مناطق نفت خیز عسلویه
_عدم محدودیت برای سرمایه گذاری و مشارکت خارجی بعد از ثبت شرکت در کیش
_ترانزیت و صادرات مجدد کالاهای خارجی با کم ترین تشریفات بعد از ثبت شرکت در کیش
_فعالیت بورس بین المللی اوراق بهادار و بورس نفت و محصولات پتروشیمی
_معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی

چگونگی ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش:
به منظور ثبت شرکت در کیش، لازم است جهت اخذ مجوز از مدیریت بازرگانی منطقه  مبادرت نمایید.هماهنگ با نوع شرکتی که انتخاب می کنید مدارک لازم را مهیا سازید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کیش در قالب تضامنی

شرکت تضامنی نوعی است که در آن شرکا به طور کامل ضامن پرداخت قروض و دیون هستند.

ضوابط و مدارک

گواهی عدم اعتیاد مدیرعامل و تمامی اعضا شرکت.

ارائه شرکتنامه و تقاضانامه در دو نمونه که تمامی شرکا آن را امضا کرده باشند.

تحویل کپی برابر اصل تمامی مدارک شناسایی مدیرعامل و اعضا شرکت.

ارائه مجوز انجام فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد کیش که باید از سازمان مربوطه اخذ شود.

صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و جلسه هیات مدیره شرکت.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کیش در قالب سهامی خاص:

شرکت سهامی خاص نوعی از شرکت های سهامی است که تمامی سرمایه آن باید توسط موسسین تامین شود. با توجه به اینکه عده ای علاقه مند به ثبت این نوع شرکت در منطقه آزاد کیش هستند، باید به موارد زیر توجه کرد.

  1. دو نسخه اساسنامه  با امضای سهامداران
  2. دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص با امضای کلیه سهامداران
  3. پیش آوری دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسس که پانوشت آن توسط سهامداران و بازرسان امضاء شده باشد.
  4.  انتصاب نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین
  5. کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین(در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت
  6. کپی شناسنامه برابر اصل شده کلیه مدیران و سهامداران و بازرسین
  7. ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کیش:

نظیر دیگر مناطق ایران در مناطق آزادی همچون کیش نیز ثبت شرکت با مسئولیت محدود هواداران بیشتری نسبت به دیگر انواع شرکت تجاری دارد. جهت ثبت این نوع باید مدارک زیر را آماده کنید.

  1. تقاضانامه ثبت شرکت(فرم چاپی) 2 برگ
  2. شرکتنامه رسمی(فرم چاپی) 2 برگ
  3. اساسنامه شرکت 2 جلد
  4. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره 2 نسخه
  5. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران شرکت

آگهی روزنامه رسمی جهت افراد حقوقی:

ارزیابی سرمایه غیرنقدی توسط شرکا (اگر تمام یا بخشی از سرمایه به صورت غیرنقدی باشد شرکت جهت اخذ مجوز معرفی خواهد گردید)
یکی از نکات مهم بعد از ثبت شرکت در کیش، مجوز ادامه فعالیت است که ابتدا می بایست مجوز فعالیت اقتصادی را دریافت کنید و سپس نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایید. کارت بازرگانی در منطقه آزاد کیش، متناسب با مجوز فعالیت اقتصادی شرکت صادر می شود و دارای یک سال اعتبار است.

کارت بازرگانی، سه نوع است. کارت بازرگانی نوع اول مربوط به کارت تجاری می باشد که برای صادرات و واردات کالاهای بازرگانی است .نوع دوم کارت صنعتی  که در رابطه با واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی است و نوع سوم کارت بازرگانی خدماتی است که برای کلیه فعالیت های خدماتی و واردات کالاهای مصرفی به کیش از داخل یا خارج از کشور مورد نیاز است.

مجوز فعالیت اقتصادی نیز در پنج زمینه صادر می شود که عبارتند از:

  1. مجوز فعالیت اقتصادی خدماتی
  2. مجوز فعالیت اقتصادی صنعتی
  3. مجوز فعالیت اقتصادی تجاری
  4. مجوز فعالیت پیمانکاری
  5. مجوز فعالیت اقتصادی سیاحتی

با عنایت به گنجایش اقسام شرکت های تجاری سه نوع از پرطرفدارترین انواع ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد شامل سهامی خاص، بامسئولیت محدود و تضامنی توضیح داده شده است که از این میان نوع با مسئولیت محدود پرطرفدارترین می باشد. در خصوص ثبت انواع شرکت ثبت کاج راهکارهای سریع و زیرکانه ای را به شما عرضه می نمایید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت برند

شروعی برای ثبت برند

 

ثبت برند به صورت تفسیری

نام تجاری یا برند در تعریف ساده، به هر نوعی از اصطلاح، نشانه، نماد، علامت، عدد، طرح و ترکیبی گفته می شود که با ثبت آن برای محصولاتی که می فروشیم و یا خدماتی که ارائه می دهیم، می توانیم جلوی سو استفاده، کلاه برداری و حتی اعمال تحریم را بگیریم.

امروزه که رقابت ها بیش از پیش در بازارهای ایران و دنیا افزایش یافته و هر شرکتی به دنبال پیدا کردن و گسترش دادن بازار خود است. ثبت کردن برند برای شرکت ها ارزش بیشتری پیدا کرده و حتی می توان گفت به یکی از ضروری ترین کارها بعد از ثبت شرکت تبدیل شده است. زیرا علاوه بر اینکه داشتن برند ثبت شده مشخص باعث تمایز شرکت ها می شود، بلکه درست انتخاب کردن آن نیز می تواند در رشد و شکوفایی شرکت نقش بسزایی بازی کند.

 لفظ،برند در جامعه ما به کالا یا خدمتی گفته می شود که دارای نفوذ و ارزش اجتماعی بالایی است. در واقع برند های دلخواه،  هستند که دارای هویت و قدرت اجتماعی بالایی است و افراد نسبت به  نام تجاری حس مالکیت داشته باشند.

تفاوت های نوشته تجاری و لوگو است. یکی از مواردی که معمولا کمتر به آن توجه می کنیم، با شناخت تفاوت ها و کار کرد های  نام تجاری و نشان تجاری، به همراه درک درست از ماهیت برند و حتی توجه به اینکه چه تمایزی قرار است با شرکت های دیگر ایجاد کند با کمک گرفتن از یک تیم پیشرفته می توانیم بهترین برند و لوگو را برای شرکتمان انتخاب کنیم.

مدارک لازم برای ثبت برند

برای ثبت برند از کجا شروع کنیم ؟

ثبت برند مناسب اولین مرحله برای، این است که دقیقا بدانیم برای چه به برند نیاز داریم و قرار است چه تمایزی را نشان دهیم. البته بهترین و معقول ترین توصیه این است که حتما با کارشناسانی که در این امر خبره هستند، صحبت کنیم تا بتوانیم بهترین برند را انتخاب کنیم، زیرا انتخاب برند اشتباه می تواند زمان بسیاری زیادی را از ما بگیرد.

دومین مرحله از مراحل ثبت برند، ارسال کردن نام و لوگوی شرکت به صورت اظهارنامه به اداره ثبت علامت تجاری است. باید چند روزی منتظر بمانیم تا کارشناسان اداره ثبت علامت تجاری، برند ما را تایید کنند. در صورت تایید، باقی مراحل ثبت برند مثل تکمیل مدارک را انجام داده و در صورت عدم تایید، با مشورت کارشناسان متخصص در زمینه ثبت برند، نقص های موجود را رفع و آن را دوباره برای اداره ارسال کنیم. البته بهتر است قبل از این کار برند را استعلام کرده، تا در صورت تکراری بودن از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

مرحله پایانی  ثبت برند، باید لوگو و برند خود را در روزنامه اگهی کنیم تا اگر شخص حقیقی یا حقوقی ای اقدام به شکایت با عنوان هایی چون سوءاستفاده یا تکراری بودن آن نکرد، پس از گذشت زمان قانونی برند ما ثبت شود.

 

مراحل کامل ثبت برند

انتخاب برند مناسب

همانطور که گفتیم انتخاب برند و ثبت آن به دلیل تاثیر بسیار زیادی که در موقعیت و آینده تجارت ما دارد، بسیار کار حساسی بوده که باید برای آن وقت زیادی در نظر گرفت. پس بهتر است با اطلاعاتی دقیق، برای ثبت برند اقدام کنیم.

 

ثبت برند بین المللی مادرید

یکی از مواردی که می تواند برند ما را بیش از پیش شاخص کند ثبت بین المللی یا برند مادرید است. با ثبت برند مادرید طبق معاهده های مختلف می توانیم مطمئن باشیم که برند ما در کشور های امضا کننده آن به رسمیت شناخته می شود.

 

خرید و فروش برند

یکی از از راه هایی که می تواند ما را در شروع تجارتمان جلو بی اندازد و زمان بسیار زیادی را برای ما ذخیره کند، استفاده از برند هاییست که قبلا به ثبت رسیده. می توانیم با مراجعه به صفحه زیر به جای صرف هزینه های زیاد و وقت زیاد به طور قانونی یکی از برندهای موجود در موسسه را خریداری و تجارتمان را سرعت ببخشیم.

فواید ثبت برند

هنگامی که برای خود برند یا نام تجاری و لوگو انتخاب می کنیم، در واقع داریم جلوی سوء استفاده های احتمالی را که امکان دارد دچار آن شویم می گیریم یا به عبارتی داریم هر گونه راه کپی برداری و شبیه سازی های موجود را سد می کنیم. علاوه بر این اگر برند خود را در یکی از معاهدات بین المللی ثبت کنیم، تحریم ها دیگر روی برند ما اثر نمی کنند پس به دلیل همین حاشیه امنیت بهره بری و بازدهی شرکت افزایش بسیاری پیدا می کند و ما را در رسیدن به هدفمان بیش از پیش جلو می اندازد.

ثبت سه

مشکلات عدم ثبت برند

اگر برای شرکت خود برندی ثبت و یا لوگویی انتخاب کنیم اما برند ثبت نکنیم،علاوه بر اینکه همواره ترس کپی برداری از ایده هایمان وجود دارد، در دنیای امروز هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهیم کرد. امروزه به دلیل تنوع بسیار زیاد بازار مصرفی و خدماتی، باید جای خودمان را در ذهن مشتری هایمان تثبیت کنیم که این امر بدون داشتن برندی مناسب اگر نگوییم غیر ممکن، بسیار کار سختی به شمار می رود و هر لحظه امکان دارد رقیب با ساختن برندی جایگاه به دست آمده را از دستمان خارج کند.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

مجازات کپی طرح صنعتی

مجازات کپی طرح صنعتی

دعاوی کپی طرح صنعتی چگونه است؟

درصورتی که دارنده و گواهینامه ثبت طرح صنعتی هستید، باید بدانید مقنن، بشکل موقت و طی 3 دوره 5ساله ( در صورت تمدید ) ، از شما حمایت می کند. در این راستا مالک طرح صنعتی، می تواند از مزایای ثبت طرح صنعتی طی این دوره بر مبنای گواهی ثبت طرح صنعتی در صورت کپی برداری و تقلید از طرح خویش،  اقدام به دعاوی حقوقی طرح صنعتی یا کیفری مبنی بر منع استفاده از طرح صنعتی  و محوکردن قالب طرح صنعتی و مطالبه خسارت، اقدام نماید.

کپی طرح صنعتی چه مجازاتی دارد؟

تادیب کپی طرح صنعتی در قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری و طبق ماده ۶۱ این قانون در نظر گرفته شده است که به شرح ذیل می باشد:

“هر فردی که با علم و عمد مرتکب عملی شود که طبق مواد (۱۵)، (۲۸) و (۴۰) نقض حقوق به شمار آید یا طبق ماده (۴۷) عمل غیرقانونی تلقی شود، مجرم شناخته‌ شده و علاوه بر پرداخت خسارت به پرداخت جزای نقدی از ده ‌میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا پنجاه میلیون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس تعزیری از نود و یک روز تا شش ماه یا هر دوی آنها محکوم می‌شود”

دعاوی تجاری را به وکیل دعاوی طرح صنعتی بسپارید

موسسه حقوقی سعید شهبازی  در تهران با در اختیار داشتن وکلای متخصص و خبره در زمینه دعاوی تجاری و مالکیت معنوی این نوید را به شما عزیزان می دهد که با اعتماد به ما می توانید بهترین نتایج را برای دعاوی حقوقی خویش متصور باشید.

برای مشاوره با وکیل طرح صنعتی سعید شهبازی یا طرح دادخواست منع استفاده از طرح صنعتی و دریافت دستور موقت تعطیلی شرکت تولید کننده یا تنظیم شکواییه و مجازات فرد سو استفاده کننده با وکلای متخصص و با تجربه ما از طریق شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

چه نوع شکایتی در صورت نقض طرح صنعتی مطرح کنیم؟

چنانچه اشاره گردید، صاحب طرح صنعتی از حق طرح جداگانه یا مختار، دعوی کیفری و حقوقی در قبال نقض طرح صنعتی خویش برخوردار می باشد.

شالوده هریک از این دعاوی طرح صنعتی شرایط و مزایا و معایبی دارد.

چنانچه بتوانید عنصر علم و عمد ناقض ( شخص بهره بردار) طرح خویش را در مرجع قضایی به اثبات رسانید و طرح صنعتی شما، قبل از ثبت اطمینان دارید که منتشر و افشاء نشده است، پیشنهاد در طرح دعوی کیفری به لحاظ سرعت عمل مراجع کیفری نسبت به مرجع حقوقی می باشد و تسهیل در توقیف کالای حاوی طرح است. منتها چنانجه می دانید طرح صنعتی صادره از اداره ثبت ، سابقا و حداقل 6ماه قبل از تسلیم اظهارنامه ، افشا و منتشر شده است، پیشنهاد میشود طرح دعاوی حقوقی مطرح بنمایید.

همچنان در بسیاری موارد اشخاص صرفاً بدنبال تقاضا خسارت می باشند که به این قبیل اشخاص توصیه بر طرح دعاوی حقوقی طرح صنعتی است.

هزینه دادرسی شکایت حقوقی و کیفری طرح صنعتی به چه میزان است؟

دعاوی کیفری و حقوقی در قبال سوء استفاده از طرح ، هردو جزو دعاوی غیر مالی محسوب می شوند و هزینه چندانی ندارد و با پرداخت هزینه یکصد هزار تومان میتوانید در دفتر خدمات قضایی ، شکایت طرح صنعتی را ثبت نمایید.

خواسته دعوی حقوقی منع استفاده و بهره برداری خواهد بود و خواسته پرونده کیفری نقض طرح را می توانید سوء استفاده از طرح خویش مطرح کنید.

پیشنهاد می گردد با تماس با دفتر حقوقی سعیدشهبازی، از طریقه و نحوه اقدامات خویش مطلع گردید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت برند

شروعی برای ثبت برند

 

ثبت برند به صورت تفسیری

نام تجاری یا برند در تعریف ساده، به هر نوعی از اصطلاح، نشانه، نماد، علامت، عدد، طرح و ترکیبی گفته می شود که با ثبت آن برای محصولاتی که می فروشیم و یا خدماتی که ارائه می دهیم، می توانیم جلوی سو استفاده، کلاه برداری و حتی اعمال تحریم را بگیریم.

امروزه که رقابت ها بیش از پیش در بازارهای ایران و دنیا افزایش یافته و هر شرکتی به دنبال پیدا کردن و گسترش دادن بازار خود است. ثبت کردن برند برای شرکت ها ارزش بیشتری پیدا کرده و حتی می توان گفت به یکی از ضروری ترین کارها بعد از ثبت شرکت تبدیل شده است. زیرا علاوه بر اینکه داشتن برند ثبت شده مشخص باعث تمایز شرکت ها می شود، بلکه درست انتخاب کردن آن نیز می تواند در رشد و شکوفایی شرکت نقش بسزایی بازی کند.

 لفظ،برند در جامعه ما به کالا یا خدمتی گفته می شود که دارای نفوذ و ارزش اجتماعی بالایی است. در واقع برند های دلخواه،  هستند که دارای هویت و قدرت اجتماعی بالایی است و افراد نسبت به  نام تجاری حس مالکیت داشته باشند.

تفاوت های نوشته تجاری و لوگو است. یکی از مواردی که معمولا کمتر به آن توجه می کنیم، با شناخت تفاوت ها و کار کرد های  نام تجاری و نشان تجاری، به همراه درک درست از ماهیت برند و حتی توجه به اینکه چه تمایزی قرار است با شرکت های دیگر ایجاد کند با کمک گرفتن از یک تیم پیشرفته می توانیم بهترین برند و لوگو را برای شرکتمان انتخاب کنیم.

مدارک لازم برای ثبت برند

برای ثبت برند از کجا شروع کنیم ؟

ثبت برند مناسب اولین مرحله برای، این است که دقیقا بدانیم برای چه به برند نیاز داریم و قرار است چه تمایزی را نشان دهیم. البته بهترین و معقول ترین توصیه این است که حتما با کارشناسانی که در این امر خبره هستند، صحبت کنیم تا بتوانیم بهترین برند را انتخاب کنیم، زیرا انتخاب برند اشتباه می تواند زمان بسیاری زیادی را از ما بگیرد.

دومین مرحله از مراحل ثبت برند، ارسال کردن نام و لوگوی شرکت به صورت اظهارنامه به اداره ثبت علامت تجاری است. باید چند روزی منتظر بمانیم تا کارشناسان اداره ثبت علامت تجاری، برند ما را تایید کنند. در صورت تایید، باقی مراحل ثبت برند مثل تکمیل مدارک را انجام داده و در صورت عدم تایید، با مشورت کارشناسان متخصص در زمینه ثبت برند، نقص های موجود را رفع و آن را دوباره برای اداره ارسال کنیم. البته بهتر است قبل از این کار برند را استعلام کرده، تا در صورت تکراری بودن از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

مرحله پایانی  ثبت برند، باید لوگو و برند خود را در روزنامه اگهی کنیم تا اگر شخص حقیقی یا حقوقی ای اقدام به شکایت با عنوان هایی چون سوءاستفاده یا تکراری بودن آن نکرد، پس از گذشت زمان قانونی برند ما ثبت شود.

 

مراحل کامل ثبت برند

انتخاب برند مناسب

همانطور که گفتیم انتخاب برند و ثبت آن به دلیل تاثیر بسیار زیادی که در موقعیت و آینده تجارت ما دارد، بسیار کار حساسی بوده که باید برای آن وقت زیادی در نظر گرفت. پس بهتر است با اطلاعاتی دقیق، برای ثبت برند اقدام کنیم.

 

ثبت برند بین المللی مادرید

یکی از مواردی که می تواند برند ما را بیش از پیش شاخص کند ثبت بین المللی یا برند مادرید است. با ثبت برند مادرید طبق معاهده های مختلف می توانیم مطمئن باشیم که برند ما در کشور های امضا کننده آن به رسمیت شناخته می شود.

 

خرید و فروش برند

یکی از از راه هایی که می تواند ما را در شروع تجارتمان جلو بی اندازد و زمان بسیار زیادی را برای ما ذخیره کند، استفاده از برند هاییست که قبلا به ثبت رسیده. می توانیم با مراجعه به صفحه زیر به جای صرف هزینه های زیاد و وقت زیاد به طور قانونی یکی از برندهای موجود در موسسه را خریداری و تجارتمان را سرعت ببخشیم.

فواید ثبت برند

هنگامی که برای خود برند یا نام تجاری و لوگو انتخاب می کنیم، در واقع داریم جلوی سوء استفاده های احتمالی را که امکان دارد دچار آن شویم می گیریم یا به عبارتی داریم هر گونه راه کپی برداری و شبیه سازی های موجود را سد می کنیم. علاوه بر این اگر برند خود را در یکی از معاهدات بین المللی ثبت کنیم، تحریم ها دیگر روی برند ما اثر نمی کنند پس به دلیل همین حاشیه امنیت بهره بری و بازدهی شرکت افزایش بسیاری پیدا می کند و ما را در رسیدن به هدفمان بیش از پیش جلو می اندازد.

ثبت سه

مشکلات عدم ثبت برند

اگر برای شرکت خود برندی ثبت و یا لوگویی انتخاب کنیم اما برند ثبت نکنیم،علاوه بر اینکه همواره ترس کپی برداری از ایده هایمان وجود دارد، در دنیای امروز هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهیم کرد. امروزه به دلیل تنوع بسیار زیاد بازار مصرفی و خدماتی، باید جای خودمان را در ذهن مشتری هایمان تثبیت کنیم که این امر بدون داشتن برندی مناسب اگر نگوییم غیر ممکن، بسیار کار سختی به شمار می رود و هر لحظه امکان دارد رقیب با ساختن برندی جایگاه به دست آمده را از دستمان خارج کند.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت شرکت

ثبت شرکت

 

ثبت شرکت گرافی

ثبت شرکت در دنیای امروزی هویت به کسب وکار ما می بخشد.موسسه حقوقی ثبت ۳ به عنوان یک مشاور موثق در گستره راه اندازی کسب و کار، رویدادها حقوقی، اداری و مالیاتی مربوط به ثبت شرکت، افتخار دارد که در حوزه تاسیس و راه اندازی شرکتها، سایر مشاوره های تجارت، ثبت برند شرکت، ثبت برند در ایران و ثبت برند بین المللی مادرید، تمامی خدمات مورد نیاز کسب و کار شما را مجموعاً در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه تعریف و ویژگی های ثبت شرکت را توضیح می دهیم. تا شما بزرگوران با دید باز، ابتدا انتخاب درستی از شرکت هایی که بیشترین کارایی را برای شما دارند، به دست بیاورید و بعد مراحل بعدی ثبت شرکت را یک به یک توضیح می دهیم. پس از تعریف شرکت شروع میکنیم.

در قانون ثبت شرکت، شرکت در تعریفی ساده به اجتماع دو یا چند نفر شریک، سهامدار و یا موسس گفته می شود که برای رسیدن به اهدافی کوتاه مدت یا بلند مدت (معمولا تجاری) دور هم جمع شده و بر اساس نوع ثبت شرکتشان، اعضا و یا سهامداران، سود به دست آمده را طبق یک اساس نامه مدون بین خود تقسیم می کنند.

ثبت شرکت در ایران برای رسیدن به اهداف خود می توانید از ۷ نوع شرکت و ثبت استفاده کنیم. اما چون ثبت شرکت سهامی خاص، ثبت شرکت سهامی عام، ثبت شرکت مسئولیت محدود وثبت شرکت تصامنی بیشترین تعداد ثبت را به خود اختصاص داده اند،با علم اطلاعات این شرکت ها، بیشترین راه را برای رسیدن به هدف طی می کنید.

قوانین مربوط به ثبت شرکت

مراحل و هزینه ثبت شرکت

برای ثبت شرکت اولین قدم و شاید مهمترین قدمی که باید برای ثبت شرکت برداریم، انتخاب درست اهداف، موضوع فعالیت شرکت و کاریست که می خواهیم در شرکتمان انجام دهیم. در مرحله بعدی باید بهترین نوع ثبت شرکت، که با اهدافمان همخوانی کافی دارد را با شناختی کامل از تمام ویژگی های مدنظرمان انتخاب و سپس با توجه به قوانین خاص موجود درباره ثبت شرکت های مختلف، اسمی مناسب برای خود انتخاب کنیم. از جمله مواردی که قبل از ثبت شرکت، در سایت اداره کل ثبت شرکت ها باید از آن اطلاع داشته باشیم، مدت و موضوع فعالیت، نشانی، سرمایه، نام، سمت و سهام هر یک از شرکا و در آخر اساسنامه یا شراکت نامه است. بعد از ثبت و تایید تمام مدارک، با چاپ آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی، کارهای ثبت شرکت به پایان رسیده است.

هزینه ثبت شرکت موضوع دیگریست که باید در مورد آن تحقیق کنیم. هزینه های ثبت شرکت در شرایط و روندهای مختلف متفاوت هستند. امکان دارد شرکتی هزینه های حداقل و حداکثر را مطرح می کنند ولی در عمل امکان دارد با واقعیت متفاوت باشد. هزینه ای که برای ثبت شرکت در نظرگرفته خواهد شد با توجه به میزان زمان و مقدار خدمتی است که در این راه ارایه خواهد شد.

انتخاب نام شرکت هزینه و مراحل ثبت شرکت مدارک ثبت شرکت سامانه ثبت شرکت‌ها

انواع شرکت ها

همانطور که در بالا گفتیم یکی از موارد مهمی که می تواند ما را در انتخاب بهتر شرکت کمک کند، شناخت کامل انواع شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری است. در لیست زیر می توانیم در مورد تعدادی از این شرکت ها اطلاعات ثبتی خود را کامل کنید.

شرکت های موضوعی

برای اینکه ثبت شرکت را به ببهترین شکل به ثبت برسانیم، علاوه بر نوع آن می توانیم موضوعی را هم برای آن انتخاب کرده و بر اساس قوانینی که در هر موضوع وجود دارد برای ثبت کردن شرکت اقدام کنیم. در زیر تعدادی از این ثبت شرکت های موضوعی را توضیح داده ایم.

تفاوت شرکت ها

باید چه شرکتی را به ثبت برسانیم؟ این سوالیست که بیشتر اوقات در شروع مرحله ثبت شرکت برایمان پیش می آید و بیشترین دلیلش این است که دقیق نمی دانیم شرکت های مختلف چه تفاوت هایی با هم دارند و کدامشان برایمان بهتر است. برای همین تصمیم گرفته ایم تفاوت شرکت ها را به طور کامل در مقاله زیر بیان کنیم.

 

چرا شرکتمان را به ثبت برسانیم؟

شاید مهمترین دلیلی که باعث می شود تصمیم به ثبت یک شرکت بگیریم، رسمی و قانونی کردن کار و تجارتیست که می خواهیم برای رسیدن به اهدافمان از آن استفاده کنیم. بعد از ثبت شرکت بر اساس روش های قانونی مربوطه، علاوه بر اینکه اعتبارمان بیشتر و اعتماد شرکت های دیگر بیشتر جلب می شود، از حمایت های دولت مثل وام های مناسب نیز بهره مند می شویم. از موارد دیگری که می تواند ما را مجاب به ثبت شرکت کند می توان به مواردی چون  امنیت شغلی بیشتر نسبت به کارهای شخصی، اعتبار پیدا کردن قرار دادهای بین شرکا، اخذ و اعطای نمایندگی شرکت های خارجی و مواردی از این دست اشاره کرد.

ثبت سه

مشکلات عدم ثبت شرکت

اگر تصمیم به ثبت شرکت نداریم، باید به خاطر داشته باشیم که طبق قانون، شرکتی که ثبت نشده باشد محکوم به ابطال است. البته باطل شدنی که در مقابل شخص ثالث به عنوان عذر پذیرفته نیست و باید به تعهداتی که به مشتری داده متعهد باشد. البته چون نوع تا شرکت وجود نداشته باشد، نمی توان از نوع آن صحب کرد، با این شرکت های ثبت نشده به مثابه شرکت های تضامنی برخورد خواهد شد و علاوه بر ادا کردن دین، باید طبق قانون، غرامت مشخصی را نیز بپردازد. از موارد دیگری که می تواند در ثبت نکردن شرکت برایمان ایجاد دردسر کند، محدود بود فعالیت شرکت است. به طور مثال تا وقتی شرکتی طبق قانون های مشخص ثبت نشود، نمی تواند در مناقصات و مزایدات شرکت کرده و سود خود را افزایش دهد. مواردی دیگر چون کم شدن سرعت و کیفیت کارها، عدم توان رقابت سالم، از دست دادن نمایشگاه های داخلی و خارجی و ناتوانی در دریافت نمایندگی خارجی از دیگر اثرات ثبت نکردن شرکت است.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

هزینه ثبت شرکت تضامنی :

شرکت تضامنی جامع ترین نوع شرکت افراد می باشد. شرکت تضامنی یکی از انواع شرکت هایی است که از درجه اهمیت بالاتری نسبت به شرکت های ذکرشده در قانون تجارت و همچنین در معاملات و تجارت برخوردار است.چرا که کلیه اعضا و موسسین در دیون و بدهی ها مسئول هستند.پیشنه تارخی شرکت تضامنی از روم اغاز شده و به اروپا رسیده،شرکت تضامنی به دلیل جامع بودن رواج یافت.هم اکنون ثبت شرکت تضامنی که تقریباً در نظام حقوقی همه کشورها وجود دارد، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.در ادامه در رابطه با هزینه شرکت تضامنی صحبت میکنیم.

آشنایی با هزینه ثبت شرکت تضامنی و مدارک لازم برای ثبت آن

میزان هزینه ثبت شرکت تضامنی به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

طبق قانون تجارت، عبارت تضامنی باید به همراه نام یکی از اعضا در عنوان شرکت قید شود. این مطلب نشان می دهد که اشخاص حقیقی با تمام اعتباری که در کسب و کار دارند تا پایان کار متعهد به امور شرکت هستند و این مطلب اعتبار این شرکت ها را نزد مشتریان و شرکت های رقیب ارتقا می دهد.

آیا می دانید جهت ثبت شرکت چه مدارکی مورد نیاز است؟ آیا راهی ایده آل جهت کاهش هزینه های تاسیس شرکت وجود دارد؟

اگر درایت و هوشمندی متقاضی ثبت شرکت لحاظ شود با اتخاذ تدابیری ویژه می توان هزینه ثبت شرکت تضامنی را تا حد قابل قبولی کاهش داد. جهت آگاهی بیشتر از این راهکارهای ویژه با ما همراه باشید.

محاسبه مخارج ثبت شرکت تضامنی

از جمله نکاتی که در فعالیت های این شرکت اهمیت دارد انتخاب شرکا است. برای اینکه بتوانید هزینه ها و سرمایه های این شرکت را در طول فعالیت های تجاری تحت کنترل داشته باشید، باید در ابتدای ثبت شرکت تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

شرکت تضامنی با حداقل دو نفر جهت کسب سرمایه بیشتر در معاملات و امور تجاری تشکیل می شود و افراد اعتماد بیشتری به این گونه شرکت ها دارند. هزینه های جاری جهت ثبت شرکت در بند های زیر خلاصه می شود.

سرمایه اولیه ثبت شرکت تضامنی چگونه است؟

برای تاسیس هر شرکتی مبلغی ثابت در قانون عنوان شده و به عنوان سرمایه اولیه باید در حساب متقاضیان شرکت یا حساب مشترکی که به نام شرکت افتتاح می شود باقی بماند؛ اما در شرکت تضامنی میزان سرمایه و آورده اولیه تعیین نشده است.

در شرکت تضامنی تعهدات، محدود به مبلغ سرمایه شرکت نیست بلکه هر زمان که شرکت بدهی داشته باشد. اعضا موظف هستند از سرمایه و اموال شخصی خود کلیه بدهی های جاری شرکت را پرداخت کنند. بر طبق قانون تجارت یکی از تمایزات این شرکت با سایر شرکت ها عدم تعیین سرمایه اولیه در شرکت تضامنی است.

برآورد مخارج

مقررات ثبت شرکت ها نشان می دهد هزینه ثبت شرکت تضامنی به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر چقدر علم بیشتری به قوانین داشته باشید می توانید میزان هزینه ها را کاهش دهید. در صورتی که برای اولین بار است اقدام به ثبت شرکت می کنید بهتر است از کارشناسان حقوقی ما در ثبت ۳ مشاوره دریافت کنید.

برخی هزینه های ثبت شرکت تضامنی را با مطالعه راهنمایی ها و دستورالعمل های ابلاغی از سوی اداره مالکیت معنوی می توان کاهش داد. در صورتی که فرصت و مجال کافی در اختیار ندارید، راهکار طلایی اعتماد به متخصصین حقوقی است. بند های زیر برآورد هزینه ها را مشخص میکند. این هزینه ها بسته به استان و منطقه تاسیس شرکت ممکن است تغییراتی داشته باشد:

  • هزینه های مربوط به حق ثبت شرکت تضامنی؛
  • هزینه هایی که باید برای تعیین نام شرکت واریز شود؛
  • تهیه پاکت، پوشه وهزینه مراسلات پستی به اداره ثبت شرکت ها نیز باید در هزینه ثبت شرکت تضامنی محاسبه شود.
  • واریز هزینه های مربوط به تهیه اساسنامه، شرکتنامه و تقاضانامه؛
  • مبلغی باید به عنوان چاپ آگهی تاسیس در روزنامه های کثیر الانتشار در نظر گرفته شود؛
  • واریز فیش های مربوط به پلمپ دفاتر تجاری و امور مربوط به مالیات.

مدارک مورد نیاز در ثبت شرکت تضامنی  

پس از پرداخت هزینه ثبت شرکت تضامنی نوبت به تهیه مدارک می رسد. شرکت تضامنی یکی از انواع شرکت هایی است که بیشتر به صورت خانوادگی و با اتکا به افراد مورد اعتماد ثبت و اداره می شود. مسئولیت اعضا در قبال فعالیت های شرکت بسیار بالا است پس بهتر است افرادی که مورد اعتماد هستند  برای شراکت انتخاب شوند. مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت تضامنی در بند های زیر خلاصه شده است:

  • مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکا؛
  • دو نسخه از تقاضانامه که باید به دقت تکمیل گردد؛
  • دو نسخه اساسنامه که بهتر است با درایت بیشتری کلیه بند های خواسته شده تکمیل شوند؛
  • دو نسخه شرکتنامه که باید بسیار دقیق پر شود چرا که به سادگی قابل تغییر نیست. تغییر در هر کدام از بندهای شرکتنامه منوط به توافق و امضای تک تک شرکا است.
  • با توجه به نوع فعالیتی که در شرکت تضامنی قصد انجام آن را دارید باید مجوز های لازم را از مراجع مربوطه دریافت و ضمیمه پرونده کنید.

کلام آخر

تنها راه جهت کاهش هزینه ثبت شرکت تضامنی مراجعه به متخصصین آگاه و مجرب در موسسه حقوقی ثبت ۳ است. برای مشاهده کلیه خدمات حقوقی و مشاوره، به وبسایت https://sabt۳.com  مراجعه و با اعتماد به دانسته های کارشناسان حقوقی قدم در راه پیروزی و موفقیت بگذارید.

نکته مهمی که در شرکت های تضامنی اهمیت دارد، مسئول بودن کلیه شرکا در قبال بدهی ها و دیون شرکت است سهم الشرکه در این گونه شرکت ها غیر قابل انتقال بوده و هر یک از شرکا موظف به پرداخت تمامی بدهی و دیون شرکت هستند.

ثبت ۳ با کادری زبده و واقف به کلیه راه و روش های ثبت شرکت با هزینه ای اندک و در کوتاهترین زمان ممکن شما را به سوی نتیجه دلخواه هدایت می کند. هوشمندانه روی همراهی مشاوران و متخصصین ثبت ۳ حساب کنید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت برند مادرید

ثبت برند مادرید

پیش از اغاز به کار برند مادرید،کسان حقیقی و حقوقی جهت ثبت بین ­المللی برند باید، برند را به صورت جداگانه در تک ­تک کشورهای موردنظر خود ثبت کنند. لاجرم  متقبل به ترجمه مدارک موردنیاز به زبان تمام کشورهای مدنظر و پرداخت هزینه ­های سرسام آور می شدند تا اینکه برخی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس برای  برطرف کردن این چالش‎ها دست به کار شدند و طی تشکیل یک اتحادیه، سیستم ثبت برند مادرید را تصویب نمودند. سیستم ثبت مادرید از موافقتنامه مادرید، پروتکل مرتبط با آن و آیین­ نامه­ای متشکل از موافقتنامه و پروتکل تشکیل شده است.

توافقنامه مادرید به این شکل است که شرط ثبت برند به صورت بین المللی در مرحله اول ثبت در کشور مبدا است.جهت عضویت در این سیستم اشخاص باید یک اظهارنامه بین المللی را به اداره مالکیت صنعتی تسلیم کرده و کشورهای مد نظر خود را بین 85 کشوری که عضو مادرید هستند انتخاب و فعالیت خود را در آن کشورها آغاز کند تا مورد حمایت های لازم قرار گیرد.
افراد باید تقاضانامه بین المللی خود را به یکی از سه زبان فرانسه ، اسپانیولی و انگلیسی ترجمه کند.

کشورهای عضو سیستم بین المللی مادرید

1 ) ایران  2 )  آنتیگوا و بارباردو 3 )  آلبانی  4) ارمنستان 5) بن ایر 6) اتریش 7) استرالیا 8) آذربایجان 9) بوسنی و هرزه گوین 10) بلژیک11) بلغارستان 12) بحرین13) بوتان 14)  بوتسوان 15) بنلوکس 16) بلاروس17) سوئیس 18) چین 19) کوبا 20 ) قبرس21) جمهوری چک 22)  آلمان 23)  دانمارک 24) الجزیره 25) استونی 26) مصر27) اتحادیه اروپا  28)  اسپانیا 29) فنلاند 30) فرانسه 31) انگلستان32) گرجستان33)  غنا 34) یونان35) کرواسی36) مجارستان 37) ایسلند 38) ایرلند39) ایتالیا 40) ژاپن 41) کنیا 42) قرقیزستان 43)  کره شمالی  44) کره جنوبی45) قزاقستان 46) لیختن اشتاین 47) لیبریا 48)  لسوتو49) سائوتومه و پرنسیپ 50) لیتونی 51) موروکو52) موناکو53) مولداوی 54 ) مونته نگرو 55) ماداگاسکار 56) مقدونیه 57) مغولستان 58) موزانبیک 59) نامیبیا 60) نروژ61) عمان 62) هلند 63) لهستان 64) پرتغال 65) رومانی 66) روسیه 67) سودان 68)سوئد 69)  سنگاپور 70) اسلوونی 71) اسلوواکی 72) سبیرالئون 73) سان مارینو 74) سوریه 75) تاجیکستان 76) ترکمستان 77) ترکیه 78) اوکراین 79)  آمریکا 80) ازبکستان 81) ویتنام 82) زامبیا 83) کوراکائو 84) سینت مارتین  85)  سوازیلند

مزایای ثبت بین ­المللی برند تحت سیستم مادرید

  • ثبت برند در تمام یا تعدادی از کشورهای عضو سیستم مادرید فقط با ارائه یک تقاضانامه
  • تسریع و تسهیل روند ثبت بین ­المللی برند
  • کاهش هزینه ثبت بین ­المللی برند
  • اعمال آسان تغییرات ایجاد شده در برند در سطح بین ­المللی

مدارک لازم برای ثبت بین­ المللی برند تحت سیستم مادرید

  • درخواست کتبی جهت ثبت بین­المللی برند که باید حاوی نام کشورهای مدنظر باشد
  • اظهارنامه یا اصل گواهی نامه ثبت برند بین المللی درایران جهت رؤیت و رونوشت آن جهت ثبت در پرونده یا ارائه کپی برابر اصل گواهی ثبت برند
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مدیران و صاحبان امضاء شرکت و روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (اشخاص حقوقی) و ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی (اشخاص حقیقی) و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری
  • روزنامه­ های حاوی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
  • انتخاب کشورهای مدنظر و پر کردن فرم لاتین
  • تکمیل فرم هزینه­ ها که باید متقاضی ذیل آن را مهر و امضا کند(Fee Calculation)
  • تصدیق پرداخت هزینه ­های ثبت بین ­المللی برند

مراحل ثبت بین­ المللی برند تحت سیستم مادرید

در مرحله اول حیث اخذ، راهنمای ثبت تحت سیستم مادرید، فرم تقاضانامه و فرم محاسبه هزینه­ ها باید به سامانه اینترنتی سازمان جهانی مالکیت معنوی وایپو WIPO مراجعه کنید.

تقاضا کتبی مبنی بر تقاضای ثبت بین ­المللی برند را تنظیم کنید. عنوان درخواست باید اداره ثبت علائم تجاری باشد. ذکر اسامی کشورهای موردنظر در  تقاضا الزامی است. اسناد ثبت برند در داخل کشور را نیز الحاق  تقاضا نمایید.

با توجه به اینکه خواستار ثبت برند در کشورهای عضو موافقتنامه مادرید، کشورهای عضو پروتکل مرتبط با موافقتنامه مادرید یا هر دوی آن­ها هستید؛ یکی از سه فرم MM1 یا MM2 و یا MM3 را تکمیل کنید. این فرم­ها را از سامانه اینترنتی وایپو WIPO تهیه نمایید.

درپایان باید فرم محاسبه هزینه را تهیه و تکمیل نمایید. هزینه برحسب فرانک سوئیس محاسبه می­شود. پرداخت هزینه و ارسال گواهی پرداخت نیز الزامی می باشد.

هزینه ثبت بین ­المللی برند تحت سیستم مادرید

هزینه ثبت بین ­المللی برند تحت سیستم مادرید با توجه به اینکه برند موردنظر قرار است در چند طبقه و کشور مختلف به ثبت برسد؛ متغیر است اما به هرحال نسبت به ثبت جداگانه برند در تک تک کشورها (کاری که در گذشته انجام می­شد)  مقرون بصرفه ­تر است.

موسسه حقوقی سعید شهبازی ، افتخار دارد با استفاده از توان بالای وکلا پایه یک دادگستری ، در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت برند،برند و علامت تجاری، به همراه وکیل متخصص دعاوی ثبت برند  عمل آورد.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

دعاوی اعتراض به ثبت علامت

اعتراض به ثبت علامت تجاری، به ۲ روش امکان پذیر است. روش اول، شخص ذینفع نسبت به ثبت علامت تجاری که در آگهی روزنامه رسمی انتشار داده شده  است معترض باشد. روش دوم، شخصی که درخواست ثبت علامت تجاری نموده است، در مورد عدم تایید یا طول کشیدن بیش از اندازه علامت تجاری، از اداره ثبت علائم تجاری،شاکی می شود

قانون ثبت علائم و اختراعات:

طبق ماده 16 قانون ثبت علائم و اختراعات،کسان ذیل می توانند نسبت به علامتی که تقاضای ثبت آن شده یا به ثبت رسیده است تعرض کنند:
1-افرادی که  علامت ثبت شده ، را علامت تجاری خود می دانند.
2-افرادی که آن علامت، به لگو آن ها تا اندازه ای همگونی دارد که مصرف کنندگان عادی را دچار اشتباه می کند.

در هر یک از دو صورت یاد شده، اگر منتقد کسی باشد که علامت قبلاَ به اسم او ثبت نشده است باید در حین اعتراض،برای علامت خود،مطابق مقررات مربوط،تقاضای ثبت کرده و حق الثبت و تمام مخارج مربوط به آن را قبلاَ پرداخت نماید. مرجع رسیدگی به اعتراض،دادگاه عمومی تهران می باشد و دادگاه های سایر نقاط کشور،صلاحیت رسیدگی به آن را ندارند و به اعتراضات مربوط به سایر نقاط نیز در دادگاه عمومی تهران رسیدگی می شود.

به دستور آیین نامه مربوط به اعتراض ثبت برند، در هر مورد مانند اعتراض بر رد تقاضای ثبت ،معترض باید مبلغی در صندوق دادگستری به عنوان ودیعه بگذارد و قبض آن را  ضمیمه  دادخواست اعتراض کند.از وجه مزبور در صورتی که معترض محکوم به بیحقی شود، خسارت طرف پرداخت خواهد شد. در صورتی که طرف، بیش از مبلغ  امانت گذاری شده خسارت دیده باشد، می تواند برای دریافت مازاد خسارت به دادگاه رجعت نماید.

الف-اعتراض به تقاضای ثبت علامت:

برای هر علامت تجارتی که توسط اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی مورد قبول واقع شد، از طرف اداره مزبور یک آگهی در روزنامه رسمی منتشر می شود که شامل نام و نشانی صاحب علامت و خصوصیات خود علامت و محصل یا محصولات که لگو در مورد آن ها بکار خواهد رفت،خواهد بود.هر کس می تواند ظرف سی روز بعد از انتشار آگهی، نسبت به علامت تجارتی مزبور اعتراض کند. درغیر این‌صورت اظهارنامه وی مسترد شده تلقی خواهد شد.

تبصره: مهلت‌ رفع نقص برای اشخاص مقیم خارج از کشور ۶۰ روز است.

اعتراضات مربوط به علایم تجارتی تا زمانی که  ثبت نشده باشد باید کتباَ به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی واگذارشود.در مقابل اعتراض نامه،رسیدی با ذکر تاریخ دریافت،می دهند.در اعتراض نامه باید کلیه دلایل و مدارکی که معترض به استناد آن ها خود را محق در اعتراض می داند قید گردد و رونوشت گواهی شده اسنادی که ادعای معترض مبنی بر آن هاست،در صورت امکان به شکایت الحاق شود.

اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ، تا ده روز از تاریخ وصول اعتراض نامه باید آن را به اقامتگاه درخواست کننده ثبت یا شخصی که وی معین و معرفی کرده است، ابلاغ کند. در ضمن ابلاغ نامه باید صراحتاَ اخطار می شود که هر گاه به اعتراض تسلیم می گردد، درخواست ثبت علامت تجاری خود را  برگشته دارد. هر گاه درخواست کننده ثبت،کتباَ به اعتراض معترض تسلیم نمود، درخواست او  استرداد شده و  مراحل کتباَ به معترض اعلام می شود. هر گاه معترض، قبلاَ علامت مربوط را به ثبت نرسانده باشد، بر طبق اظهارنامه ای که در حین اعتراض تقدیم نموده است به ثبت آن اقدام می شود.

معترض باید تا شصت روز از تاریخ ابلاغ اعتراض نامه به درخواست کننده ثبت، به دادگاه عمومی تهران رجوع کند.مگر این که قبل از انقضای این مدت تقاضا کننده ثبت،مطابق شرح فوق به اعتراض تمکین کرده باشد. هر گاه معترض در مدت مذکور فوق به دادگاه رجوع ننمود،اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به درخواست کسی که تقاضای ثبت علامت را کرده، بعد از ملاحظه گواهی دفتر دادگاه، که حاکی از عدم تقدیم دادخواست باشد، علامت تجارتی را به نام او ثبت خواهد کرد. در این صورت حق الثبت و مخارجی که معترض، پرداخته است به نفع دولت ضبط خواهد شد.

چنانچه معترض، ظرف مهلت شصت روز فوق به دادگاه رجوع کرده و دادخواست اعتراض خود را تقدیم نماید، ولی دعوای خود را تعقیب نکند،پس از صدور گواهی دفتر دادگاه که حاکی از عدم تعقیب دعوا باشد،به ترتیب فوق عمل خواهد شد.

ب)اعتراض به علامت ثبت شده و درخواست فسخ علامت ثبت شده:

علامت تجارتی ثبت شده، قابل  واخواهی می باشد و می توان ابطال آن را از دادگاه درخواست نمود.مرجع رسیدگی، دادگاه عمومی تهران است. دادخواستی که به منظور فوق به دادگاه تقدیم می شود باید دارای ضمایم ذیل باشد:
-مستخرجات، گواهی شده از اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی، مشعر بر ثبت علامتی که نقض آن درخواست می شود.
-اصل یا رونوشت گواهی شده کلیه اسناد مثبته ادعای معترض
-وکالتنامه،در صورتی که دادخواست به وسیله وکیل داده شده باشد.

مهلت زمان اعتراض و دادخواست ابطال علامت تجارتی ثبت شده سه سال است. در این مورد قانون ثبت علائم تجارتی و اختراعات می گوید:”کسی که نسبت به ثبت های راجع به علامتی،از تاریخ ثبت تا سه سال اعتراض نکرده باشد،دیگر نمی تواند نسبت به ثبت آن اعتراض نماید. مگر این که ثابت کند معترض علیه در حین ثبت،عالم بوده است که علامت را خود معترض یا کسی که به معترض انتقال داده،قبلاَ به طور مصرف متوالی از لگوداشته است ولی اگر معترض علیه ثابت نماید که معترض قبل از انقضای مدت سه سال فوق از ثبت علامت اطلاع داشته است،اعتراض  واخواه پذیرفته نمی شود”.

در هر دو مورد فوق الذکر،یعنی هم در اعتراض به درخواست ثبت علامت و هم درخواست ابطال علامت ثبت شده، هر گاه معترض،در دادگاه ثابت نماید که نسبت به علامت،به واسطه سابقه استعمال مستمر قبل از تقاضای ثبت، حق تقدم داشته، دادگاه حکم خواهد داد که آن علامت به اسم معترض ثبت شود و اگر علامت مورد اعتراض، قبلاَ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده باشد، حکم خواهد داد که ثبت سابق ابطال و علامت به نام معترض ثبت شود. ترتیبات مزبور در موردی نیز رعایت خواهد شد که اعتراض راجع به ثبت انتقال علامت یا به ثبت تغییرات خود علامت یا راجع به ثبت تغییر محصولاتی باشد که علامت برای تشخیص و امتیاز آن بکار می رود.

  • شرکت ثبت فردا