ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت - ثبت برند - ثبت تغییرات شرکت - ثبت شرکت در کانادا - ثبت فردا

۳۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نگاهی بر نحوه ثبت شرکت ارزان

امروزه ثبت شرکت با توجه به مزایای اقتصادی فراوان از جمله فعالیت‌های بسیار پرطرفدار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی محسوب می‌شود. در حالت کلی شرکت به مجموعه‌ای گفته می‌شود که از حداقل دو نفر تشکیل شده و هدف آ‌ن‌ها انجام کسب و کار و فعالیت تجاری می‌باشد. لازم به ذکر است زمانی صاحبان سرمایه برای ثبت شرکت ترغیب می‌شوند که فرایند ثبت شرکت ارزان باشد. به عبارت دیگر زمانی که صاحبان شرکت بتوانند، شرکت مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین میزان هزینه به ثبت برسانند و در عین حال از روند انجام فرایند ثبت نیز رضایت کافی را داشته باشند، در این صورت است که رغبت و تمایل بیشتری برای ثبت شرکت خود خواهند داشت. در حالت کلی می‌توان گفت که ثبت شرکت ارزان مزایای بسیار فراوانی برای صاحبان شرکت و نیز کشور میزبان شرکت به دنبال خواهد داشت چرا که علاوه بر موارد مذکور سبب می‌شود که فعالیت تجاری از یک مجرای قانونی پیگیری شده و امکان نظارت بر روند انجام فعالیت وجود داشته باشد. از سویی دیگر آگاهی از مراحل و نحوه ثبت شرکت نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد، زیرا در صورت عدم آگاهی به احتمال بسیار زیاد سبب بروز مشکلات جدی برای صاحبان شرکت خواهد شد. در همین راستا در ادامه هفت گام بسیار مهم و اساسی در رابطه با ثبت شرکت ارزان، آورده شده است.

ثبت شرکت ارزان

ثبت شرکت ارزان

تعیین نوع شرکت، گام اول در ثبت شرکت ارزان

اولین و مهم‌ترین مرحله در ثبت شرکت ارزان تعیین نوع شرکت می‌باشد. لازم به ذکر است صاحبان شرکت پیش از انجام هر اقدامی ابتدا باید نوع شرکت خود را تعیین نمایند. در حالت کلی شرکت‌ها به دو نوع شرکت‌های تجاری و مدنی تقسیم می‌شوند. شرکت‌های تجاری طبق قوانین تجارتی تاسیس می‌شوند و هدف از تاسیس آن‌ها سودآوری و بازده اقتصادی می‌باشد. شرکت‌های مدنی نیز از طریق گرد هم آمدن چند شریک به صورت اشاعه بوجود می‌آیند.

بارگذاری درخواست در سامانه ثبت شرکت، گام دوم در ثبت شرکت ارزان ‌

پس از انجام گام اول، صاحبان شرکت باید در گام دوم ثبت شرکت ارزان اقدام به بارگذاری درخواست خود در سامانه ثبت شرکت به آدرس ssaa.ir نمایند. لازم به ذکر است که انجام این مرحله هیچ‌گونه هزینه‌ای برای صاحبان شرکت در پی نخواهد داشت. پس از ارسال درخواست، باید سایر اطلاعات مورد نیاز سامانه نیز، تکمیل و بارگذاری شود.

ثبت شرکت ارزان در ثبت فردا

ثبت شرکت ارزان

تعیین نام، گام سوم در ثبت شرکت ارزان ‌

تعیین نام مناسب برای شرکت از دیگر مراحل ثبت شرکت ارزان محسوب می‌شود. نام انتخاب شده باید علاوه بر داشتن ریشه فارسی و مطابقت با فرهنگ انقلاب اسلامی، کوتاه و با معنی بوده و نشان دهنده نوع فعالیت و کسب و کار شرکت باشد. لازم به ذکر است در این مرحله، سامانه ثبت شرکت پنج نام پیشنهادی را از صاحبان شرکت درخواست می‌نماید، که صاحبان شرکت باید با توجه به اولویت مورد نظر خود نام‌های پیشنهادی را در فیلدهای موجود وارد نمایند. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که استفاده از اسامی مربوط به ارگان‌های دولتی غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد. در حالت کلی می‌توان گفت که اغلب کارشناسان الگوی نامگذاری زیر را پیشنهاد می‌کنند(خاص-عام-خاص-خاص). همانطور که در این الگو مشاهده می‌شود بهتر است نام انتخاب شده سه سیلابی یا بیشتر باشد.

ثبت شرکت ارزان - ثبت فردا

ثبت شرکت ارزان

تعیین مدت و موضوع فعالیت تجاری، گام چهارم در ثبت شرکت ارزان ‌

گام چهارم در ثبت شرکت ارزان، تعیین موضوع و نوع فعالیت تجاری شرکت بسیار ضروری می‌باشد. لازم به ذکر است که طبق ماده ۱۹۰۰ قانون مدنی موضوع شرکت باید مشروع، متضمن منافع عقلانی، معلوم و معین باشد. برای جلوگیری از مشکلات بعدی موضوع انتخابی باید در اساسنامه شرکت قید شود. در حالت کلی تعیین موضوع فعالیت‌های شرکت نشان دهنده هدف شرکت می‌باشد. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که برای برخی از فعالیت‌ها قوانین و مقررات مخصوصی وجود دارد که کسب مجوز از مراجع ذی‌صلاح در این رابطه الزامی می‌باشد. لازم به ذکر است که طبق قانون مدیران نباید از حد موضوع شرکت تجاوز نمایند، در غیر این صورت کلیه شرکا و سهامداران مسئول جبران خسارت خواهند بود. با توجه به موارد مطرح شده در خصوص تعیین موضوع فعالیت تجاری و حساسیت بسیار بالای این مرحله، صاحبان شرکت باید با افراد متخصص مشورت نمایند، بنابراین مشورت با وکلای متخصص توصیه می‌شود. از سویی دیگر در یک دسته بندی کلی می‌توان مدت زمان فعالیت شرکت را به دو دسته محدود و نامحدود تقسیم‌بندی نمود، لازم به ذکر است برای تعیین مدت زمان فعالیت شرکت مشورت با تمامی شرکا الزامی می‌باشد.

تعیین سرمایه شخص حقوقی و میزان ارزش ریالی، گام پنجم در ثبت شرکت ارزان ‌

تعیین سرمایه شخص حقوقی و میزان ارزش ریالی از دیگر مراحل ثبت شرکت ارزان محسوب می‌شود. لازم به ذکر است این مرحله به دلیل حساسیت بسیار بالا، نیازمند دقت و توجه مضاعف از سوی افراد می‌باشد. در این مرحله باید نوع سرمایه شرکت اعم از نقدی یا غیرنقدی، سهام با نام یا بی‌نام به صورت دقیق مشخص شود. از سویی دیگر تعیین میزان ارزش ریالی هر سهم نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. لازم افراد متقاضی ثبت شرکت بدانند که حداقل سرمایه مورد نیاز برای این منظور صد هزارتومان است. از سویی دیگر چنانچه آورده هر یک از شرکا غیرنقدی باشد، کسب نظر دادگستری مبنی بر ارزش آورده غیرنقدی الزامی خواهد بود.

تعیین موقعیت دفتر مرکزی شرکت، گام ششم در ثبت شرکت ارزان

در این مرحله از مراحل ثبت شرکت ارزان، افراد باید آدرس دفتر مرکزی به همراه کدپستی دقیق را در سامانه ثبت شرکت وارد نمایند. لازم به ذکر است در صورت عدم وجود آدرس مشخص شرکت، می‌توان از آدرس منزل و یا محل کار یکی از شرکا استفاده نمود. پس از وارد نمودن آدرس در فیلد مربوطه در سامانه، این آدرس به عنوان آدرس شرکت تلقی شده و در روزنامه رسمی شرکت منتشر خواهد شد. اهمیت این مرحله بدین دلیل است که تمامی اخطاریه‌ها، دادخواست‌ها و اوراق رسمی به آدرس درج شده در اساسنامه ابلاغ خواهند شد. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که اگر شرکت دارای شعب باشد، لازم است آدرس شعب نیز در اساسنامه شرکت قید شود.

تکمیل اطلاعات نهایی مورد نیاز در سامانه، گام هفتم در ثبت شرکت ارزان

لازم است افراد پس از انجام مراحل بالا، برای تکمیل فرایند اعلام تقاضا اطلاعات درخواستی سامانه اداره ثبت شرکت‌ها نظیر تعیین مدت زمان و موضوع فعالیت شرکت، وارد نمودن آدرس شرکت، وارد نمودن نام شرکا و سهامداران، تعیین روزنامه سالی/ مالی، تکمیل اساسنامه و… را به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir ارسال نمایند.

ثبت شرکت ارزان در شرکت ثبت فردا

ثبت شرکت ارزان

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

نام‌گذاری ثبت شرکت

ضرورت و اهمیت نام‌گذاری ثبت شرکت

در واقع زمانی که سودآوری اقتصادی و بازده زیاد سرمایه برای صاحبان شرکت اهمیت می‌یابد، باید بدانند که نام‌گذاری ثبت شرکت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مولفه برای نیل به مقصودشان می‌باشد. در حالت کلی در رابطه با اهمیت این امر می‌توان گفت که اگر نام انتخاب شده مناسب نباشد و از استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی ننماید،

می‌تواند سبب بروز شکستی جبران ناپذیر برای شرکت شود. در تعبیری دیگر در رابطه با عدم انتخاب نام مناسب برای شرکت آمده است، که این امر زمینه به قعر افتادن شرکت را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که افراد باید در هنگام نام‌گذاری ثبت شرکت به ارزشمند بودن نام توجه نمایند، از سویی دیگر نام انتخابی باید نمایش دهنده تجربه شرکت بوده و متمایز از نام سایر خدمات و محصولات باشد. با توجه به قوانین تجارت کشور ایران نام‌گذاری ثبت شرکت باید دربردارند ریشه فارسی بوده و با فرهنگ انقلاب اسلامی نیز مطالبقت داشته باشد.

همچنین کوتاه و با معنا بودن اسامی انتخاب شده سبب افزایش سودآوردی و بازده اقتصادی بسیار منحصربفردی برای صاحبان شرکت خواهد شد. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که نام‌گذاری ثبت شرکت باید به صورتی انجام شود که نشان دهنده نوع فعالیت و کسب و کار تجاری شرکت باشد.

نام‌گذاری ثبت شرکت یکی از فرایندهای مهم و در عین حال پیچیده ثبت شرکت می‌باشد. اهمیت این مرحله تاجایی است که بسیاری از افراد زمان و انرژی زیادی را برای انتخاب نام مناسب برای شرکت صرف می‌نمایند، زیرا می‌دانند که این امر کلید موفقیت کسب و کار و فعالیت تجاری آن‌ها می‌باشد. لازم به ذکر است اگر مرحله نام‌گذاری ثبت شرکت بدون پشتیبانی از استراتژی بازاریابی مناسب انجام گیرد، علاوه بر مشکلات مذکور، صاحبان شرکت را مجبور به تغییر نام شرکت خواهد کرد، که این امر مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار زیاد و نیز طی مراحل بسیار پیچیده اداری می‌باشد. با توجه به موارد مذکور در ادامه مقاله شرایط و نکات مهم در خصوص نام‌گذاری ثبت شرکت آورده شده است.

نام‌گذاری ثبت شرکت

نام‌گذاری ثبت شرکت

مروری بر شرایط نام‌گذاری ثبت شرکت

همانطور که قبلا بدان اشاره شد، طبق قوانین تجارت کشور ایران در نام‌گذاری ثبت شرکت باید مواردی نظیر داشتن ریشه فارسی و مطابقت با فرهنگ انقلاب اسلامی مورد توجه صاحبان شرکت قرار بگیرد. لازم به ذکر است در این مرحله، سامانه ثبت شرکت پنج نام پیشنهادی را از صاحبان شرکت درخواست می‌نماید، که صاحبان شرکت باید با توجه به اولویت مورد نظر خود نام‌های پیشنهادی را در فیلدهای موجود وارد نمایند. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که استفاده از اسامی مربوط به ارگان‌های دولتی غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد. در حالت کلی می‌توان گفت که اغلب کارشناسان الگوی نامگذاری زیر را پیشنهاد می‌کنند(خاص-عام-خاص-خاص). همانطور که در این الگو مشاهده می‌شود بهتر است نام انتخاب شده سه سیلابی یا بیشتر باشد. لازم به ذکر است پس از تایید نام انتخابی شرکت توسط مراجع ذی‌صلاح، امکان انتقال آن به غیر وجود نخواهد داشت، حتی در صورت تنظیم سند رسمی، این اجازه به صاحبان شرکت داده نخواهد شد. در حالت کلی با توجه به ظرافت و حساسیت موجود در نام‌گذاری ثبت شرکت، پیشنهاد می‌شود با کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه مشورت شود. در ادامه نکات بسیار مهم در رابطه با نام‌گذاری ثبت شرکت به اختصار آورده شده است.

نکات مهم و اساسی در رابطه با نام‌گذاری ثبت شرکت

۱-حصول اطمینان از عدم تکراری بودن نام انتخابی از طریق مراجعه به سایت  .www.ilenc.ir

۲-در صورت استفاده از اعداد در نام شرکت، باید به صورت حروفی آورده شوند نه به صورت عددی.

۳-استفاده از نام‌های شهدا و ایثارگران منع قانونی داشته و در صورت عدم رعایت افراد خاطی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

۴-عدم استفاده از اسامی شعرا، دانشمندان، کاشفان، نخبگان و… که معاصر با ما می‌باشند.

۵-ممنوعیت استفاده از حروف اختصاری در نام شرکت.

۶-دقت به عدم وجود تضاد میان نام شرکت و فعالیت تجاری آن.

۷-استفاده از نام شرکا در هنگام نام‌گذاری ثبت شرکت غیرتضامنی مجاز نمی‌باشد، زیرا در غیر این صورت مسئولیت شرکت به صورت تضامنی خواهد شد.

۸-در صورت استفاده از واژه مهندس یا مهندسین در هنگام نام‌گذاری ثبت شرکت، ارائه مدارک الزامی می‌باشد.

۹-امکان استفاده از اسامی محل یا مناطق در نام شرکت زمانی امکان‌پذیر می‌باشد که شرکت در آن محل یا منطقه واقع شده باشد.

۱۰-برای جلوگیری بروز مشکلات حقوقی، استفاده از واژه‌هایی نظیر ایران، کشور، ملت و… در نام‌گذاری ثبت شرکت مجاز نمی‌باشد.

۱۱- در شرکت‌های سهامی عام و خاص واژه “عام و خاص” باید بلافاصله پس از اسم شرکت و یا قبل از اسم شرکت آورده شود.

۱۲- جهت نام‌گذاری ثبت شرکت تعاونی، دریافت نامه حاوی نام پیشنهادی از سوی وزارت تعاون الزامی می‌باشد.

۱۳-تخصیص عین نام انتخاب شده، به سایر شعبات و نیز نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی امکان‌پذیر می‌باشد.

۱۴-استفاده از اسامی ائمه برای ثبت شرکت‌های خیریه، زیارتی و فرهنگی پس از اخذ مجوز از مراجع‌ذی صلاح امکان‌پذیر است.

۱۵-استفاده از اسامی مغایر با نظم عمومی و اخلاق مذهبی تایید نخواهد شد و منع قانونی دارد

نام‌گذاری ثبت شرکت

نام‌گذاری ثبت شرکت

سوالات متداول صاحبان شرکت در مورد نام‌گذاری ثبت شرکت

افرادی که قصد ثبت شرکت خود را دارند و در مرحله نام‌گذاری ثبت شرکت خود هستند، لازم است پیش از انجام هر گونه اقداماتی به سوالات زیر پاسخ دهند. به عبارت دیگر پاسخ به سوالات زیر سبب خواهد شد که صاحبان شرکت در انتخاب نام مناسب برای شرکت خود دچار سردرگمی و اتلاف وقت و هزینه نشوند.

-نام انتخاب شده به چه میزان در موفقیت شرکت تاثیرگذار می‌باشد؟

-آیا نام انتخاب شده برای انجام فعالیت تجاری شرکت، محدودیتی ایجاد خواهد نمود؟

-نام انتخاب شده بر موضوع فعالیت تجاری شرکت تاکید می‌کند؟

-آیا نام انتخاب شده به اندازه کافی جذاب و بامعنا است که سبب جلب مشتری شود؟

نام‌گذاری ثبت شرکت

نام‌گذاری ثبت شرکت

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک  ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت شرکت آنلاین

اطلاعاتی درباره­ ی نحوه ثبت شرکت آنلاین

قصد ما در این مطلب توضیحی درباره ی ثبت شرکت آنلاین و کارهای لازم برای آن است منظور از شرکت بازرگانی، تعاونی و اجتماع منافع دو یا چند شریک در یکی از فرم های پیش تعبیه شده در مقررات بازرگانی میباشد.

برگزیدن قالب شرکت برای کارهای بازرگانی به علت های گوناگون انجام میگیرد : اهمیت تجمیع کردن منابع زیاد، سوا کردن اموال تجاری فرد از اموال فردی او ، تداوم حیات شرکت بازرگانی پس از فوت بازرگان، هموار کردن جا به جایی اموال از راه جابه جایی سهام شرکت به در عوض جابه جایی خود اموال، گرفتن حقوق و مطالبات از شرکت برای شریک ( در مقام مدیر ) و در نهایت استفاده از منافع بیمه و بازنشستگی.

در ادامه این تغییر ، طریقه­ی ثبت شرکت آنلاین در مرکز ثبت  شرکت ها هم از طریقه­ی قدیمی بیرون آمده است. به این معنا که پیش از این فرد مراجعه کننده به طور حضوری به مرکز ثبت داشت و با استفاده از فرم ها ،نام های مورد نظرش را توصیه میکرد و این نام ها تنها در مرکز ثبت تهران مورد نظارت قرار می گرفت، و بعد ارباب رجوع مراجعه می کرد و به طور سنتی ، اسناد و مدارک ،گزارش میکرد و مقررات را ارائه می کرد تا به وسیله ی متخصص ثبت شرکت ها مورد نظارت قرار بگیرد و اگر تایید شد در مراکز ثبت شرکت ها ثبت شود و پس از گرفتن امضا های ، شرکت به ثبت رسد ولی در حال حاضر با عملی شدن سیستم های ثبت شرکت آنلاینها و شرکت های غیر بازرگانی کارهای ارباب رجوع به صورت اینترنتی و توسط سیستم ثبت اینترنتی شرکت  http://irsherkat.ssaa.ir  به طریقه ی غیر حضوری انجام می گیرد.

ثبت شرکت آنلاین

          اطلاعاتی درباره­ ی نحوه ثبت شرکت آنلاین

اضافه بر آن می شود همه­ی مشخصات لازم و جزییات  درخواست ها و اسناد و مدارک مورد نیاز بخشنامه ها و شیوه نامه های مورد احتیاج برای ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های  بعدی  را نیز توسط پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به نشانی که گفته شد بررسی و پیگیری نمود.

نحوه­ ی ورود اطلاعات در سامانه اطلاعاتی درباره ­ی نحوه ثبت شرکت آنلاین

در این مرحله نام مراجع شرکت یا موسسه وارد می گردد. در آغاز باید اطلاعات اداره کل استانی که شرکت در آن ثبت می شود وارد شود و بعد مشخصات مرکز ثبتی در آن وارد شود. منظور از مرکز و واحد ثبتی ، جایی است که شرکت بایستی در آن جا ثبت شود.  سپس محل تولد ارباب رجوع را تعیین کنید. اگر گزینه ایرانی برگزیده شود باید حتماَ شماره ملی وارد شود و اگر غیر ایرانی برگزیده شود باید شماره گذرنامه وارد گردد.

بعد با کامل کردن مدل شرکتی که در سیستم ثبت شرکت آنلاینقصد ثبت آن را دارید ، مشخصات در مورد شماره ملی مراجع، اسم مراجع و نام خانوادگی مراجع و شماره تلفن مراجع را وارد کنید. به همین منوال باید سمت مراجع از این منظر که اصیل است یا وکیل  وارد شود. مراد از نام امضا کننده دفتر و نام خانوادگی امضا کننده دفتر اطلاعات فردی است که مشخصات شرکت را در اداره مورد نظر تایید می کند. سمت امضا کننده دفتر مشخص می کند که مراجع از مدیران، شرکا، سهام داران یا وکیل رسمی است. به همین منوال ، موقعیت توکیل امضا کننده حق واگذاری به دیگران را مشخص می نماید.

ثبت شرکت آنلاین

      اطلاعاتی درباره-ی نحوه ثبت شرکت آنلاین

برای ثبت تاسیس شرکت، به سایت مرکز مربوطه مراجعه کنید و مشخصات مورد نظر را کامل کنید. مشخصات وارد شده در سیستم باید عیناَ با محتوی صورت جلسات و مدارک و اسناد وسیله هم خوانی داشته و به اضافه­ی این از منظر قالب و محتوی هم با قوانین و مقررات ثبت شرکت آنلاینهم خوانی باشد.

ترتیبات ثبت کردن شرکت در سیستم به صورت زیر است:

در این قسمت با توجه به نوع و مدل شرکت، اسنادی را که مراجع باید ارائه کند در سیستم نشان داده میشود. با خواندن و آماده سازی این اسناد ، بر روی ” تایید مدارک مورد نیاز ” کلیک کنید . پس از آن گزینه ای به اسم ” پذیرش نهایی ” موجود میباشد که با برگزیدن آن درخواست ثبت شرکت آنلاینثبت نهایی میشود و فرستاده می گردد.

شرایط مورد نیاز برای اطلاعاتی درباره­ ی نحوه ثبت شرکت آنلاین

مراجعان ثبت شرکت آنلاینها و موسسات غیر بازرگانی باید سریعا بعد از ثبت درخواست خود در سیستم اداره ثبت شرکت ها و گرفتن کد پیگیری ، برای فرستادن اصل مدارک و سند های مورد نیاز به مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر بازرگانی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان محل وقوع اقامتگاه قانونی فرد حقوقی مورد نیاز اقدام کنند و یک نمونه از رسید پذیرش را برای گرفتن اطلاعیه ثبتی نزد خود نگه دارند و بعد از فرستادن مدارک توسط پست، شماره بارکد پستی، تاریخ تحویل مدارک به پست و مدل مدرک چاپی خود را در سیستم وارد نمایند.

توجه کنید که ورود و فرستادن مشخصات پستی ظروری است.

ثبت شرکت آنلاین

– کمترین سن برای به ثبت کردن شرکت ۱۸ سال است . ( لازم به بیان است، سهام داران می توانند زیر ۱۸ سال داشته باشند اما اجازه ندارند عضو هیات مدیره بشوند) .

– گرفتن گواهی عدم سوء سابقه برای مدیران و بازرسین هم در شرکت سهامی خاص و هم با مسئولیت محدود ظروری است.

– سهام داران احتیاجی به گرفتن گواهی سوء سابقه ندارند.

– در ثبت کردن شرکت، اعضای هیات مدیره و مدیر عامل نباید هیچ سمت و عنوان دولتی داشته باشند .

– بازرسین نباید با هیات مدیره نسبت خوانوادگی تا درجه ۳ داشته باشند.

– مدیر عامل نباید مدیر عامل شرکت دیگری باشد .

– در صورتی که نام و یا نام خانوادگی هر یک از شرکاء در نام شرکت بیاید مسئولیت صاحب نام تضامنی خواهد بود.

– شرکت ها پس از ثبت باید برای تشکیل پرونده دارایی و پرداخت دو در هزار و گرفتن شناسه اقتصادی و پلمپ دفاتر تجاری اقدام کنند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک  ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت فوری شرکت

اطلاعاتی برای ثبت فوری شرکت

در این مطلب قصد ارائه توضیحاتی داریم برای ثبت فوری شرکت، ابتدا بعد از گرفتن تصمیم در مورد شکل شرکت و به تناوب تعداد شرکا برای آغاز کار می توانید برای ثبت شرکت به شیوه ی اینترنتی و با استفاده از سیستم مرکز ثبت شرکت ها و موسسات غیر بازرگانی ترتیبات تصمیم خود را آغاز کنید. به این صورت که در  سیستم مورد اشاره ثبت نام کرده و ترتیبات را بر اساس سیستم طی می کنید. قبل از شروع روندمان بهتر است اسناد و مدارک مورد احتیاج از جمله تصمیم در مورد اسم شرکت (۵ انتخاب)، مضمون و رسته ی کاری شرکت، نشانی و محل فعالیت شرکت (همراه با کدپستی) و سرمایه اولیه را آماده کنید.

کمترین تعداد ممکن برای ثبت یک شرکت دو نفر می باشد و یک نفر به تنهایی توانایی ثبت شرکت را دارا نیست . برای شرکت در مناقصات و اخذ طرح هایی که کارفرما ی آن ها دولتی می باشد فرد حقیقی قادر به گرفتن مناقصه نمی باشد و حتما باید ذیل عنوان شرکت یا فرد حقوقی شرکت نمایند .

لازم به ذکر است، همین طور که گفته شد، ثبت شرکت های بازرگان به موجب “قانون راجع به ثبت شرکت ها”  و نظامنامه های مرتبط به عمل می آید. ثبت شرکت های تعاونی و اتحادیه های تعاونی هم، طبق ماده های قانون قسمت تعاونی و با استفاده از نظامنامه های ذکر شده، انجام می پذیرد.

منبع ثبت، در تهران،”اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی”و در شهرستان ها،”اداره ثبت” محل آن در مرکز اصلی شرکت بازرگانی یا شرکت و اتحادیه تعاونی می باشد.

ثبت فوری شرکت

ثبت فوری شرکت

بنا به اهمیت مضمون، به اطلاع خوانندگان ارجمند می رساند  ثبت شرکت توسط ما، با تجربه های خوب و با بهره گیری از مجموعه ای از صاحب نظران و با استفاده از جدیدترین روش های مخصوص مدیریت امور ثبتی، به صورت فوق العاده حرفه ای سرویس های خود را در زمینه های ثبت شرکت، ثبت نشان تجاری، ثبت اختراع و پروژه های صنعتی، ثبت گزارش شرکت ها، ثبت تغییرات پس از شرکت در جهت بر طرف کردن نیازهای ثبتی و حقوقی افراد حقیقی و حقوقی ارائه می کند.

نحوه­ی ثبت فوری شرکت

برای ثبت شرکت در آغاز درخواست کننده باید مدل ثبت خود را از جمله شرکت ، مجموعه و … معین و پذیرش خود را آغاز کند . بر اساس آن مدارک و مراحل ثبتی را طی کند بعد از پذیرش پایانی به درخواست کننده شماره پیگیری داده می شود و بعد از تایید امکان تغییر موجود نمیباشد. در آغاز اقدام در اداره ثبت شرکت ها نظارت بر تایید نام است و پس از تایید نام اسناد و مدارک به وسیله ی پست برای اداره ثبت شرکت فرستاده می شود . فرصت فرستادن مدارک کم است و حداکثر سه روز است.

مطلوب تر است پیش از عمل کردن به ثبت شرکت مدارک و مجوز های برخی از موضوعات کار که احتیاج به اجازه ی سازمان مربوطه دارند و عدم سابقه ی کیفری آماده باشد تا در روند کار با ایرادی روبرو نشود ثبت فوری شرکت به بهترین شکل انجام پذیرد.

ثبت فوری شرکت

بعد از فرستادن و بررسی اگر مشکلی از طرف کارشناس موجود نباشد ، ابلاغیه برای مراجعه و خواندن پیش نویس اطلاعیه و پرداخت مبالغ ثبتی صادر میگردد . برای ثبت شرکت باید اسم خوب در نظر گرفت .

نام شرکت باید کاملا فارسی و خوانا باشد همچنین مشکل جمله بندی نداشته باشد، تکراری نبوده و از اسم خاص در آن استفاده شده باشد و نوشتن اعداد تنها به شکل حروف جدا است . فعالیت‌ های تجاری به شکل‌ های مختلفی بر قرار می‌شود. حمایت از فعالان این زمینه و نحوه ی کنترل بر فعالیت‌ های تجاری و بازرگانی محتاج کسب اطلاع و مشخصات ضروری در این مورد است. رعایت هر کدام باعث کمک به شما برای ثبت فوری شرکت است .

در مورد اسم شرکت اسم هایی که احتیاج به مجوز دارند باید در آغاز مجوز آنها گرفته شود و پس از آن شروع به فعالیت برای ثبت شرکت نمود . اسم هایی که تایید و ثبت اطلاعیه می شوند فرصت آنها بدون محدودیت است ولی اگر اطلاعیه ها چاپ نشوند تنها ۳ ماه تاریخ انقضا دارند .

در این دوره برای شرکت های با عنوان سهامی عام ۶ ماه است . حق تقدم اسم های ثبت شده با توجه به زمان ثبت آن ها می باشد که این حق بعد از جلوگیری از فعالیت و تصفیه باطل می شود . نام برگزیده شده پس از تایید قابل ارسال نمی باشند .

ثبت فوری شرکت

ثبت فوری شرکت

اگر تفاوت اسم درخواستی شما با نامی که از گذشته شده است است . تنها در پسوند حذف یا تجمیع آن باشد غیر قابل ثبت می باشد . کلمه های منحرف کننده و اگر هم شکل با نام ثبت شده دیگر باشند قابل ثبت شدن نمی باشد .

مراحل ثبت فوری شرکت

۱- واریز حق الزحمه تعیین اسم و ثبت همه­ی اطلاعات شخصی و حقوقی درخواست کننده جهت ثبت فوری شرکت

۲- انتخاب اسم مناسب با رعایت نکات ذکر شده تا ثبت فوری شرکت بهتر انجام گیرد

۳- پذیرش (متصدی قسمت پذیرش در صورت کامل بودن همه­ی اطلاعات درخواست کننده آن را ثبت میکنید و رسید را به شما میدهد )

۴- ورود مشخصات اولیه: پس از اینکه متصدی پذیرش مشخصات را وارد سیستم ثبت نمود، شخص درخواست کننده ی مشخصات را تأیید نموده و درخواست متقاضی برای ادامه روند ثبت فوری شرکت برای مشخص کردن نام پایانی و تعیین متخصص فرستاده میشود

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک  ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 

 

انحلال شرکت چیست؟

انحلال شرکت  زمانی رخ می دهد که عمر و دوره فعالیت شرکت مورد نظر به پایان رسیده باشد مهمترین مسئله در زمینه انحلال شرکت این موضوع می باشد که دارایی و سرمایه موجود در شرکت از حالت مشاع خارج شده و میان افرادی که به عنوان صاحبان سرمایه و دارایی به حساب می‌آیند تقسیم گردد. تقسیم سرمایه و دارایی موجود در شرکت در بین اعضا و شرکای شرکت در صورتی امکان پذیر می باشد که تمامی حقوق و طلب طلبکاران شرکت به صورت کامل پرداخت شده باشد و الباقی مبلغ بین شرکا تقسیم گردد. در این موارد معمولاً قانونگذار بعد از انحلال شرکت به صورت کامل به تسویه اموال شرکت می‌پردازد. در صورتی که می خواهید در مورد موضوع انحلال شرکت اطلاعات مناسبی کسب کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

 

 

انحلال شرکت با توجه به وجود رضایت تمامی سرمایه داران و شرکا

در حالت کلی موضوع انحلال شرکت از زمانی به وجود می‌آید که شرکت مورد نظر برای فعالیت در بازه زمانی نامحدودی ثبت شده باشد و یا مدت زمانی که شرکت به انجام فعالیت مشغول بوده و در شرکت نامه در نظر گرفته شده به پایان نرسیده باشد، در غیر این صورت احتیاج به انحلال شرکت نبوده و شرکتی که دارای مدت زمان مشخص شده باشد و مدت زمان مشخص آن نیز به اتمام رسیده باشد به صورت کاملا اتوماتیک منحل می گردد. در برخی مواقعی احتیاج نیست تا شورا و سرمایه داران بر موضوع انحلال شرکت ابراز تمایل کنند،

در واقع می توان این طور بیان کرد که با رسیدن به موعد مقرر که برای فعالیت شرکت از پیش تعیین شده است انحلال شرکت به صورت کاملاً اتوماتیک در موعد مقرر صورت می پذیرد. در حالت کلی باید بگوییم در صورتی که مدت زمان به پایان نرسیده باشد و تمامی سرمایه داران و شرکای حاضر در شرکت به انحلال شرکت مورد نظر توافق نظر داشته باشند شرکت به صورت رسمی و قانونی انحلال می یابد. همچنین موضوع انحلال شرکت از طریق تغییر اساسنامه شرکت نیز امکان پذیر می باشد و برای این منظور در اساسنامه شرکت مدت زمان فعالیت شرکت کاهش پیدا کرده و به صورت کامل به ثبت می‌رسد به عنوان اطلاع داده می‌شود.

 

 

انحلال شرکت به خواسته یکی از سرمایه داران و شرکا

زمانی که یکی از سرمایه داران و شرکت‌های حاضر در شرکت مورد نظر بخواهد نسبت به فسخ قرارداد شرکت اقدام نماید انحلال شرکت به وجود می آید و این موضوع به شرط این خواهد بود که فعالیت شرکت مورد نظر برای مدت زمان خاصی معین نشده باشد. یکی از اعضا و یا شرکای موجود در شرکت مورد نظر زمانی می توانند نسبت به فسخ قرارداد و انحلال شرکت اقدام کنند که بر اساس اساسنامه این حق از او سلب نشده باشد و در چنین شرایطی لازم نیست تا پارامتر حق فسخ در اساسنامه شرکت در نظر گرفته شود، فقط به این موضوع توجه می شود که حق سلب از شریک و سرمایه گذار مورد نظر سلب نشده و در نتیجه فرد مورد نظر بتواند نسبت به فسخ قرارداد و انحلال شرکت اقدام نماید.

همچنین از دیگر مواردی که یکی از سرمایه داران و شرکا به تنهایی می‌توانند نسبت به انحلال شرکت و فسخ قرارداد اقدام نماید زمانی است که فسخ ناشی از ضرر نباشد و به شرکای دیگر ضرر نرساند. این یک قاعده کاملا اصولی و حساب شده می باشد، چرا که قانون تجارت در کشور عزیزمان ایران اجازه نمی دهد که اشخاص بتوانند در زمینه اعمال حق خود به افراد دیگر ضرر زده و از سوء استفاده نمایند.

 

قانون تجارت و ثبت شرکت در کشور عزیزمان ایران به گونه ای است که این موضوع به صراحت به صورت کامل تجزیه و تحلیل و بررسی شده و جای هیچ گونه شک و شبهه و بحثی در آن وجود ندارد. همچنین تشخیص ایجاد ضرر برای فسخ شرکت مورد نظر و انحلال شرکت بر عهده قوه قضاییه و دادگاه می باشد.

یکی از شرکا و سرمایه داران برای آنکه بتواند یک تنه برای فسخ قرارداد و انحلال شرکت اقدام نماید باید تقاضای خود را به صورت کاملا کتبی و ثبت شده به شرکای دیگر از ۶ ماه قبل اعلام بدارند و به جز ثبتی بودن و کتبی تو بودن تقاضای فسخ هیچ فرد دیگری در قانون تجارت برای این موضوع در نظر گرفته نشده است  فرد مورد نظر می تواند تقاضای خود را برای انحلال شرکت و فسخ قرارداد به صورت یک اظهارنامه و یا نامه سفارشی یا روش‌های دیگر تهیه کرده و آن را ارائه نمایند.

 

انحلال شرکت در اثر حذف یکی از عوامل شرکت

موضوعی که مشخص است این است که شرکت یک تعریف مشخص شده دارد و به قرار دادی گفته می‌شود که به واسطه تشکیل این قرارداد دو یا چند نفر میتوانند یک شخص حقوقی را ایجاد کنند تا به کمک آن بتوانند فعالیت خود را در مدت زمان معینی به انجام رسانده و در زمینه سود و زیان آن نیز با یکدیگر سهیم شوند با توجه به این موضوع در صورتی که هر یک از عناصر و عوامل تشکیل دهنده شرکت مورد نظر حذف شده و یا از بین برود به خودی خود موضوع انحلال شرکت پیش می آید.

 

انحلال شرکت توسط قانون گذار

در صورتی که شرکت مورد نظر که تاکنون فعالیت آن ادامه داشته و از طریق وضع یک قانون حذف شده و از بین برود به خودی خود موضوع انحلال شرکت به وجود می آید. اگر بخواهیم مثال بزنیم به شرکت‌های سهامی موضوع قانون تجارت اشاره نمود که بعد از گذشت سه سال از تصویب یک لایحه قانونی به شماره ۱۳۴۷ این مورد با جانشین شدن شرکت های سهامی خاص و عام به صورت کامل از لیست قانونگذاری کشور عزیزمان ایران شده و از بین رفت.

 

ورشکستگی شرکت و انحلال شرکت

یکی از مواردی که می‌تواند موضوع انحلال شرکت را به وجود بیاورد ورشکستگی شرکت و تایید شدن این موضوع می باشد. ورشکستگی یک شرکت زمانی به وجود می‌آید که شرکت نتواند از تامین مالی خدمات فراوانی که بر عهده دارد در بیاید با توجه به این موضوع حکم ورشکستگی برای شرکت مورد نظر اجرا می شود.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 

روزنامه رسمی ثبت شرکتها

روزنامه رسمی ثبت شرکتها  یک سازمان و ارگان وابسته به نهاد قوه قضایی کشور عزیزمان ایران میباشد که وظیفه دارد یکی از مراحل ثبت شرکت تغییراتی که در هنگام ثبت شرکت و ثبت آگهی در روزنامه رسمی دارد را بر عهده بگیرد. در صورتی که شما قصد ثبت شرکت را داشته و می خواهید از روزنامه رسمی ثبت شرکتها اطلاعات مناسبی کسب کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

 

 

معرفی روزنامه رسمی ثبت شرکتها

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم روزنامه رسمی ثبت شرکتها به نهاد قوه قضاییه وابسته بوده و به عنوان تنها مرجع قانونی و رسمی به حساب می‌آید که وظیفه انتشار کلیه آگهی های قانونی در سطح کشور را بر عهده دارد از جمله مواردی که در روزنامه رسمی ثبت شرکتها انتشار پیدا می کنند، می توان به انتشار کلیه قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی و همچنین انتشار آگهی مبنی بر ثبت شرکت و تغییرات شرکتها و موسسات غیر تجاری و انتشار آگهی مبنی بر ثبت و تمدید نام و علائم تجاری یک برند و یا شرکت‌های یک ارگان خاص و در نهایت انتشار آگهی برای ثبت طرح های صنعتی و اختراعات و موارد دیگر اینچنینی اشاره نمود.

 

مراحل ثبت روزنامه رسمی ثبت شرکتها

به منظور آنکه بخواهیم به ثبت روزنامه رسمی ثبت شرکت و یا سازمان مورد نظر خود اقدام کنید باید یک سری مراحل را به صورت پشت سر هم و به ترتیب انجام دهید. ابتدا لازم است تا به پورتال و سایت روزنامه رسمی ثبت شرکتها وارد شده و بعد از آن که در پورتال روزنامه رسمی ثبت شرکتها وارد شدید با ثبت نام در این پرتال برای خود یک نام کاربری و رمز عبور مشخص نمایید. بعد از آن که در پورتال روزنامه رسمی ثبت شرکتها عضو شده و به حساب کاربری خود وارد شدید می‌توانید به سمت صفحه شخصی من رفته و بر روی پرداخت هزینه آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت ها کلیک نمایید. همچنین در صورتی که بخواهیم قبل از از ثبت آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکتها آگهی مورد نظر خود را مشاهده کنیم می توانیم شماره پیگیری آگهی را که از یک عدد ۱۸ رقمی تشکیل شده است در قسمت مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه مشاهده آگهی مورد نظر کلیک نمایید تا آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت های مورد نظر برای ما به نمایش درآید.

 

همچنین پرداخت هزینه برای ثبت روزنامه رسمی ثبت شرکتها از طریق درگاه اینترنتی به صورت کاملا غیر نقدی پرداخت می‌شود. بعد از آنکه پرداخت برای روزنامه رسمی ثبت شرکتها به صورت کامل انجام شد، یک کد رهگیری به فرد متقاضی داده می‌شود که می‌تواند با استفاده از این کد به پیگیری آگهی مورد نظر خود در صورت لزوم و احتیاج به پیگیری بپردازد. بعد از آنکه چیزی در حدود پنج روز یا یک هفته از زمان ثبت آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت ها گذشت آگهی مورد نظر در پورتال رسمی روزنامه رسمی ثبت شرکت ها منتشر شده و همچنین کاربران می‌توانند نسخه الکترونیکی و غیر فیزیکی این آگهی را نیز دریافت نماید.

 

حالت های مختلف ثبت آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکتها

زمانی که ما به ثبت آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکتها در پرتال رسمی این شرکت اقدام می‌کنیم برای آگهی مورد نظر ما حالت های مختلفی ممکن است ایجاد گردد. یکی از این حالت ها حالت اخذ شده از ثبت می باشد و زمانی که این حالت پیش می‌آید به این معنا است که هزینه روزنامه رسمی شرکت ها توسط فرد متقاضی به صورت کامل پرداخت نشده و یا فرایند انجام آن با موفقیت به پایان نرسیده است. حالت دیگر حالت آماده ارسال به چاپ می باشد که زمانی که این حالت برای یک آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکتها ایجاد گردد به این معنی است که هزینه آگهی توسط فرد متقاضی به صورت کامل و با موفقیت پرداخت شده و آگهی مورد نظر آماده چاپ می باشد. حالت بعدی حالت در حال انتشار امضا نشده می باشد که این حالت برای آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکتها به این معنا می باشد که آگهی مورد نظر در مرحله چاپ بوده ولی امضای آن صورت نپذیرفته است.

 

حالت بعدی برای آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکتها حالت منتشر شده امضا نشده می باشد و این حالت به این معنا باشد که آگهی مورد نظر چاپ شده ولی نسخه امضا شده آن هنوز در دست تهیه نمی باشد و در انتها کاملترین حالت برای آگهی حالت منتشر شده امضا شده می باشد که این مرحله به این معنا است که آگهی به صورت کامل امضا و چاپ شده است.

 

ثبت آگهی برای تغییرات شرکت در روزنامه رسمی ثبت شرکتها

در حالت کلی انتشار آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکت فقط مربوط به موضوع ثبت شرکتها می باشد و بر طبق قانون موجود در کشور عزیزمان ایران هرگونه تغییراتی که مربوط به شرکت باشد نیز باید در روزنامه رسمی ثبت شرکت ها به صورت کامل آگهی شده و چاپ گردد. هرگونه تصمیمی که مربوط به انحلال و یا اسامی افرادی که در شرکت دارای یک سمت و شغل می باشند و همچنین مربوط به آنها است لازم است تا ظرف مدت ۵ روز به مرجع ثبت شرکت ها اعلام شده و بعد از ثبت موارد لازم در مراجع ذیصلاح نسبت به ثبت آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکتها و روزنامه کثیرالانتشار اقدام گردد. در صورتی که اعضای هیئت مدیره یک شرکت و یا سازمان بخواهند نسبت به تغییر مبلغ سرمایه و کاهش سرمایه تصمیمی را اتخاذ نمایند باید حداکثر تا یک ماه در روزنامه رسمی ثبت شرکتها آگهی های مربوطه را به انتشار برسانند. افرادی که به عنوان مدیران تسویه در این شرکت شناخته می‌شوند موظفند ظرف مدت یک ماه از زمان تسویه مراتب را به سازمان ثبت شرکتها اطلاع رسانده و در روزنامه رسمی آگهی های مربوطه را به صورت کامل منتشر سازند. در نتیجه نام شرکت از اداره ثبت شرکتها و همچنین دفتر ثبت تجاری به صورت تمام و کمال حذف شده و از بین برود.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 

ثبت برند تجاری

**ثبت برند تجاری  :**از آنجایی که رقابت در بازار تجاری بسیار افزایش پیدا کرده است بسیاری از افراد اقدام به ثبت برند تجاری می کنند تا برند و علامت مخصوص به خودشان را داشته باشند. یکی از مهمترین ویژگی هایی که ثبت برند تجاری دارد این است که توسط افراد بسیاری شناخته می شود و آن را تنها به نام کالا و یا محصول شما می شناسند. علامت های تجاری در حافظه بصری ماندگار می ماند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد تلاش می کنند برای محصولات خود لوگو و یا برند خاصی طراحی کنند. زمانی که ثبت برند تجاری شما به درستی انجام شود ماندگاری آن در اذهان مردم افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال باید بدانید که شرکت اپل به دلیل لوگوی خاصی که دارد مشهور شده است.

یکی از نکاتی که در مورد ثبت برند تجاری اهمیت بسیاری دارد و شما باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید این است که، آن برند به خوبی فعالیت مورد نظر شما را نشان دهد. شما می توانید در طراحی آن از حروف و یا اعداد استفاده کنید و اگر فرد دیگری از برند و تصویر شما استفاده کند با او به صورت قانونی برخورد می شود. شما در هنگام ثبت برند تجاری خود باید دقت داشته باشید که آن برند و تصویر شما توسط فرد دیگری مورد استفاده قرار گرفته نشده باشد، چرا که در این صورت با شما برخورد قانونی خواهد شد. هر عدد و یا حروفی را نمی توانید در تصویر برند خود استفاده کنید و شما باید برای آگاهی از این علائم در مورد آنها به درستی تحقیقات لازم را انجام دهید. به طور کلی برخی از علامت ها قابلیت ثبت ندارند که آنها را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

چه علامت هایی نمی توانند شامل ثبت برند تجاری شوند ؟

همانطوری که بیان کردیم برخی از علامت ها هستند که در ثبت برند تجاری قرار نمی گیرند و شما نمی توانید از آنها استفاده کنید که آنها عبارتند از :

  1. اگر آن برند به خوبی نتواند خدمات و یا کالای یک موسسه را از دیگر کالاها و موسسات متمایز کند قابلیت ثبت شدن ندارد.

  2. در صورتی که برند مورد نظر شما با قوانین اسلام و شرع مطابقت نداشته باشد از آن نمی توانید استفاده کنید.

  3. اگر در مورد مبدا جغرافیایی آن محصول در ذهن افراد گمراهی به وجود آورد نمی توانید از آن استفاده کنید.

  4. اگر در آن از سایر نشانه های دیگری که شناخته شده هستند استفاده کنید با شما برخورد قانونی خواهد شد، بنابراین سعی کنید برند شما ویژه و خاص باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری :

همانطوری که می دانید برای ثبت هر چیزی به مدارکی نیاز دارید که این مدارک بسیار مهم هستند، با فراهم کردن این مدارک می توانید اقدام به ثبت برند تجاری خود نمایید که این مدارک عبارتند از :

 

  1. باید دو نسخه از اظهارنامه علامت و برند مورد نظر خود را تکمیل کنید و آن را تحویل دهید.

  2. تمامی مدارکی را که هویت متقاضی فرد حقیقی را نشان می دهد را باید تحویل دهید. این مدارک شامل کپی کارت ملی و کپی شناسنامه می باشد. اگر این افراد حقوقی باشند باید آخرین روزنامه رسمی را مه نشان دهنده مدیریت او است و همچنین کپی کارت ملی و شناسنامه خود را تحویل دهد.

  3. در صورتی که تقاضای ثبت برند تجاری توسط نماینده شرکت انجام شود باید مدارک خود را که به صورت قانونی تنظیم شده است را تحویل دهد.

  4. ده نمونه گرافیکی و یا کپی از آن نمونه را باید در اندازه ۱۰ در ۱۰ تحویل دهد.

  5. در صورتی که برند و علامت شما سه بعدی می باشد باید تصویر آن را به گونه ای ارائه دهید که از تمامی زوایا قابل تشخیص باشد.

  6. مدارکی را که نشان می دهد شما در آن حوزه مربوط که می خواهید برند آن را ثبت کنید فعالیت دارید را باید ارائه دهید. پروانه کسب یکی از مدارک مهمی می باشد که اگر شرکت شما دارای این پروانه است آن را باید تحویل دهید.

  7. اگر متقاضی ثبت برند تجاری بخواهد از حق تقدم استفاده کند باید مدارک مربوط به حق تقدم خود را به صورت کامل ارائه دهد. یکی از نکاتی که در این مورد اهمیت دارد و باید به آن دقت داشته باشید این است که همزمان با تسلیم اظهارنامه باید مدارک حق تقدم را هم تحویل دهید.

  8. یک نسخه از شرایط و ضوابطی که در مورد علامت تجاری شما وجود دارد را تحویل دهید، این نکته بسیار اهمیت دارد که این نسخه باید توسط فرد صلاحیت داری تایید شود.

  9. تمامی هزینه های پرداختی ثبت برند تجاری را باید پرداخت کنید و رسید آن را ضمیمه پرونده درخواست ثبت برند خود نمایید.

 

 

ویژگی های مهم برای ثبت برند تجاری :

برای ثبت برند تجاری خود دقت داشته باشید که برند شما باید ویژگی های خاصی داشته باشد که آنها عبارتند از :

  1. ابداع و نوآوری :

برند و علامت مورد نظر شما که برای محصولات خود انتخاب کرده اید باید از خلاقیت و نوآوری بهره مند شده باشد. به عبارتی باید بدانید برند مورد نظر شما به هیچ عنوان نباید تکراری باشد.

  1. عدم ایجاد اشتباه در نظر مشتری :

علامت تجاری انتخاب شده شما باید شفافیت، صداقت و روشنی داشته باشد، در واقع باید دقت داشته باشید که برند مورد نظر خود را به گونه ای ترسیم کنید که موجب انحراف در ذهن افراد بیننده نگردد.

  1. تمایز و تشخیص :

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که در ثبت برند تجاری باید به آن دقت داشته باشید داشته باشد این است که آن را بتوانید با دیگر علامت هایی که مشابه آن هستند به خوبی تشخیص دهید. شکل آن باید به گونه ای باشد که توسط افراد عادی به خوبی تشخیص داده شود.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت شرکت در سایت  ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 

مراحل ثبت آگهی در روزنامه رسمی شرکت ها

روزنامه رسمی شرکت ها یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که شما باید برای شرکت خود به دنبال آن باشید. در واقع باید بدانید که روزنامه رسمی شرکت ها از جمله مراحلی می باشد که باید برای ثبت شرکت خود به دنبال آن باشید. روزنامه رسمی وابسته به قوه قضائیه می باشد و شما باید برای ثبت شرکت خود و همچنین ثبت روزنامه خود در صورتی که به مشکل برخورد به این سامانه مراجعه کنید. موارد بسیار مهمی در روزنامه رسمی شرکت ها ثبت می شود که این موارد عبارتند از : – طرح هایی که صنعتی هستند باید در این روزنامه ها به ثبت برسند، همچنین برخی از اختراعات هم باید در این روزنامه به ثبت برسد.

– تمامی قوانین که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد باید در این روزنامه منتشر شود.

– نام و علامت های تجاری که برای ثبت شرکت خود به دنبال آنها هستید را باید در این روزنامه ها ثبت کنید.

– تغییراتی که در شرکت انجام می شود، ثبت کردن هر یک از شرکت های تجاری و هر یک از موسسه های غیر تجاری باید رد این روزنامه به ثبت برسند.

برای درج آگهی بر روی روزنامه رسمی شرکت ها باید مراحلی را انجام دهید که در واقع با انجام دادن این مراحل می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید. این مراحل را در ادامه معرفی می کنیم تا آشنایی بیشتری در این مورد داشته باشید.

 

 

 

مراحل ثبت آگهی روزنامه رسمی شرکت ها :

برای اینکه آگهی خود را در روزنامه رسمی شرکت ها ثبت کنید باید مراحلی را طی کنید که این مراحل عبارتند از :

  1. در اولین مرحله باید وارد پورتال رسمی که مربوط به روزنامه کشور می باشد شوید، شما اگر در اینترنت سرچ کنید می توانید این پورتال را پیدا کنید و وارد آن شوید.

  2. شما باید زمانی که وارد پورتال شدید در قسمت ثبت نام آن، ثبت نام کنید و نام کاربری و گذرواژه خود را مشخص نمایید.

  3. بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید باید قسمت صفحه شخصی من شوید و بر روی گزینه ای که روی آن نوشته شده است پرداخت هزینه آگهی کلیک کنید.

  4. اگر شما قصد دارید پیش از اینکه پرداخت خود را انجام دهید آگهی خود را مشاهده نمایید، باید شماره مکانیزه آگهی خود را که آن یک کد ۱۸ رقمی می باشد را وارد نمایید و بعد از آن روی گزینه مشاهده آگهی کلیک کنید.

  5. هزینه ثبت آگهی در روزنامه رسمی شرکت ها باید به صورت اینترنتی پرداخت شود، بر این اساس باید بدانید که نیازی نیست برای پرداخت هزینه آن به سازمان و یا اداره خاصی بروید.

  6. پس از اینکه پرداخت خود را انجام دادید به شما یک کد پیگیری می دهند که شما باید برای پیگیری از آگهی خود بدون شک این کد را نگهداری نمایید.

  7. پس از اینکه ۵ روز از روز کاری بگذرد آگهی شما در پورتال رسمی روزنامه رسمی شرکت ها ثبت می شود. شما می توانید نسخه الکترونیک آن را که معتبر است را در سایت مشاهده کنید.

 

 

وضعیت های مختلف ثبت آگهی در روزنامه رسمی شرکت ها :

شما بعد از اینکه آگهی خود را در پورتال روزنامه رسمی شرکت ها ثبت کردید امکان دارد یکی از وضعیت هایی را که در زیر بیان می کنیم را مشاهده نمایید، این وضعیت ها عبارتند از :

  1. اخذ شده از ثبت :

شما زمانی که این وضعیت را در مورد آگهی خود مشاهده کنید یعنی اینکه هزینه ای توسط فرد متقاضی پرداخت نشده است و یا اینکه پرداخت او با موفقیت نبوده است.

  1. آماده ارسال به چاپ :

اگر این وضعیت را در مورد آگهی خود مشاهده کردید باید بدانید که هزینه پرداختی شما با موفقیت ثبت شده است و آگهی در حال آماده شدن می باشد.

  1. در حال انتشار امضاء نشده :

این نوشته به این معنی است که آگهی شما در پورتال روزنامه رسمی شرکت ها در حال چاپ شدن می باشد ولی هنوز آن را امضاء نکرده اند.

  1. منتشر شده امضاء نشده :

این نوشته را اگر در سایت و پورتال مخصوص خود مشاهده کردید باید بدانید که آگهی شما چاپ شده است ولی نسخه امضاء شده آن هنوز آماده نمی باشد.

  1. منتشر شده امضاء شده :

این نوشته یعنی تمامی مراحل ثبت آگهی شما با موفقیت انجام شده و آگهی شما چاپ شده است.

 

 

ثبت آگهی در مورد تغییرات شرکت در روزنامه رسمی شرکت ها :

انتشار پیدا کردن آگهی در روزنامه رسمی شرکت ها تنها مربوط به ثبت کردن شرکت ها نمی باشد و باید برای برخی از تغییرات شرکت هم شما آگهی آن را در روزنامه رسمی به ثبت برسانید. قوانینی در این مورد وجود که آنها عبارتند از :

  1. هیئت مدیره پیش از اینکه برای کاهش سرمایه شرکت اقدام کند باید تصمیم مجمع عمومی را حداکثر تا یک ماه در روزنامه رسمی شرکت ها ثبت نماید تا آن را به چاپ برسانند.

  2. هرگونه تصمیمی را که راجع به انحلال و اسامی مدیرهای شرکت و یا مدیر شرکت باشد را باید ظرف مدت پنج روز به اداره ثبت شرکت ها اطلاع دهید تا اطلاعی های مربوط به تغییر نشانی و اسامی مدیران را هرچه زودتر در روزنامه چاپ کنند.

  3. اگر می خواهید دارایی شرکت را بین صاحبان سهام تقسیم کنید باید بدانید تنها در صورتی می توانید این اقدام را انجام دهید که آگهی آن را در روزنامه رسمی شرکت به ثبت برسانید تا چاپ شود. دقت داشته باشید که باید ۶ ماه از اولین تاریخ چاپ این روزنامه گذشته باشد و شما بعد از آن اقدام به تقسیم سهام نمایید.

۴٫ اوراق قرضه یکی از مهمترین اسنادی می باشد که در هر شرکتی وجود دارد، شما اگر بخواهید این اوراق قرضه را به فروش برسانید و یا آنها را صادر کنید باید آگهی آن را در روزنامه رسمی شرکت ها به ثبت برسانید

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک   ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 

ثبت شرکتها در روزنامه رسمی

ثبت شرکتها در روزنامه رسمی موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. قبل از اینکه بخواهیم به موضوع ثبت شرکتها در روزنامه رسمی در کشور عزیزمان ایران بپردازیم لازم است تا در مورد روزنامه رسمی اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. روزنامه رسمی یک سازمان و ارگان مربوط به سازمان رسمی قوه قضاییه کشور میباشد  و همچنین شرکت سهامی عام بوده و به این صورت اداره و مدیریت می گردد. با توجه به قانون گذاری هایی که در سال ۱۳۵۲ به صورت قانون مصوب جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است ارکان اصلی شرکت در ارگان روزنامه رسمی مدیرعامل هیئت مدیره مجمع عمومی، بازرسی قانونی و غیره می باشند و همچنین سهام شرکت نیز به صورت کامل و صد در صدی به دولت کشور عزیزمان ایران تعلق داشته و فردی که به عنوان رئیس قوه قضاییه شناخته می شود به عنوان رییس مجمع عمومی شرکت روزنامه رسمی فعالیت می نماید. در صورتی که شما عزیزان قصد ثبت شرکتها در روزنامه رسمی را داشته و می‌خواهید با این موضوع آشنا شده و اطلاعات مناسبی در مورد آن به دست بیاورید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

 

 

درباره روزنامه رسمی کشور

همانطور که میدانید وظیفه اصلی روزنامه رسمی کشور چاپ و منتشر نمودن تمامی قوانین و تمامی چیزهایی که درون مجلس مصوب می‌شود و همچنین آیین‌نامه‌ها و و همچنین چیزهایی که در هیئت دولت مصوب می‌شود و آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور و همچنین آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری به صورت تمام و کمال می باشد. بر طبق قوانین مذاکراتی که در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد باید به صورت تمام و کمال برای مردم علنی می گردد تا همه مردم از این اطلاعات خبردار شوند و علاوه بر این گزارش، به صورت کامل تمامی مذاکرات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی باید از طریق رادیو و روزنامه رسمی به تمامی مردم اطلاع رسانی گردد. البته در رابطه با این موضوع باید این را بگویم که در شرایط اضطراری و درصورتی که ممکن است برای امنیت کشور مشکل ایجاد گردد می توان به تقاضای رئیس جمهور و یا یکی از وزرا و یا ۱۰ نفر از نمایندگان جلسه می توان این جلسه را به صورت غیرعلنی تشکیل داد یعنی اینکه هر آنچه که درون این جلسه اتفاق می‌افتد به بیرون اطلاع داده نشود و مردم عادی از این رخدادها هیچ اطلاعی پیدا نمایند. البته این نکته را باید بگویم که چیزهایی که در درون جلسه غیر علنی شورا مصوب گردیده است در صورتی معتبر می باشد که تمامی این موضوعات با حضور اعضای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گیرد و به تصویب سه چهارم از مجموع نمایندگان شورای نگهبان برسد تا بتوان گفت که این مصوبات به صورت کامل تایید شده است. البته گزارش و مصوبات به وجود آمده در درون این جلسات باید پس از برطرف شدن شرایط اضطراری و آرام گرفتن امنیت در کشور به اطلاع تمامی مردم برسد و همه مردم از این مصوبات و اطلاعات و همچنین گزارشات اطلاع کامل بیابند.

 

 

چگونگی ثبت شرکتها در روزنامه رسمی

در حالت کلی ثبت شرکتها در روزنامه رسمی برای اطلاع یافتن تمامی مردم از موارد ثبت شده و همچنین آگهی ها و مفاد شرکت صورت می‌گیرد. البته باید این نکته را بگویبم که برای منتشر نمودن این آگهی‌ها و همچنین اطلاع دادن به مردم از راه های مختلفی مانند فضای مجازی یعنی سایت های خبری و همچنین روزنامه های متداول و رایج استفاده می‌گردد. به همین دلیل متقاضی که قصد دارد به ثبت شرکتها در روزنامه رسمی بپردازد باید تمامی هزینه انتشار آگهی و همچنین مندرجات مفاد ثبت شرکتها در روزنامه رسمی به صورت تمام و کمال به حساب مربوطه واریز نماید و رسید آن را ضمیمه پرونده و اسناد خود نماید و این اسناد و مدارک را به صورت تمام و کمال به اداره ثبت شرکت ها تسلیم نماید تا بتواند به فرآیند ثبت شرکتها در روزنامه رسمی بپردازد.

 

بررسی برخی از وظایف و اختیارات ثبت شرکتها در روزنامه رسمی

ثبت شرکتها در روزنامه رسمی دارای وظایف و اختیاراتی می‌باشد که در ادامه برخی از این وظایف و اختیارات را به صورت کامل برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد و آنها را به صورت کامل به شما توضیح می دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید :

  • از وظایف و اختیارات ثبت شرکتها در روزنامه رسمی می توان به چاپ و منتشر نمودن برخی از آگهی های قانونی و همچنین قضایی مانند آگهی های مربوط به تاسیس و ثبت شرکتها و یا همچنین ثبت علائم تجاری اشاره نمود.

  • یکی دیگر از وظایف و اختیارات ثبت شرکتها در روزنامه رسمی درج اطلاعات مربوط به تشکیل شدن و یا منحل شدن انواع شرکت ها می باشد.

  • از دیگر وظایف و اختیارات ثبت شرکتها در روزنامه رسمی می توان به انتشار خلاصه نامه شرکت‌های خارجی و یا همچنین شعبه های این گونه شرکت‌ها اشاره نمود.

  • یکی دیگر از وظایف و اختیارات ثبت شرکتها در روزنامه رسمی انتشار آگهی دعوت هیئت بستانکاران می باشد.

 

 

ارسال صورتجلسه مجمع به مرجع ثبت در وجود برخی از دلایل

بر طبق ماده ۱۰۶ در صورتی که مجمع عمومی تصمیم بگیرند و یا اینکه برخی از دلایل وجود داشته باشد افراد باید یک نسخه از صورتجلسه مجمع را به مرجع ثبت شرکت‌ها ارسال نمایند تا بتوانند فرایند ثبت شرکتها در روزنامه رسمی را ادامه دهند. مدارک و امور مورد نیاز برای ارسال یک نسخه از صورتجلسه به شرح زیر می باشند:

  • یکی از امور انتخاب مدیران و همچنین بازرس یا بازرسان توسط افراد صاحبان شرکت می باشد.

  • یکی دیگر از امور ارسال تصویر ترازنامه به مرجع ثبت شرکتها می باشد.

  • یکی دیگر از کارهایی که باید انجام داد این می باشد که صاحبان شرکت باید سرمایه شرکت را افزایش یا کاهش دهند.

  • از دیگر کارهایی که باید انجام داد این میباشد که تغییراتی را در اساسنامه شرکت اعمال نمایند.

  • آخرین موردی که می‌توان گفت انحلال شرکت و یا توضیح نحوه تصفیه شرکت می باشد.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک  ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 

دریافت کد اقتصادی شرکت برای چه کسانی ضروری می باشد ؟

کد اقتصادی شرکت یکی از کدهای مهمی می باشد که بعد از طی کردن مراحل قانونی که وضع شده است می توانید این کد را از اداره داری مرکز استان خود دریافت نمایید. هر شرکتی که تاسیس می شود به کد اقتصادی شرکت نیاز دارد و شما باید برای دریافت این کد راحل قانونی آن را طی کنید. یکی از ویژگی های مهمی که ای کد دارد این است که، نحوه عملکرد یک شرکت را به خوبی نشان می دهد که در تمامی فاکتورها و قراردادها می توانید آن را ذکر کنید. اخذ و دریافت این کد یکی از اقدامات واجب و ضروری می باشد و به همین دلیل باید برای به دست آوردن آن تلاش کنید. افراد بسیاری نیاز به دریافت کد اقتصادی شرکت دارند که در ادامه در مورد آن توضیحات بیشتری را ارائه می دهیم.

 

دریافت کد اقتصادی شرکت برای چه کسانی ضروری می باشد ؟

دریافت کد اقتصادی شرکت بعد از اینکه شرکت را به ثبت رساندید بسیار ضروری می باشد و به همین دلیل برای دریافت آن باید تلاش کنید. بسیاری از اشخاصی که به فعالیت های تجاری و اقتصادی می پردازند باید این کد را دریافت کنند. بر این اساس باید بدانید که دریافت این کد واجب می باشد و باید برای دریافت آن به اداره دارایی استان خود مراجعه کنید تا آن را دریافت کنید. برخی از افراد باید این کد را دریافت کنند که آنها عبارتند از :

 

  1. اشخاص مکلف به دریافت کد :

تمامی اشخاص حقوقی که مشغول توزیع هر نوع کالا و خدمات تولید و صادراتی می باشند و همچنین افراد حقیقی که که به تمامی فعالیت هایی که در بالا بیان کردیم مشغول هستند باید برای دریافت مجوز و کد اقتصادی شرکت اقدام کنند. در واقع باید بدانید که این دسته از افراد صلاحیت دریافت کد اقتصادی را دارند.

  1. مجوز فعالیت های تجاری :

مجوز فعالیت در واقع یک سندی می باشد که بر اساس آن فعالیت هر فردی از طرف وزارت بازرگانی مشخص می شود و مورد تایید قرار می گیرد. به عنوان مثال باید بدانید گواهی فعالیت صنعتی باید از وزارت صنایع دریافت شود و مجوز فعالیت هایی که مربوط به داروخانه ها می باشد باید از وزارت بازرگانی دریافت شود. فعالیت هایی که در حوزه مرغداری قرار می گیرد باید پروانه کسب خود را از اتحادیه های صنفی دریافت کند و …. که هر یک از آنها نیاز به مجوز دارند تا بتوانند اقدام به دریافت کد اقتصادی شرکت نمایند.

  1. محل فعالیت تجاری :

محل فعالیت تجاری به واحدی گفته می شود که آن محل از طرف مراجعی که قانونی هستند مانند شهرداری به عنوان یک از محل های اقتصادی می توانند فعالیت داشته باشند. فعالیت هایی که در این محل انجام می شود باید مجوزهای لازم را دریافت کند، بعد از اینکه مجوزهای مربوط را هر سازمان و اداره ای دریافت کردند باید برای دریافت کد اقتصادی شرکت اقدام کنند.

  1. رسید بانکی :

یکی دیگر از مکان هایی که نیاز به دریافت کد اقتصادی دارد رسید بانکی می باشد، واریز کردن مبلغی به حساب ۵۲۳ خزانه داری در تمامی شهرها نیاز به کد اقتصادی دارد.

 

  1. پرینت مربوط به کد اقتصادی :

برگه پرینت که مربوط به کد اقتصادی شرکت می باشد به صورت کامپیوتری است و تمامی اطلاعات شرکت در آنها باید درج شود. مامور پست این برگه را به شما تحویل می دهد و یک برگه دیگر آن در بایگانی ذخیره خواهد شد.

 

مراحل دریافت کد اقتصادی شرکت :

برای دریافت کد اقتصادی شرکت باید مراحلی را طی کنید که این مراحل را باید به ترتیب انجام دهید، برای دریافت کد اقتصادی مراحل زیر را باید به ترتیب انجام دهید.

  1. دفترچه یا را که از اداره دارایی دریافت می کنید را باید تکمیل نموده و به اداره تحویل دهید.

  2. فرم هایی که مربوط به دریافت کد اقتصادی شرکت می باشد توسط اداره دارایی به شما داده می شود و شما وظیفه دارید تمامی این فرم ها را پر کنید.

  3. تمامی اعضایی که در هیئت مدیره وجود دارد باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند تا آنها را ضمیمه پرونده شان بکنند.

  4. آگهی تاسیس شرکت که در روزنامه رسمی کشور ثبت شده است را باید تحویل دهید، همچنین دقت داشته باشید که باید دو نسخه از تغییرات ثبتی را هم که در روزنامه ها درج کرده اید را ارائه دهید.

  5. از اساسنامه شرکت باید کپی بگیرید و آن را تحویل دهید.

  6. شرکت هایی که غیر سهامی هستند باید از تقاضانامه، اظهارنامه و شرکت نامه خود کپی بگیرند و آن را هم تحویل دهند.

 

  1. از آگهی تاسیس شرکت خود در روزنامه رسمی کشور باید کپی بگیرید و آن را تحویل دهید.

  2. از پروانه بهره برداری و یا مجوز تاسیس شرکت در صورتی که آن را دریافت کرده باشید را باید تحویل دهید.

  3. یکی دیگر از مدارک مهمی که باید برای دریافت کد اقتصادی شرکت ارائه دهید کپی سند مالکیت مکانی می باشد که شرکت شما در آن تاسیس شده است. دقت داشته باشید که این مکان را باید در آگهی تاسیس شرکت روزنامه وارد کرده باشید و در صورتی که ملک را اجاره کرده اید باید کپی قرارداد اجاره ای خود را تحویل دهید.

۱۰ نامه ای که مربوط به شروع و یا عدم شروع فعالیت می باشد را باید به دبیرخانه ارائه دهید.

  1. حق تمبر یکی از اقداماتی می باشد که نیاز به پرداخت هزینه دارد و شما باید هزینه آن را به اداره دارایی دهید.

  2. برخی از مدارک دیگری هم می باشد که شما باید آنها را به طور کامل به اداره دارایی تحویل دهید. در صورتی که تمامی مراحلی را که بیان کردیم را رعایت کند و به درستی انجام دهید می توانید کد اقتصادی شرکت خود را دریافت کنید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک  ثبت شرکت در ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

  • شرکت ثبت فردا