ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت - ثبت برند - ثبت تغییرات شرکت - ثبت شرکت در کانادا - ثبت فردا

۱۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خدمات دفتری

خدمات دفتری

در هر شرکتی امور دفتری و خدمات دفتری شرکت ها از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است. یک اشتباه کوچک در ثبت این امور می تواند تاوان سنگینی برای شرکت داشته باشد. همچنین بسیاری از اوقات به علت پیچیده بودن مراحل و نکاتی که باید در انجام این امور رعایت شوند نیاز به افراد متخصص در این زمینه بیشتر میشود. درنتیجه حضور مشاورین موسسه در فرآیند کار می تواند علاوه بر صرفه جویی در زمان شما ، از ایجاد اشتباهات بزرگ جلوگیری کنند و موانع و پیچیدگی های کار را از میان بردارد.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

چرا ثبت شرکت سرمایه گذاری؟

در ثبت شرکت سرمایه گذاری مدیران به دنبال اهداف بلند مدت نیستند. در واقع آن ها منتظر این هستند که سود مد نظرشان را از سهام شرکت ببرند و سپس آن را به شخص دیگری بفروشند و خود بر روی سهامی دیگر سرمایه گذاری کنند. آن ها فقط می توانند سهامی را که به تایید بازار بورس رسیده است را معامله کنند و به بیان دیگر آن ها درآمد خود را از روی نوسانات بازار بورس اوراق بهادار به دست می آورند. در این شرکت ها متخصص هایی وجود دارند که می توانند به شما در خرید سهام مشاوره ی مناسبی دهند. شرکت های سرمایه گذاری به خوبی می توانند شرکت های دیگر را ارزیابی و تحلیل کنند. همچنین کاملا می دانند که چه سهامی را در چه موقعی بخرند و به فروش برسانند.

برای تاسیس شرکت سرمایه گذاری ابتدا باید از قسمت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار مجوزی دریافت کنید که با توجه به پیچیدگی این امر بهتر است با مشاورین موسسه ی ما تماس حاصل فرمایید.

مراحل تاسیس شرکت سرمایه گذاری

  1.  متقاضیان باید درخواست خود را  طبق فرم های ” تقاضای صدور مجوز تأسیس سرمایه گذاری” و ” پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیأت مدیره نهاد مالی” توسط اعضای هیات مدیره و مدیر عامل پیشنهادی تکمیل کنند و سپس به قسمت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار ارسال کنند.
  2. پس از تایید سازمان مربوطه مبنی بر موافقت با تاسیس شرکت سرمایه گذاری ، این شرکت ملزم است تا مدارک و فرم های اعلام شده توسط سازمان را تا مهلت اعلام شده تکمیل و ارسال نماید.
  3. بعد از ارسال این مدارک در صورت موافقت نهاد مالی و ثبت شرکت در اداره ی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری شرکت ملزم است تا مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت توسط سازمان اوارق بورس را ارسال کند و در صورت موافقت این سازمان میتواند جهت دریافت مجوز مربوطه اقدام کند.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت سرمایه گذاری

  1. ارایه ی مجوز شرکت
  2. اقرارنامه ی امضا شده
  3. اساسنامه شرکت که توسط کلیه سهامداران به امضا رسیده است
  4. کپی برابر اصل مدارک شناسایی صاحبان سهام و بازرسان همراه با عکس.
  5. اصل گواهی عدم سوء پیشنه اعضای هیأت مدیره.
  6. صورتجلسه هیأت مدیره شرکت، امضا شده توسط مدیرانی که توسط مجمع انتخاب شده اند (۳ نسخه)
  7. صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین شرکت و امضای کلیه سهامداران (۳ نسخه)
  8. اظهارنامه تکمیل شده شرکت سرمایه گذاری و امضای کلیه سهامداران (۳ نسخه)
  9. پرداخت ۳۵% سرمایه شرکت و ارایه ی گواهی آن

یکی از کارهایی که بهتر است قبل از ثبت شرکت سرمایه گذاری انجام دهید این است که ابتدا با کارشناسان ما تماس بگیرد و در صورت تمایل برای راحتی کارتان و همچینین با برنامه ریزی هزینه کردن، ثبت شرکتتان را به موسسه ما بسپارید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

انتخاب نام شرکت شاید یکی از سخت ترین و البته مهم ترین فاکتورهایی است که باید حتما قبل از ثبت شرکت روی آن فکر کنیم. انتخابی که نقش بسیار مهمی در تجارتمان بازی خواهد کرد. مخصوصا که امروزه به دلیل زیاد شدن شرکت ها انتخاب اسم مناسب برای آن ها بیش از پیش سخت شده و پر از نکات ریز و درشتی است که می تواند در انتخابمان تاثیر گذار باشد. در زیر بیشتر این نکات را آورده ایم. علاوه بر آن نام هایی که می تواند ایده های زیادی در اختیارمان قرار دهد نیز آورده شده است. البته بهترین کار صحبت با کارشناسان خبره موسسه است که می تواند زمان صرف شده برای ثبت شرکت را برایمان بسیار کاهش دهد.

محدودیت های پیش روی انتخاب نام شرکت

در زیر تعدادی از این محدودیت ها را توضیح داده ایم که می تواند کمک بسیار بزرگی برایمان باشد.

  1. اسم شرکت باید دارای ۳ سیلاب باشد. البته می توانیم اسمی ۲ سیلابی نیز برای شرکت خود انتخاب کنیم ولی شرطش این است که در اداره ی ثبت شرکت ها ثبت نشده باشد.
  2. اسم شرکت باید دارای معنی و ریشه ای فارسی و موجود در یکی از لغتنامه های معتبر فارسی باشد. البته برخی اسامی مانند رویال، پرشین، برنیس و همچنین کلمه ی ایران علارغم اینکه در فرهنگ لغات دهخدا آمده اند قابل استفاده در نام شرکت نیستند.
  3. اسم هایی مانند تل ، کو ، تکنیک که ریشه ای بیگانه دارند قابل ثبت در نام شرکت نیستند.
  4. کلماتی مانند:بازرگانی، مهندسی گروه و خدماتی قابل ثبت به عنوان اسم شرکت نیستند.
  5. اعداد تنها می توانند به صورت حروف در اسم شرکت استفاده شوند.
  6. کلمه ی پترو را در اول و کلمه ی مهر را در آخر اسم شرکت نمی توان انتخاب کرد.
  7. ترکیب ۲ کلمه ی فارسی نباید تداعی کننده ی یک واژه ی بیگانه باشد.
  8. اگر فرق اسم انتخابی و اسم ثبت شده تنها در پسوند جمع (ان ، ون ، ین ، ها و یا جمع مکسر) باشد، قابل ثبت نمی باشد.
  9. کلمات توصیفی مانند: نوین، برتر و برترین در نام شرکت قابل ثبت نمی باشند.

 

برای اطلاع از هزینه ها و مراحل انتخاب نام شرکت کافیست تماس و صحبت کوتاهی با  سرکار خانم کیانی: ۰۹۱۲۹۲۸۵۸۷۲  و سرکار خانم کاظمی: ۰۹۱۲۹۲۸۵۸۷۳ داشته باشید.

 

اسامی پیشنهادی برای ثبت شرکت

هنوز اگر دقیق نمی دانید برای شرکت خود چه اسمی انتخاب کنید ما برای شما دو پیشنهاد داریم. هم می توانید روی عکس های زیر که در آن اسامی مختلفی نوشته شده و می تواند کمک خوبی برای شما باشد، کلیک کنید و هم می توانید با خواندن مقاله های دستورالعمل اجرایی انتخاب اسم و اسم های غیر قابل ثبت اطلاعات خود را در مورد انتخاب اسم کامل تر کنید و با نکات جزئی و ریز آن آشنا شوید.

 

نام های پیشنهادی برای ثبت شرکت

 

 

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

همه شرکت ها موظف اند بعد از این که خود را به ثبت رساندند ؛ کد اقتصادی مخصوص به خود را از وزارت دارایی اخذ کنند تا این سازمان بتوان کلیه ی موارد مالیاتی که مربوط به شرکت آنهاست ثبت و بررسی کند. تمام شرکت هایی که کالا تولید می کنند یا به خرید و فروش آن می پردازند و یا خدماتی را ارائه می دهند باید تا حداکثر پس از ۲ ماه از تاریخ ثبت خود شماره ی اقتصادی مخصوص افراد حقیقی و یا حقوقی را دریافت کنند.

با دریافت این کد شما می توانید علاوه بر اینکه مجوز انجام امور بازرگانی را برای شرکت خود دریافت میکنید ؛ برای دریافت کارت بازرگانی نیز اقدام کنید.

نحوه ی دریافت کد اقتصادی

با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور ابتدا در مرحله ی پیش ثبت نام قرار میگیرید. در این مرحله از شما اطلاعات پایه ای مانند اسم و فامیل ، کد پستی ، شماره تلفن همراه و … را دریافت می کنند. پس از اینکه اطلاعات لازم را از شما اخذ کردند ؛ صحت آن ها را بررسی می کنند و در صورت درستی اطلاعات برای شما یک نام کاربری(User Name) و یک شناسه ی عبور(Password) ارسال می کنند. پس از دریافت این ۲ شناسه شما می توانید یک بار دیگر با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به ثبت نام نهایی اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد اقتصادی

مدارک لازم شامل دو قسمت اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی می شود.

مدارک لازم مخصوص اشخاص حقوقی :

  1. درخواست کتبی از جانب شرکت
  2. آگهی ثبت شده ی  تاسیس شرکت در روزنامه رسمی
  3. فیش پرداختی به مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال به حساب ۵۲۳ خزانه نزدیکی از شعب بانک ملی ایران بابت صدور شماره اقتصادی
  4. فتوکپی شناسنامه از کلیه صفحات
  5. تنظیم فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقوقی
  6. فتوکپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری

مدارک لازم مخصوص اشخاص حقیقی :

  1. درخواست کتبی از جانب شخص حقیقی
  2. یک نسخه فتوکپی از پروانه کسب
  3. یک نسخه فتوکپی کامل از صفحات شناسنامه
  4. فیش پرداختی مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال به حساب ۵۲۳ خزانه نزدیکی از شعب بانک ملی
  5. تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی
  6. ۳ قطعه عکس ۲*۳ از شخص حقیقی
  7. اگر قبلا کارت اقتصادی دریافت کرده باشید ؛ یک نسخه فتوکپی از کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری

 

گواهینامه ی ارزش افزوده

پس از اخذ کد اقتصادی باید به دنبال دریافت گواهی ارزش افزوده باشید. این گواهی به شما کمک می کند تا بتوانید از مشتریان خود علاوه بر هزینه ی کالا و یا خدماتی که به آن ها ارائه می دهید ؛ مالیات بر ارزش افزوده نیز دریافت کنید.

نحوه ی دریافت گواهینامه ی ارزش افزوده

مراحل دریافت این گواهینامه نیز مانند مراحل اخذ کد اقتصادی می باشد. شما با مراجعه به قسمت مالیات بر ارزش افزوده ی سایت سازمان امور مالیاتی کشور در مرحله ی اول پیش ثبت نام را انجام داده و پس از دریافت نام کاربری و شناسه ی عبور می توانید نسبت به ثبت نام نهایی اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه ی مالیات بر ارزش افزوده

  1. کد اقتصادی شرکت
  2. کلیه ی مدارک اعضای هیئت مدیره
  3. در صورت داشتن تغییرات ثبت شده در شرکت ، آگهی آخرین تغییرات شرکت
  4. نام بانک شرکت
  5. نام شعبه بانک
  6. کد شعبه
  7. شماره حساب
  8. تلفن و آدرس هیئت مدیره

 

عواقب نداشتن گواهینامه ی ارزش افزوده

از مهم ترین مواردی که پس از ثبت شرکت خود باید به آن توجه کنید دریافت کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده می باشد. در صورتی که در مهلت تعیین شده جهت دریافت این گواهینامه اقدام نکنید ۷۵% از مالیاتی که تا زمان ثبت نام برای اخذ گواهی نامه به شما تعلق می گیرد را باید به عنوان جریمه پرداخت کنید. ماهیانه نیز به میزان ۲% از مالیات مذکور به جریمه ی شما اضافه می گردد.

 

به طور کلی از اولین اقداماتی که برای شروع فعالیت اقتصادی و تجاری خود باید در نظر داشته باشید دریافت کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده است. چرا که نداشتن آن ها می تواند زیان های فراوانی به شرکت شما وارد کند. به همین منظور اگر احساس می کنید که مراحل دریافت یا ثبت نام یاد شده پیچیده و یا زمانبر می باشند ؛ می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید تا بتوانند شما را در این راه یاری دهند.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ابتدا بهتر است تعریف شرکت خدماتی را بیان کنیم و سپس در مورد شرایط، مدارک و طریقه ثبت شرکت خدماتی صحبت کنیم. در قانون جمهوری اسلامی ایران به شرکت هایی شرکت خدماتی گفته می شود که فعالیت اصلی آن ها ارائه خدمات باشد. این خدمات شامل موارد زیر می شود:

  1. حمل و نقل
  2. تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات
  3. امور آشپزخانه و رستوران
  4. خدمات عمومی(نظیر نامه رسانی، تلفنچی، تنظیفات، نگهبانی، امور آبدارخانه، پیشخدمتی)
  5. نگهداری و خدمات فضای سبز
  6. چاپ و تکثیر
  7. امور بهره برداری از تاسیسات است.

موارد ارائه شده از اصلی ترین نوع فعالیت های شرکت های خدماتی به شمار می رود. البته هر شرکت با توجه به حوزه فعالیت خود می تواند یک یا چند مورد از آنها را در اساسنامه خود قید کند.

چگونگی ثبت شرکت خدماتی

برای ثبت شرکت های خدماتی محدودیت خاصی وجود ندارد و صرفا موارد یک و شش نیاز به مجوزهای مخصوص خود دارند. برای ثبت این نوع از شرکت ها، ابتدا باید قالبی که می خواهید شرکت در آن ثبت شود را مشخص کنید و سپس به سراغ باقی کارهای ثبت بروید. باتوجه به شرکت های خدماتی زیادی که در ایران به ثبت رسیده اند می توان گفت ثبت شرکت به صورت با مسئولیت محدود، می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. زیرا کمتر بودن تعداد اعضا، عدم نیاز به واریز سرمایه اولیه، نامحدود بودن مدت فعالیت هیئت مدیره،سهولت تغییرات در شرکت و مواردی از این دست، شرکت با مسئولیت محدود را به گزینه ای مناسب برای ثبت شرکت های خدماتی بدل کرده است. از همین رو ابتدا به ثبت شرکت خدماتی در قالب شرکت بامسئولیت محدود می پردازیم.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

شرایط

  1. تعهدبا پرداخت کل سرمایه
  2. داشتن حداقل سرمایه ی ۱۰۰هزارتومان
  3. وجود حداقل ۲نفرعضو

مدارک

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی
  2. اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  3. اقرارنامه ی امضاشده
  4. مجوز در صورت نیاز

 

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

شرایط

  1. وجود حداقل ۳نفرعضو و ۲نفربازرس
  2. داشتن حداقل سرمایه ی ۱۰۰۰۰۰تومان
  3. پرداخت نقدی حداقل ۳۵ درصد از سرمایه

مدارک

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی
  2. اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  3. اقرارنامه امضا شده
  4. مجوز در صورت نیاز

 

مراحل ثبت شرکت خدماتی

بعد از آماده کردن شرایط و مدارک اولیه، باید اساسنامه و اظهارنامه را تهیه و صورتجلسه مجمع عمومی را برگزار کنید. بعد از طی این مراحل باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و همراه با ارائه مدارک برای شرکت، اسم مورد نظرتان را پیشنهاد کنید. بعد از تعیین نام، کارشناس آن را بررسی خواهد کرد و نتیجه را به شما اعلام می کند. آخرین مرحله برای اینکه شرکت خدماتی خود را ثبت کنید، منتشر کردن شرکت در روزنامه است.

استثنا ثبت شرکت خدماتی

همانطور که در بالا گفته شد، ثبت شرکت های خدماتی دو استثنا دارد. دو مورد از شرکت های خدماتی برای ثبت احتیاج به مجوز دارند. در صورتی که فعالیت شرکت مرتبط با چاپ یا حمل و نقل باشد، باید مجوز های خاصی را دریافت کنید. برای ثبت شرکت مربوط به حمل و نقل بار (باربری) و حمل و نقل مسافر برون شهری(مسافربری) باید به ترتیب از پایانه های باربری و مسافربری مجوز های لازم را دریافت کنید و برای ثبت شرکت چاپ، باید از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مجوز بگیرید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت شرکت پیمانکاری به صورت با مسئولیت محدود

برای اینکه بتوانید شرکت پیمانکاری خود را در زیر مجموعه شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسانید، باید حداقل ۲ عضو و ۱۰۰ هزار تومن سرمایه اولیه داشته باشید و یا متعهد به پرداخت کل سرمایه شوید یا تمام آن را پرداخت کنید.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

  1. کپی مدارک شناسایی شامل کپی شناسنامه و کارت ملی
  2. اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  3. اقرارنامه ی امضا شده
  4. مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

مراحل ثبت شرکت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

پس از تهیه مدارک بالا باید به اداره ثبت شرکتها مراجعه کنید و شرکت نامه، اساسنامه و صورتجلسه را هم به آنها اضافه کنید و به کارشناس تحویل دهید.

نام، موضوع، میزان سرمایه، اعضای هیئت مدیره، سمت و میزان سهم آنها را باید در مرحله بعد برای کارشناس اعلام کرد و درخواست ثبت اولیه شرکت را مطرح کرد و حق الثبت و حق تعیین نام را به حساب اداره ثبت شرکتها واریز کرد. سپس موضوع به کارشناس سپرده می شود و وی در مورد اخطار دادن یا تایید تصمیم خواهد گرفت.

 

اگر در مورد هر کدام از موارد بالا سوالی برای شما پیش آمد می توانید به راحتی به قسمت ارتباط با ما رفته و با مشاورین با تجربه شرکت ثبت ۳ مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد ثبت شرکت دارویی و مراحل آن می توانید با سرکار خانم دعایی : ۰۹۱۲۹۲۸۴۱۶۸  و یا سرکار خانم حبیبی  ۰۹۱۲۹۳۷۶۸۸۴  تماس حاصل فرمایید .

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت شرکت پیمانکاری یکی از مواردیست که به دلیل ماهیتی که دارد بسیار مورد توجه افراد مختلف قرار می گیرد. از همین رو تصمیم گرفتیم که ابتدا شرکت های پیمانکاری را تعریف کنیم، بعد مراحل ثبت شرکت را به صورت کامل شرح دهیم.

تعریف شرکت پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری مجموعه هایی هستند که افراد حقیقی و حقوقی برای انجام امور عمرانی و پیمانکاری با آن ها قرار داد امضا می کنند. این نوع از شرکت ها از نظر نوع فعالیت خودشان به ۱۱ نوع مختلف تقسیم می شوند:

  1. ساختمان و ابنیه
  2. راه و ترابری
  3. صنعت ومعدن
  4. تاسیسات و تجهیزات
  5. کشاورزی
  6. آب
  7. مرمت آثارباستانی
  8. کاوشهای زمینی
  9. ارتباطات
  10. نفت و گاز
  11. نیرو

 

چگونگی ثبت شرکت پیمانکاری

برای تاسیس این نوع از شرکت ها ابتدا باید قالبی که در آن قرار می گیرد را مشخص کنید. شرکت های پیمانکاری هم می توانند بصورت شرکت های سهامی خاص و هم بصورت شرکت های با مسئولیت محدود شکل گرفته و تاسیس شوند. البته باتوجه به شرایط تشکیل این نوع از شرکت ها قالب سهامی خاص مناسبتر بنظر می رسد. زیرا با ثبت شرکت به صورت سهامی خاص اعتبار و ارزش که مناقصه گذاران به این نوع شرکت ها می دهند، بیشتر است، همچنین این نوع شرکت برای گرفتن تسهیلات بانکی و اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا مناسبتر هستند به دلیل این که در همان ابتدای تاسیس ۳۵ درصد از سرمایه آن در بانک به نام شرکت واریز می شود و مانند شرکت با مسئولیت محدود سرمایه اش صرفا به اعلام محدود نیست.

ثبت شرکت پیمانکاری به صورت سهامی خاص

برای تاسیس شرکت پیمانکاری در قالب سهامی خاص ابتدا باید دو شرط را فراهم کنیم: اول اینکه باید حداقل ۳ نفر بعنوان عضو و حداقل ۲ نفر به عنوان بازرس در شرکت حضور داشته باشند. دوم اینکه باید حداقل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت در یک بانک سپرده گذاری شود. البته یادتان باشد حداقل سرمایه برای شرکت صدهزارتومان است.

مدارک لازم شرکت پیمانکاری سهامی خاص

  1. کپی مدارک شناسایی شامل کارت ملی وشناسنامه
  2. اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  3. اقرارنامه ی امضا شده
  4. فرم مشخصات اعضا
  5. سه نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص که به امضای تمامی سهامداران رسیده باشد
  6. دوبرگ اظهار نامه از حسابداری ثبت
  7. در صورتیکه موضوع نیاز به مجوز دارد، مجوز را تهیه کرد.

مراحل ثبت شرکت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

پس از این باید مدارک را به اداره ثبت تحویل و نام اولیه را برای شرکت پیشنهاد دهید، بعد از ۴ روز که نام نهایی تایید شد،  باید پرونده ی تایید شده را از اداره ی ثبت تحویل گرفته و ارسال کنیم. سپس حساب بانکی ای به نام شرکت افتتاح، فیش بانکی و نامه ی پلمپ شده بانک را دریافت و به اداره ی ثبت ارجاع دهید.(البته اگر موضوع شرکت نیاز به مجوز داشته باید مجوز هم به همراه مدارک بانک ارسال شود.)

پس از این اداره ثبت موضوع شرکت را تایید خواهد کرد و پس از ۷ روز از شروع روند، باید دفترنویسی را آغاز کرد. پس از این باید شماره ثبت و آگهی تاسیس را بگیرید. روزنامه رسمی که آگهی تاسیس شرکت را در خود دارد بعد از ۱۵ روز توسط پست به دست شما می رسد.

 

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت شرکت دارویی

در قوانین جمهوری اسلامی ایران برای شرکت های موضوعی قوانین و مدارک مخصوصی ذکر شده است. شرکت دارویی یکی از این شرکت های موضوعی پر اهمیت به شمار می رود. عمده فعالیت در ثبت شرکت دارویی توزیع مواد دارویی و بهداشتی است. این شرکت ها به ۲ دسته تقسیم می شوند:

شرکت های پخش دارویی: موسساتی هستند که دارای صلاحیت و مجوز قانونی جهت تولید و واردات مواد دارویی می باشند.

شرکت های پخش سراسری: این شرکت ها در واقع رابط بین موسسات تولیدی و داروخانه ها می باشند که فعالیت اصلی آن ها توزیع مواد دارویی و بهداشتی از قبیل: انواع مکمل های غذایی، شیر خشک، لوازم و تجهیزات پزشکی و … می باشد.

برای ثبت شرکت دارویی باید مجوز های مختلفی داشته باشید و با توجه به پیچیدگی اخذ این مجوز ها به شما پیشنهاد می کنیم تا جهت  صرفه جویی در وقتتان با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت دارویی

جهت ثبت شرکت دارویی مدارک زیر لازم است :

  1. درخواست کتبی اخذ موافقت اصولی شرکت پخش سراسری یا استانی دارو
  2. تصویر اساسنامه شرکت با موضوع فعالیت در خصوص توزیع دارو
  3. تصویر آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و تغییرات آن
  4. نداشتن سوء فعالیت در امور دارویی و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
  5. گواهی عدم سوءپیشینه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل
  6. فرم تکمیل شده و تعهد نامه ی شرکت
  7. معرفی نامه کتبی معاونت غذا و دارو و دانشگاه مربوطه

در حین ارسال درخواست مدیر عامل شرکت می بایست اسناد و مدارک زیر را برای کلیه ی اعضای هیات مدیره و خود  ارائه دهد:

  1. داشتن تابعیت ایرانی طبق قانون مربوطه
  2. متدین به یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی
  3. ارائه برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت از خدمت یا گواهی اشتغال کادر نیروهای مسلح
  4. ارائه ی تاییدیه ی کمیسیون قانونی نسبت به حسن سابقه خدمت و فعالیت و توانمندی های لازم در حوزه دارو
  5. ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد

چند نکته ی مهم در مورد ثبت شرکت دارویی

ثبت شرکت پخش دارویی در سطح استانی ، باید به موافقت دانشگاه علوم پزشکی همان استان برسد.

هر شرکت پخش استانی می تواند تنها موافقت انجام فعالیت پخش تا حداکثر  ۵۰ داروخانه را دریافت کند.

برای اعطای مجوز جهت شرکت های پخش استانی شرکت های تعاونی دارویی در اولویت هستند. در صورتی که چند شرکت تعاونی دارویی همزمان در صف انتظار باشند ، اولویت با شرکتی است که تاریخ ثبت آن جلوتر می باشد.

مدارک لازم برای گرفتن تاییده دانشگاه علوم پزشکی استان

  1. آگهی روزنامه رسمی شرکت
  2. اساسنامه ثبت شده ی شرکت
  3. فرم تایید محل انبار،دفتر کار و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که قبلاَ به تایید معاونت غذا و دارو رسیده باشد.
  4. فرم اطلاعات کلیه اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت و سهام داران اصلی
  5. فرم اطلاعات محل های فیزیکی شرکت آدرس ها و شماره تلفن های انبار و دفتر

در آخر به دلیل حساسیتی که شرکت های دارویی دارند، به شما توصیه می کنیم قبل از شروع کارهای مربوط به ثبت، ابتدا با کارشناسان موسسه تماس بگیرید و به وسیله آن ها کارهای ثبت شرکت خود را انجام دهید. تا هم کار ثبتتان به راحتی پیش برود و هم بتوانید هزینه های خود را با برنامه ریزی دقیق انجام دهید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

شرایط لازم ثبت شرکت های دانش بنیان

یکی دیگر از انواع شرکت ها که می توان در ایران به ثبت رساند، شرکت دانش بنیان است. ثبت این شرکت نیز مانند باقی شرکت ها دارای قواعد و نکته های فراونی است که تصمیم داریم در این نوشته به صورت کلی برای شما بیان کنیم، تا بتوانید به راحتی برای ثبت شرکت خود برنامه ریزی کنید.

در ثبت شرکت دانش بنیان باید هر شرکت محصول تولیدی خود (اعم از کالا یا خدمات) را بر اساس یک پژوهش علمی و دانش جدید تولید و عرضه کنند. این شرکت ها باید با فعالیت خود موجب رشد اقتصادی کشور که بر پایه ی ایده ای علمی بنا شده است، شوند.

برای ثبت این گونه شرکت ها در ابتدا باید یک درخواست مبنی بر دانش بنیان شدن شرکت خود به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنید. بعد از اینکه کارشناسان مربوطه کلیه ی فرآیند های شرکت شما را بررسی کردند ، تصمیم خود را مبنی بر اعطای عنوان دانش بنیان به شرکت شما خواهند گرفت. در صورتی که با درخواست شما موافقت گردد می توانید از مزایای این گونه شرکت ها استفاده کنید. همچنین شما می توانید با وارد کردن ایمیل خود در قسمت پایین صفحه نسبت به دریافت مصوبات “کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان” اقدام کرده و شرایطی لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان و محدوده ی اختیارات این گونه شرکت ها را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که شرکت های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی و غیردولتی و همچنین شرکت ها و موسساتی که بیش از ۵۰% مالکیت آنها برای بخش دولتی است نمی توانند خود را به عنوان یک سایت دانش بنیان به ثبت برسانند.

باید توجه داشت باشید که شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری هم باید عضو باشند. همچنین شرکت هایی که در این پارک مستقر هستند هم باید مراحل ارزیابی را طی کنند.

 

انواع شرکت های دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان از نظر نوع فعالیت به ۳ گروه تقسیم می شوند:

  1. شرکت های تولید کننده کالا و خدمات
  2. شرکت های نو پا
  3. شرکت های صنعتی

این شرکت ها باید حداکثر ۳ سال از تاسیسشان گذشته و شرایط زیر را دارا باشند.

کالای تولید شده توسط این گونه شرکت ها باید در حد نمونه آزمایشگاهی بوده و با هدف تولید و فروش عرضه نمایند. باید حداقل دو نفر کارمند به صورت پاره وقت داشته باشند که یک نفر آنها دارای تخصص در حوزه کالا و خدمات دانش بنیان باشد.

 

شرکت های تولیدی و صنعتی

این شرکت ها به صورت مراکز صنعتی و تولیدی و در قالب شرکتی فنی فعالیت می کنند که باید دارای یکی از شرایط زیر باشند:

  1. کل درآمد ناشی از فروش کالاها و خدمات دانش بنیان در یک سال مالی (به شرط درج در اظهارنامه مالیاتی) باید حداقل ۳ میلیون ریال و یا حداقل ۱۰% از درآمد کل سال مالی شرکت را تشکیل دهد. علاوه بر این برای حداقل ۳ نفر از کارکنان تمام وقت در ۶ ماه اخیر سابقه بیمه پرداخت شده باشد.
  2. ساخت تجهیزات و ایجاد فناوری دانش بنیان که شرکت از طریق آن به تولید کالا می پردازد حداقل ۵۰% از درآمد شرکت را که در اظهارنامه مالیاتی آورده شده، شامل شود.
  3. ساخت تجهیزات و ایجاد فناوری دانش بنیان در حد نمونه آزمایشگاهی ای که شرکت از طریق آن به تولید کالا می پردازد. همچنین شرکت باید دارای حداکثر ۳ سال سن و حداقل ۲ نیروی پاره وقت باشد.

 

ویژگی کالا در ثبت شرکت دانش بنیان

این کالاها به صورت کلی باید ۳ ویژگی اصلی را در خود داشته باشند:

  1. کالا ها باید دارای فناوری نسبتا پیشرفته ای باشند. به طوری که سطح پیچیدگی آنها در حدی باشد که نتوان به راحتی از آنها کپی برداری کرد.
  2. کالا ها باید در دست تولید باشند یا حداقل در حد نمونه ی آزمایشگاهی باشند که بتوان قابلیت فنی آنها را بررسی کرد. برای خدمات نیز وجود اسناد مربوط به فروش الزامی است.
  3. شرکت باید خود علم و دانش فنی طراحی و ساخت کالا و یا طراحی فرآیند خدمات را کسب کرده باشد.

نکته مهم: حضور هیات علمی در شرکت ها می تواند امتیاز مثبتی در هنگام ارزیابی شرکت های دانش بنیان داشته باشد.

 

در آخر اگر هنوز سوالی در مورد ثبت شرکت دانش بنیان دارید و یا می خواهید برای ثبت شرکتتان کمک بگیرید، به شما توصیه می کنیم به صحفه ارتباط با ما رفته و از کارشناسان برجسته ثبت ۳ مشورت بگیرید.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

فواید ثبت برند

فواید ثبت برندثبت سه

هنگامی که برای خود برند یا نام تجاری و لوگو انتخاب می کنیم، در واقع داریم جلوی سوء استفاده های احتمالی را که امکان دارد دچار آن شویم می گیریم یا به عبارتی داریم هر گونه راه کپی برداری و شبیه سازی های موجود را سد می کنیم. علاوه بر این اگر برند خود را در یکی از معاهدات بین المللی ثبت کنیم، تحریم ها دیگر روی برند ما اثر نمی کنند پس به دلیل همین حاشیه امنیت بهره بری و بازدهی شرکت افزایش بسیاری پیدا می کند و ما را در رسیدن به هدفمان بیش از پیش جلو می اندازد.

 

 

 

مشکلات عدم ثبت برندثبت سه

اگر نخواهیم برای شرکت خود برندی ثبت و یا لوگویی انتخاب کنیم علاوه بر اینکه همواره ترس کپی برداری از ایده هایمان وجود دارد، در دنیای امروز هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهیم کرد. امروزه به دلیل تنوع بسیار زیاد بازار مصرفی و خدماتی، باید جای خودمان را در ذهن مشتری هایمان تثبیت کنیم که این امر بدون داشتن برندی مناسب اگر نگوییم غیر ممکن، بسیار کار سختی به شمار می رود و هر لحظه امکان دارد رقیب با ساختن برندی جایگاه به دست آمده را از دستمان خارج کند.

  • شرکت ثبت فردا