ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت - ثبت برند - ثبت تغییرات شرکت - ثبت شرکت در کانادا - ثبت فردا

۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قرارداد وکیل با شرکت و بندهای آن

آگاهی از بندهای قرارداد وکیل با شرکت اهمیت زیادی دارد زیرا نوع همکاری، دستورالعمل های موردنظر، مبلغ دستمزد و مواردی از این دست در آن تنظیم می شوند. طی موافقت نامه ای که بین دو طرف صورت می پذیرد، شرکت دعاوی موردنظر را که انتظار دارد، وکیل در آنها دخالت کند، مشخص می کند و در برابر مبلغ دستمزد و مدت زمان همکاری نیز در قرارداد ذکر می شوند.

قرارداد وکیل با شرکت و بندهای آن

عقد پیمان نامه به سود هر دو طرف است و از سوءاستفاده و سوتفاهم های محتمل جلوگیری می کند. اگر به تازگی وکیلی انتخاب کرده اید و قصد دارید در دعاوی شرکت با او همکاری کنید، خوانش این نوشتار شما را با بندهای مهم قرارداد وکیل و شرکت آشنا می کند و از این حیث سودمند است.

نمونه قرارداد

قرارداد ذیل فی مابین شرکت……… به ثبت رسیده با شماره……… با مدیریت خانم / آقای……… با نشانی……… که در این پیمان نامه شرکت نامیده می شود، از یک طرف و خانم / آقای……… با نشانی……… که در این قرارداد وکیل نام دارد، از سوی دیگر به شرح ذیل منعقد می شود.

بند ۱

موضوع قرارداد وکیل با شرکت: همه ما اهمیت شرح موضوع را می دانیم. در این بند موضوع قرارداد یاد شده به طور کامل، روشن و کلی بیان می شود. این موضوع باید به گونه ای باشد که همه گستره کاری وکیل را به خوبی روشن کرده باشد.

بند ۲

تعهدات وکیل در قرارداد وکیل با شرکت: در این بند همه وظایف مورد انتظار شرکت و اموری که نیاز به رسیدگی از طرف وکیل دارند، مشخص می شود. این امور تعهداتی هستند که وکیل در قبال شرکت می پذیرد و باید جهت رفع و رجوع آنها بکوشد.

به عنوان نمونه

وکیل پایبند می شود که:

  1. نظر مشورتی و حقوقی خود را در باب همگی امور شرکت بیان کرده و در صورت نیاز به شکل نوشتاری تقدیم کند.
  2. قراردادها و فرم های حقوقی مدنظر شرکت را آماده کرده و به خوبی بررسی کند و نظر خود را درباره آنها اظهار دارد.
  3. همه صورت جلسه های مجامع همگانی و هیئت مدیره را آماده کرده و درصورت لزوم تغییرات را در اساسنامه اعمال کند.
  4. با روادید مدیریت شرکت و مدیر امور حقوقی وکالت پرونده های ارجاعی شرکت را قبول کند.
  5. جنبه محرمانه اسناد و مدارک شرکت را حفظ کند و امین پرونده ها و موضوعات داخل شرکت باشد.
  6. با نظر به دفتر حقوقی متعلق به شرکت در همه نشست های مناقصاتی حضور پیدا کند.
  7. مدت زمانی مطابق با هفته ای……… ساعت از روزهای……….. و…….. یا درصورت لزوم در روزهای دیگر بر پایه اعلام دفتر حقوقی شرکت سرکار آماده باشد.

بند ۳

تعهدات شرکت در قرارداد وکیل با شرکت: در این بند تعهدات شرکت در قبال وکیل ذکر می شوند؛ به این صورت آنچه شرکت متعهد شده نیز به روشنی شرح داده شده است و قابل استناد خواهد بود.

به عنوان نمونه:

شرکت پایبند می شود:

  1. همه تسهیلات و مدارک موردنیاز وکیل درباره دعاوی حقوقی و امور شرکت را در اختیار وی قرار بدهد و امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی گوناگون را نیز جهت پیشرفت امور برای او فراهم آورد.
  2. دستمزد و حق وکالت وکیل را بر پایه همین قرارداد در زمان مشخص شده پرداخت کند.

بند ۴

دستمزد و حق وکالت در قرارداد وکیل با شرکت: در این بند میزان و روش پرداخت دستمزد وکیل مشخص می شود. این امر ممکن است به شکل روزانه، ساعتی یا ماهانه منعقد شود. جهت تعیین این دستمزد رویه مشخص و واحدی وجود ندارد و طبق توافق طرفین صورت می پذیرد.

به عنوان نمونه:

  1. دستمزد ماهیانه / روزانه / ساعتی به مبلغ……… هزار ریال محاسبه شده است که در پایان زمان مشخص شده پس از تأیید دفتر حقوقی و برداشت مالیات معین قانونی به وکیل پرداخت می شود.
  2. دستمزد دعاوی حقوقی به شرح زیر است:
  • دستمزد دعاوی مالی کیفری یا حقوقی تا……… هزار ریال به مأخذ……… تعرفه معین قانونی.
  • دستمزد دعاوی مالی کیفری یا حقوقی مازاد بر…….. هزار ریال به مأخذ……… بهای خواسته.
  • دستمزد دعاوی غیرمالی بر پایه آیین نامه تعرفه وکلای دادگستری تصویب شده به سال ۱۳۷۸.
  • شرکت موافقت می کند که یک سوم مبلغ یاد شده را در زمان اعلام وکالت در دادگاه و یک سوم را بعد از صدور حکم اولیه به سود شرکت و باقی را برحسب مبلغ محکوم به بعد از اتمام عملیات اجرایی و احراز قطعیت حکم پرداخت کند.

بند ۵

مدت قرارداد: طی این بند مدت زمانی که قرارداد یاد شده بین شرکت و وکیل معتبر است، ذکر می شود.

 

به عنوان نمونه:

قرارداد فوق از تاریخ….. /….. /….. تا….. /….. /….. منعقد می شود.

بند ۶

فسخ قرارداد: بر پایه این بند شرایطی که به دلیل آن فسخ صورت می پذیرد و روش و مبلغ پرداخت زیان به طرفین مشخص می شود. وجود چنین بندی به شرکت و وکیل امکانمی دهد که در صورت پشیمانی هر یک از طرفین یا بروز هرگونه مشکلی متضمن زیان چندانی نشوند؛ مثلا اگر پس از طی مدتی از عقد قرارداد شرکت تصمیم به فسخ بگیرد، وکیل این امکان را دارد که در ازای کار خود تا آن لحظه دستمزد و زیان دریافت کند و برعکس.

به عنوان نمونه:

این قرارداد با اعلام پیشین……. ماهه قابل فسخ از سوی هر دو طرف است و اگر این امر از سمت شرکت صورت پذیرد، باید حق وکالت وکیل تا زمان فسخ برحسب زمان کار و امور انجام شده توسط وی پرداخت شود.

پایان قرارداد

در این قسمت شمار صفحات رونوشت و نسخ قرارداد و همچنین شمار مفاد آن آورده شده است و به امضای طرفین می رسد؛ به این شکل حق هر گونه سو استفاده احتمالی از طرف شرکت، وکیل یا شخص ثالث سلب می شود.

به عنوان نمونه:

این قرارداد در سه نسخه/ رونوشت و ۶ بند که هر دو حکم یکتا را دارند، تنظیم می شود و به امضای هر دو طرف می رسد. اجرای این قرارداد برای طرفین لازم است.

انعقاد قرارداد

جهت انعقاد قراردادی همه جانبه و کامل نیاز به راهنمایی فردی آگاه دارید. در این زمینه سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری در خدمت شما و آماده پاسخگویی به سوالات شما در این گستره است.

در این نوشتار

انعقاد قرارداد وکیل با شرکت از آنجایی اهمیت دارد که برخی موارد مورد انتظار طرفین در آن درج می شود. برخی مواد مهمی که باید در قرارداد بین شرکت و وکیل آورده شود، شامل: موضوع، تعهدات وکیل، تعهدات شرکت، حق وکالت، مدت قرارداد، شرایط فسخ و غیره است.

به موجب هر یک از این مفاد در مجموع آنچه وکیل باید در مدتی معین و در قبال دریافت حق الوکاله مشخص برای شرکت انجام دهد و تعهدات متقابل شرکت در برابر وکیل در قرارداد ذکر می شود. در این نوشتار سعی شد مفاد مورد نظر با ارائه چند نمونه به صورت ساده تشریح شوند.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

وکیل ثبت شرکت در عمان : یکی از دغدغه های امروز سرمایه گذاران ایرانی پیدا کردن کشوری مناسب جهت سرمایه گذاری و تجارت است از این رو  وکیل ثبت شرکت در عمان برای آگاهی  شما هر چه بیشتر تاجران و سرمایه گذاران ایرانی مطالبی را گرد آوری کرده است و در این تحقیقات به کشور عمان می پردازد.

وکیل ثبت شرکت در عمان

وکیل ثبت شرکت در عمان سرمایه گذاری در این کشور را بسیار با ارزش می داند و دلایل آن را در این مقاله بررسی می کند، از جمله اینکه پس ثبت شرکت در عمان می توانید تمام اعضای هیئت مدیره اقامت این کشور به همراه اعضای درجه یک خانواده ی خود دریافت کنند.

بررسی کشور عمان توسط وکیل ثبت شرکت در عمان

وکیل ثبت شرکت در عمان :حتما نام سلطان قابوس را شنیده اید.

سلطان قابوس یک پادشاه روشن فکر است که برای مردم کشورش ارزش بسیاری قائل است و اعتقاد  دارد که این مردم (عمانی ها) همانند مردم کشور سوئیس باید در رفاه و حقوق شهروندی بالایی برخوردار باشند و با توجه اطلاعات و نظر سنجی ها این پادشاه برای مردم کشورش محبوب است و البته احساس رضایت مندی در مردم کشور عمان بسیار بالاست.

جالبت است بدانید مالیات برای افراد حتی مهاجرین در این کشور صفر است، همین جمله یا بهتر همین نکته کافی است تا به نتیجه برسید که با وکیل ثبت شرکت در عمان مشورت کنید برای راه اندازی تجارت خود در این کشور اقدامات لازم را انجام دهید.

مراحل ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در عمان بهترین کار این است که مراحل را به ترتیب زیر انجام دهید، و تام این مراحل را به وکیل ثبت شرکت در عمان بسپارید تا در نهایت آرامش به بیزنس پلن خود رسیدگی کنید.

  • با توجه به تمام نکات و قوانینی که در انتخاب نام شرکت موجود است باید نامی مناسب و در خور انتخاب باشد .
  • در این مرحله نام مشخص شده را به همراه فرم درخواست ثبت شرکت به اداره ی صنعت و تجارت عمان می فرستند.
  • اگر نام شرکت تایید شد زین پس موظف هستید مدارک مرتبط با شرکای شرکت (سهامداران)، اجاره نامه، اساسنامه ی شرکت و گواهی بانکی را به اداره ی صنعت و تجارت کشور عمان بفرستید.
  • اما بنا به نوع فعالیت های شرکت ممکن است به تاییدیه از اداره ی مالیات و ثبت در اداره پلیس عمان، ثبت در وزارت کار و گرفتن پروانه از شهرداری احتیاج باشد.
  • برای به رسمیت شناختن شرکت باید مهری طراحی و ساخته شود و در قرارداد ها و … استفاده شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان

  • اولین و مهم ترین مدرک برای مسئله ی ثبت شرکت قطعا فرم تقاضای ثبت شرکت می باشد.
  • مدارک هویتی سهامداران مانند شناسنامه و گذرنامه
  • ارائه ی اساسنامه
  • ارائه ی بیزنس پلن
  • ارائه دادن گواهی که نشان دهنده ی سرمایه ی اولیه ی شرکت از لحاظ بانک
  • و البته مدرک یا جوازی که نشان دهنده ی این است شرکت شما در اداره ی صنعت و بازرگانی عمان به ثبت رسیده است.

نکاتی که باید رعایت شود مدارک هویتی ترجمه رسمی انگلیسی یا عربی باشد، گواهی سوء پیشینه ، پرینت حساب بانکی از 6 ماه آخر،  داشتن پاسپورت با یک سال مانده ی اعتبار و در نهایت یک قطعه عکس 4*3 رنگی

مزایای ثبت شرکت در عمان

  • گرفتن تابعیت کشور عمان اولین و مهم ترین مزیتی است که شامل حال اشخاص می شود.(این شامل تابعیت مضاعف نمی شود.)
  • امکان صادرات و واردات بدون هیچ محدودیت و (تحریم هایی که ایران درگیر آن است)، و بخش مهم این است که کشور عمان دارای موقعیت استراتژیک است و به اقسا نقاط جهان از طریق خلیج فارس، خلیج عدن، دریای عرب، دریای سرخ و البته از طریق فرودگاه های بین المللی دسترسی خواهید داشت.
  • می توانید با داشتن تابعیت کشور عمان که البته عضو سازمان تجارت جهانی است می توانید به لحاظ اقتصادی پیشرفت زیادی کنید.
  • امنیت بسیار بالا برای سرمایه گذاران ایرانی.

اخذ اقامت درجه ی یک با ثبت شرکت در عمان

  • از امتیازاتی که می توانید با ثبت شرکت در عمان بگیرید، گرفتن اقامت با شهروندی درجه ی ممتاز
  • باز کردن حساب حقیقی و حقوقی
  • گرفتن اقامت برای تمام سهام داران و اعضای درجه ی یک خانواده
  • امتیاز گرفتن اقامت در کشورهای اروپایی، آمریکا وکانادا
  • امکان استفاده از پتانسیل بالای اقتصادی (بازار) در کشورهای عربی و آفریقایی
  • با گرفتن اقامت می توانید به صورت نا محدود با کشور های شورای همکاری خلیج فارس دادو ستد و سفر کنند.

حساب ارزی ریالی در عمان 

شما ممکن است به شرایط  کاری،بازرگانی، تحصیلی، ثبت شرکت و یا سرمایه‌گذاری قصد مهاجرت یا اقامت در عمان را داشته باشید. بدیهی است که بعد از اقامت، افتتاح حساب بانکی به منظور انجام مبادلات بانکی و حتی گذراندن زندگی، یومیه خود موضوع مهمی است.

پیدا کردن بانک مناسب، شرایط و مدارک لازم جهت افتتاح حساب بانکی در عمان موضوعاتی است که ذهن اغلب مهاجران را به خود درگیر می‌کند. در این مقاله به ارایه توضیحاتی در خصوص افتتاح حساب بانکی در عمان می‌پردازیم و به این مسئله که ایا به ایرانیان حساب ارزی ریالی تعلق میگیرد؟

مدارک لازم جهت افتتاح حساب بانکی در عمان

برای افتتاح حساب ریالی در عمان باید مقیم این کشور باشید.

بنابراین باید ویزای خود را جهت اثبات اقامت در عمان، ارایه نمایید.

علاوه بر این، برای افتتاح حساب در عمان باید گواهی اشتغال به کار از سوی کارفرمای خود دریافت و به بانک ارایه دهید.

کارفرما باید میزان حقوق دریافتی شما را، که طبیعتا به حساب بانکی‌تان واریز می‌گردد، در گواهی اشتغال به کار قید نماید.

برخی از بانک‌ها در عمان ممکن است مدارک مثبت محل اقامتتان، مثل اجاره‌نامه، را بخواهند.

کپی پاسپورت، به عنوان مدرک شناسایی هویت، برای افتتاح حساب در عمان لازم است.

افتتاح حساب بانکی و شیوه پرداخت‌ها در عمان

پرداخت نقدی در عمان رایج‌تر از استفاده از کارت‌های اعتباری یا چک است.

تمام خدمات بانکداری استاندارد توسط بانک‌های عمان ارایه می‌شود؛ از جمله:

صدور و پرداخت چک، دستور پرداخت دایمی، بازپرداخت کارت‌های اعتباری و غیره

بانک‌های عمان در طول سال، تعداد معینی از گردش‌های بانکی را به صورت رایگان انجام می‌دهند و به باقی گردش‌ها مالیات تعلق خواهد گرفت. البته میزان این مبلغ در بانک‌های مختلف، متفاوت است؛ لذا قبل از افتتاح حساب در بانک‌های عمان اطلاعات لازم در این خصوص را کسب نمایید.

اطلاعات مندرج در چک‌ها در عمان، موارد استانداردی چون نام بانک، شعبه، نام صاحب چک، تاریخ و غیره را شامل می‌شود. طرح چک‌ها در بانک‌های عمان، شبیه به طرح چک‌ها در انگلستان و آمریکاست.

چک‌ها در عمان به زبان انگلیسی یا عربی در دسترس هستند، صورت‌حساب‌ها و مکاتبات بانکی در هر دو زبان ارایه می‌شوند (بانک شما باید از زبان مناسب به صورت خودکار استفاده کند).

بانک‌های عمان

۱۰ بانک مهم در عمان به شرح ذیل هستند:

از میان این بانک‌ها تنها بانک HSBC عمان، برای ایرانی‌ها افتتاح حساب نمی‌نماید.

حساب بانکی در عمان برای ایرانیان شرکت ثبت کنند بازرگانان یا محصلین و شاغلان به صورت ارزی نمی باشد و فقط از طریق ریالی  است.

کشور عمان تحت هیچ شرایطی برای افراد ایرانی حساب ارزی افتتاح نمی کند و افتتاح حساب فقط به صورت ریالی است.به طور مثال :

یک افغانی مقیم ایران وقتی به بانک ملت یا ملی مراجعه میکند برای افتتاح حساب ، حساب ارزی برایش افتتاح نمی کنند، بلکه حساب ریالی افتتاح می نمایند.

افتتاح حساب ارزی در عمان برای ایرانیان به نحوی است که اگر یک ایرانی حتی یک درصد یک شرکت عمانی را داشته باشد به شرکت حساب ارزی تعلق نمیگرد و فقط حساب بانکی ریالی به شرکت مذکور تعلق می گیرد.

مالیات در عمان

  • نکته ی حائز اهمیت و مهم درباره ی اخذ مالیات در این کشور (کشور عمان) این است اشخاص و کارکنان در این کشور مبلغی که به عنوان مالیات پرداخت می کنند صفر است، و در واقع مالیات بر درآمد ندارند.
  • نکته ی دیگری که می تواند یک امتیاز نیز محسوب شود و این امتیاز بسیار برای سرمایه گذاران در این حوزه بسیار جالب توجه است این است که در آمد حاصل از فروش نیز در کشور عمان مالیات ندارد.
  • و آخرین مورد مهم که درباره ی مالیات در این کشور می توان گفت این است که شرکت ها و کارخانه هایی که در مناطق صنعتی باشند چیزی در حدود ده (10) معاف از مالیات هستد..

سخن آخر

با توجه به اینکه در زمان حاضر جهت موفقیت و آگاهی مدیران، سرمایه گذاران و حتی مردم عام نیاز به مشورت با یک وکیل دارند و سعی براین دارند تا نسبت قوانین مطلع شوند پس بهتر این است که جهت پاسخ به کلیه ی سوالات و ابهامات خود در هر زمینه حقوقی و البته مسائل ثبت شرکت در عمان به سایت سعید شهبازی مراجعه کنید ویا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09123969460

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 

کارت بازرگانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر می شود

کارت بازرگانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر می شود

معاونت علمی اعلام کرد بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران، شرکت‌هایی که به مدیریت عامل اعضای هیات علمی تشکیل شده‌اند، می‌توانند نسبت به اخذ یا تمدید کارت بازرگانی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، صدور کارت بازرگانی برای شرکتهای دانش بنیانی که توسط اعضای هیات علمی راه اندازی شده با استناد بر اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب شد. تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از سیاست‌های دولت است تا پژوهش‌های علمی به سوی تولید محصولات فناورانه و تجاری‌سازی آنها سوق داده شود.

این اقدام نیز با حمایت از حضور اعضای هیات علمی در شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.

با این تصویب برای اعضای هیات علمی شاغل در شرکت ها به ویژه شرکت‌های دانش بنیان کارت بازرگانی صادر می شود. از آنجا که یکی از شروط برای دریافت کارت بازرگانی عدم اشتغال تمام وقت در وزارتخانه‌ها و سازمان های دولتی و قوای سه گانه است این ممنوعیت برای اعضای هیات علمی برداشته شد.

البته توسعه فعالیت اعضای هیات علمی در قوانین کشور مد نظر قرار گرفته شده است. از جمله آنکه سمت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی از اصل یکصد و چهل و یکم قانون اساسی (قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل) مستثنی شده است.

همچنین بر اساس تبصره ۷ ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب سال ۱۳۹۵ اعضای هیات علمی می توانند نسبت به تشکیل موسسات و شرکت های صد در صد خصوصی دانش‌بنیان اقدام یا در این موسسات و شرکت ها مشارکت کنند.

زیست بوم فناوری و نوآوری با فعالیت بیش از ۷ هزار شرکت دانش بنیان و خلاق گام های موثری را برای رهایی از اقتصاد نفتی در کشور برداشته است. حمایت از فعالیت این زیست بوم و توسعه محصولات فناورانه باعث گسترش این زیست بوم و حرکتی قدرتمند به سوی پیشرفت، آبادانی و اشتغال می‌شود.

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

 دعاوی کارت بازرگانی و اخذ کارت بازرگانی

دعاوی کارت بازرگانی شامل ابطال کارت بازرگانی، تمدید و اجاره کارت بازرگانی است.در مطلب ذیل در مورد کارت بازرگانی و انواع دعاوی بازرگانی صحبت می کنیم.

کارت بازرگانی:

 کارت بازرگانی ،طبق قانون ماده 2 قانون صادرات و واردات مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد .بر اساس مقررات سامانه یکپارچه کارت بازرگانی، اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور کارت بازرگانی یکسال است.

 

مزایا وکیل دعاوی کارت بازرگانی

کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود و دارنده آن بازرگان نامیده می شود. دریافت کارت بازرگانی مزایای فراوانی برای بازرگان به همراه خواهد داشت؛ از جمله: ثبت سفارش و ترخیص کالاها،ثبت نام تجاری لاتین، واردات از مناطق آزاد،دریافت ویزای تجاری، حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز.

علاوه بر مزایای ذکر شده در زمینه دریافت کارت بازرگانی، عده ای اقدام به اجاره یا فروش کارت بازرگانی می کنند.  اجاره کارت بازرگانی تبعات و دردسرهای حقوقی خاص خود را دارد. پیشنهاد می دهیم در این رابطه حتما از یک وکیل دعاوی کارت بازرگانی خبره کمک بگیرید. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص کارت بازرگانی و دعاوی مربوط به آن در اختیار شما خواهیم گذاشت. 

وکیل دعاوی کارت بازرگانی از چه مسائلی باید آگاه باشد؟

همان طور که اشاره شد دریافت کارت بازرگانی برای تجار و بازرگانان امری ضروری است که مزایا و معایب خاص خود را دارد. وکیل دعاوی کارت بازرگانی باید از همه نکات ریز و درشت قانونی دریافت، اجاره و فروش این کارت مطلع باشد. همچنین مهارت های کلامی بالا برای طرح دعوی یا هر گونه اقدام حقوقی در این زمینه برای یک وکیل در حوزه فعالیت های تجاری بسیار ضروری است.

کوچک ترین کم کاری، عدم آگاهی یا سهل انگاری در امور تجاری و بازرگانی سبب ضررهای مالی هنگفتی خواهد شد. بنابراین انتخاب یک وکیل متخصص دعوای کارت بازرگانی مسئولیت پذیر و آگاه و عالم به قوانین و مقررات در  زمینه امری ضروری است.

در ادامه اطلاعات بیشتری در زمینه کارت بازرگانی، شرایط دریافت این کارت و مزایا و معایب آن در اختیار شما خواهیم گذاشت.

دعاوی اجاره کارت بازرگانی 

اشخاصی که کارت بازرگانی ندارند و تصمیم بر انجام فعالیت های تجاری بین المللی دارند و به امور صادرات بپردازند، از اجاره کارت بازرگانی می توانند استفاده کنند.
اجاره کارت بازرگانی ، شروط دارد و تمام مسئولیت های کارت بازرگانی مانند دادن مالیات بر عهده صاحب اصلی کارت خواهد بود. در این مواقع امکان دارد فردی که کارت بازرگانی را اجاره می کند، فرد متعهدی نباشد و مالیات کارت بازرگانی را پرداخت نکند، از این رو اجاره دادن کارت بازرگانی با مشکلاتی همراه است که منجر به طرح دعاوی کارت بازرگانی می شود.
در این مواقع نیاز به ارائه مدارک و طی کردن مراحلی برای دعاوی کارت بازرگانی خواهید داشت.

دعاوی تعلیق کارت بازرگانی

اگر فرد حقیقی یا حقوقی دارنده کارت بازرگانی آن را گم کند  یا این کارت از او دزدیده شود، می تواند درخواست کند که کارت او تعلیق شود.  برای این منظور باید مدارکی ارائه دهد که شامل ارائه درخواست، اطلاع رسانی به اداره آگهی در صورت سرقت شدن کارت و چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار است.

اینکه کارت بازرگانی مربوط به اشخاص حقیقی یا حقوقی می باشد، نیاز به ارائه مدارک جداگانه ای خواهد داشت.
با تعلیق شدن این کارت این امکان وجود نخواهد داشت که از کارت سواستفاده های احتمالی شود.
برای تعلیق ابن کارت از مشاوره های تخصصی سعید شهبازی می توانید استفاده کنید.

 

نکاتی در مورد کارت بازرگانی

کارت بازرگانی توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صادر می شود؛ منوط به آنکه بازرگان یا شرکت تجاری نام خود را در دفتر ثبت تجاری ثبت کرده باشد.

صدور کارت بازرگانی برای تجار و شرکت های خارجی منوط به معامله متقابل است. به این معنی که در صورتی به تجار خارجی کارت بازرگانی اعطا می شود که به طور متقابل کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی بدهد.

تمدید کارت بازرگانی

کارت بازرگانی با توجه به درخواست فرد متقاضی دارای مدت زمان ۱ تا ۵ سال اعتبار است.  وزارت بازرگانی باید مدت زمان کار بازرگانی را تایید کند.
اگر بخواهید این مهلت را تمدید کنید، باید مدارکی ارائه دهید و مراحل آن شبیه همان مراحلی است که برای اولین بار برای اخذ کارت بازرگانی اقدام می کنید تا بتوانید آن را تمدید کنید.

برای این منظور صاحب کارت و یا نماینده او باید اصل کارت و همچنین مدارکی مثل یک قطعه عکس، اصل و کپی اجاره نامه محضری، اصل و‌ کپی سند مالکیت  و دو صفحه فرم بازرگانی را به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ارائه دهد.
حل دعاوی کارت بازرگانی در خصوص تمدید کارت نیز، زیر نظر مشاوره های این مجموعه صورت خواهد گرفت.

کارت بازرگانی در موارد مختلفی صادر می شود که در زیر به چند نمونه از آن اشاره می کنیم.

امور تجاری با کارت بازرگانی

شخص حقیقی یا حقوقی با دریافت کارت بازرگانی امکان تجارت را در عرصه واردات و صادرات خواهد داشت. همان طور که اشاره شد این فعالیت های تجاری شامل سفارش و ترخیص کالا و واردات، امور گمرکی و صادرات کالاهای مجاز می شود.

کارت بازرگانی امور خدماتی

این نوع از کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی که مجوز سرمایه گذاری با زمینه خدماتی دارند، صادر می شود. دارندگان این کارت تنها در زمینه فعالیت خود امکان وارد کردن کالا را خواهند داشت.

کارت بازرگانی موردی

در مواردی اشخاص حقیقی یا حقوقی برای یک بار نیاز به ترخیص کالاهای خود از گمرک دارند. در این مواقع کارت بازرگانی موردی برای این اشخاص صادر خواهد شد.

کارت بازرگانی تولیدی یا صنعتی

این نوع از کار بازرگانی برای اشخاص حقیقی یا حقوقی که مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت تولیدی دارند، صادر می شود. دارندگان این کارت تنها امکان وارد کردن تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه مورد نیاز تولید خود را خواهند داشت و پس از تولید محصولات خود را صادر خواهند کرد.

مزایا و معایب کارت بازرگانی

از نکاتی که قبل از اقدام برای دریافت کارت بازرگانی باید به خوبی از آن اطلاع داشته باشید، مزایا و معایب این کارت است. وکیل دعاوی کارت بازرگانی به خوبی از این نکات آگاه است و شما را در این زمینه یاری خواهد داد. در زیر به نمونه هایی از مزایای کارت بازرگانی اشاره خواهیم کرد:

  • صدور ویزای مخصوص تجار و سهولت در انجام سفرهای خارجی برای اشخاص حقیقی؛
  • عضویت در اتاق بازرگانی؛
  • امکان مبادرت به واردات و صادرات تجاری با کشورهای خارجی؛
  • امکان ثبت برند و علائم تجاری لاتین؛
  • پایین آمدن هزینه های ترخیص و تعرفه های گمرکی؛
  • اخذ آسان ضمانت نامه ها و تسهیلات بانکی؛
  • امکان شرکت در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی؛
  • ارتباط با تجار خارجی.

همان طور که اشاره کردیم دریافت کارت بازرگانی برای کسانی که به دفعات اقدام به واردات و صادرات می کنند بسیار ضروری است .اخذ کارت بازرگانی مزایایی به همراه دارد. با وجود این همه اشخاصی که کارت بازرگانی دریافت می کنند به عنوان یک تاجر مشمول قوانین مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر واردات کالا خواهند شد .باید ضمن ثبت نام در سامانه های مورد نظر، مالیات فعالیت تجاری خود را پرداخت کنند. شاید بتوان گفت این امر از معایب کسب کارت بازرگانی محسوب می شود.

کلام آخر

در این مقاله در زمینه کارت بازرگانی، مزایا و معایب آن توضیحات مختصری ارائه دادیم. دریافت کارت بازرگانی برای واردات و صادرات کالا امری ضروری است که طبق قانون مراحل دریافت آن باید انجام شود. همچنین این کارت در دعاوی مختلفی مانند اجاره کارت بازرگانی، تمدید کارت بازرگانی، ابطال کارت بازرگانی وغیره مطرح می شود که هر کدام دردسرهای مربوط به خود دارد.

پیشنهاد می دهیم در صورتی که نیاز به دریافت این کارت یا حل مسائل مربوط به دعاوی آن را دارید از وکیل دعاوی کارت بازرگانی که در این زمینه تجربه و مهارت های کافی را داشته باشد، کمک بگیرید. در موسسه حقوقی سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری در همه امور حقوقی در خدمت شما هستیم.

  

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

وکیل متخصص دعاوی مالیات

وکیل مالیاتی:در دنیای امروزی با پیچیده شدن کسب و کارها، قوانین و امور مربوط به آنها هم  معضل شده است. بنابراین بسیاری از فعالان مالیاتی دچار مشکلات مالیاتی گسترده­ای شده اند.

اشخاص حقوقی و حقیقی  کثیری را در ادارات مربوطه می­بینیم که نسبت به مالیات­های تعیین شده خود شکایت دارند.

عدم آشنایی با قوانین و نیز امور مالیاتی باعث شده تا افراد نتوانند به راحتی دعاوی مالیاتی خود را برطرف نمایند. در این مواقع یک وکیل پرونده ­های مالیاتی می­تواند به کمک این افراد بیاید که دعاوی مالیات را به سادگی برطرف کند.

وکیل مالیات کیست؟

وکیل مالیات یکی از حوزه های مهم در گروه وکیل کسب کار است.

با پیچیده شدن کسب و کارها، قوانین و امور مربوط به آنها هم به مراتب پیچیده شده است. در نتیجه بسیاری از مودیان مالیاتی دچار مشکلات مالیاتی گسترده­ای می­شوند.

افراد حقوقی و حقیقی بسیاری را در ادارات مربوطه می­بینیم که نسبت به مالیات­های تعیین شده خود شکایت دارند.

عدم آشنایی با قوانین و نیز امور مالیاتی موجب شده تا افراد نتوانند به راحتی مشکلشان را برطرف سازند. در چنین مواقعی یک وکیل پرونده­های  مالیاتی می­تواند به کمک این افراد بیاید.

وکیل پرونده­های مالیاتی، شخصی است که تحصیلات مرتبط با این حوزه و تجربه کافی در امور حسابداری و مالی داشته باشد. این شخص ضمن تسلط بر دانش حسابرسی و حسابداری می­بایست بر قوانین و حقوق مالیاتی هم اشراف کامل داشته باشد.

بهترین وکیل مالیاتی همچنین باید سابقه مدیریت پرونده­های مالیاتی را در مراجع قضایی در کارنامه­ خود داشته ­باشد.

وکیل دعاوی پرونده­ مالیاتی:

فردی است که تحصیلات مرتبط با این حوزه و تجربه کافی در امور حسابداری و مالی داشته باشد..وکیل دعاوی مالیاتی ضمن تسلط بر دانش حسابرسی و حسابداری می­بایست بر قوانین و حقوق مالیاتی هم دارای تسلط  جامع  باشد.

بهترین وکیل مالیاتی:

وکیل پرونده های مالیاتی با تسلطی که بر قوانین ، آیین نامه ها و بخشنامه های مالیاتی که دارد، می تواند پرداختی های مالیاتی را کاهش دهد. اگر شما مدیر یک سازمان یا شرکت هستید و یا به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی نموده اید. داشتن دانش و آگاهی نسبت به امور مالی و مالیاتی یک اصل اساسی در پیشرفت کسب وکار شما است. بدون شک داشتن چنین دانشی نیازمند تخصص و تبحر زیادی می باشد که کسب آن به راحتی امکان پذیر نمی باشد. در این صورت کمک گرفتن از یک وکیل امور مالیاتی خبره می تواند شما را از پرداخت هزینه های اضافی نجات دهد.

وظایف وکیل دعاوی مالیاتی 

وکیل پرونده­های مالیاتی در واقع کار خود را بر اساس اصلی­ترین وظایف خود یعنی پشتیبانی و دادرسی مالیاتی انجام می­دهد.

پشتیبانی مالیاتی در واقع ارائه مشاوره تخصصی مالی و مالیاتی برای شرکت یا سازمان می باشد. چراکه قوانین مالیاتی دارای پیچیدگی‌های زیادی است و آشنایی با  قوانین مالیاتی گام اول در جهت رفع گرفتاری­های مالیاتی است.

ارائه دقیق و کاملا شفاف صورت حساب­های مالی نیز از دیگر فعالیت­های وکیل مالیاتی است که در قالب پشتیبانی انجام می­شود.

از خدمات دیگر وکیل مالیاتی می­توان نظارت بر قراردادها، دریافتی­ها و پرداختی­ها و معرفی راه­های معافیت‌های مالیاتی را نام برد. دادرسی مالیاتی هم در حقیقت بر عهده گرفتن پرونده و اظهارنامه­های مالیاتی و حل فصل آن­ها به بهترین شکل است.

محتمل ماموران مالیاتی پس از بررسی­های خود، اظهارنامه را رد کرده و رقم مالیاتی دیگری را برای سازمان یا شرکت در نظر بگیرند.

در چنین مواقعی وکیل مالیاتی، خود باید از پرونده دفاع کرده و شرکت را از پرداخت مالیات اضافی تبرعه کند.

منظور از امور مالیاتی چیست؟

مشکلات مرتبط با امور مالیاتی از مهم ترین دغدغه های مدیران است که وکیل مالیات در رفع آن نقش اساسی دارد.

منظور از امور مالیاتی، معرفی و شناساندن قوانین و مقررات مالیاتی و حوزه نفوذ آن در فعالیت شرکت ها می باشد.

ورود به این مباحث، نیازمند شناخت قوانین ، قاعده ها و فرایندهایی است که پیش از این از سوی قانون گذاران، مورد تأیید قرار گرفته اند.

مشکلات عدم توجه به امور مالیاتی 

از مهم ترین تبعاتی که در صورت عدم توجه به امور مالیاتی، شرکت ها یا اشخاص حقوقی با آن مواجه می شوندف جرایم سنگین مالی است.

ایضاً، بی دقتی در محاسبه مالیات و تحمل جرایم آن و عدم بهره مندی از تسهیلات و مزایای قانونی از دیگر تبعات بی توجهی به موضوع مالیات در شرکت ها می باشد.

 

مراحل انجام وکالت مالیاتی 

واجب است مدیر یک شرکت یا سازمان بوده و برای حل مشکلات مالیاتی خود به دنبال راهکار هستید. امروزه بهترین راه برای حل گرفتاری­های مالیاتی سپردن آن به یک مرکز خدمات مالیاتی با نظارت وکیل مالیاتی است.

به طور کلی انجام وکالت مالیاتی در هر مجموعه­ای مراحل مشخصی داشته که باید به درستی طی شوند.

موسسه مشاوره مالیاتی سعید شهبازی یک مرکز خدمات مالیاتی است که پرونده­ های مالیاتی شما را به بهترین شکل حل و فصل می نماید. در ابتدا پرونده مورد نظر به صورت کامل بررسی می شود و مشاوره­های لازم در زمینه دعاوی مالیاتی به شما داده می‌شود.

پس از آن برای حل مشکل پرونده، راهکارهای قانونی و تخصصی به شما ارائه می شود.. موسسه مشاوره مالیاتی سعید شهبازیی پرونده مالیاتی شما را به بهترین وکیل مالیاتی می‌سپارد.

سپس قراداد وکالت مالیاتی بین مودی و وکیل پرونده منعقد می­شود. بعد از طی مراحل انجام وکالت، وکیل مربوطه کلیه کارهای قانونی و مالیاتی شما را انجام  می دهد.

 

 

  • شرکت ثبت فردا
  • ۰
  • ۰

دعوای ابطال علامت تجاری

وکیل متخصص دعاوی ابطال علامت تجاری 

بعد از ثبت علامت تجاری منحصر مالک علامت تجاری است که جهت بهره برداری از آن به وی تعلق می گیرد.صاحب علامت تجاری در صورتی که متوجه شود اقداماتی جهت سوء استفاده از علامت تجاری وی در حال وقوع می باشد.وی می تواند از استفاده دیگران از حق انحصاری خود جلوگیری نماید. این اعمال جزء موارد نقض علائم تجاری است.

نقض علامت تجاری ثبت شده به معنای باطل کردن گواهینامه ثبت علامت تجاری از زمان ثبت علامت تجاری  است،  تماماً این دعاوی هنگامی عارض می شود، که صاحب گواهینامه ثبت علامت تجاری در اثر سو استفاده از علامت تجاری که ثبت کرده است در عدلیه طرح دعوا می نماید و در مقابل افرادی که طرف دعوای سو استفاده از علامت تجاری قرار دارند، در مقام دفاع بهترین راه کار را  طرح دعوای ابطال علامت تجاری ثبت شده می دانند تا عدم رعایت اصولی که باید  در ثبت علامت تجاری رعایت می شده اما نشده است را  اثبات کنند.

موعد ابطال علامت تجاری 

نقض علامت تجاری ثبت شده و مواردی که می توان به موجب آن علامت تجاری ثبت شده را باطل نمود را وکیل متخصص علامت تجاری با  التفات به ماده ۳۲ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری به شرح ذیل  ابراز می کند:
الف ـ خدمات کالاها یا  یک مؤسسه را از کالاها و خدمات شرکت دیگر متمایز نسازد.
ب ـ خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
ج ـ موجب گمراهی مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه درمورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات باشد.
د ـ عین یا تقلید نشان نظامی‌، پرچم‌، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمانهای بین‌ الدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیون های بین‌ المللی تأسیس شده‌ است، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی‌ ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
هـ ـ عین یا به طرز گمراه‌ کننده‌ ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است‌.
و ـ عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.
ز ـ عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به‌ لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

علاوه بر موارد پیش گفته یکی از دلایل دیگری که می توان به موجب آن ابطال علامت تجاری ثبت شده را درخواست نمود بند الف ماده ۳۰ می باشد که به شرح ذیل است:

الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

وکیل متخصص داعوی علامت تجاری شرح می دهد، بنابراین در صورتی که هر یک از موارد پیش گفته مشمول علامت تجاری ثبت شده گردد، هر مالک علامت تجاری می تواند به موجب دادخواست تقاضای ابطال علامت تجاری ثبت شده را نماید.

وکیل متخصص دعاوی علامت تجاری شرح می دهد، هر مالک می تواند به استناد ماده ۴۱ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری تقاضای ابطال علامت تجاری ثبت شده را از دادگاه صالح نماید.

 ماده ۳۱ قانون ثبت اختراعات

ابطال علامت تجاری ثبت شده نقطه مقابل ماده ۳۱ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری است چه اینکه ماده ۳۱  مقنن در مقام بیان این امر است که استفاده از علامت تجاری حق انحصاری فردی است که آن را به ثبت رسانده و وقتی فردی طرح دعوای ابطال علامت تجاری را می نماید، در واقع در مقام ابطال این حق دارنده گواهینامه ثبت علامت می باشد.

دادگاه رسیدگی ابطال علامت تجاری

ابطال علامت تجاری ثبت شده به صورت تخصصی در تهران و در مجتمع قضایی شهید بهشتی مورد رسیدگی قرار می گیرد و شما از تمام نقاط ایران اگر اقدام به طرح دعوای ابطال علامت تجاری نمایید . باید به تهران مراجعه کرده و دعوای طرح شده را در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران پیگیری کنید.

برای مشاوره با وکیل علامت تجاری و طرح دعاوی  ابطال علامت تجاری ثبت شده یا دفاع در دعاوی ابطال علامت تجاری ثبت شده و تنظیم لایحه در پرونده ها و یا تنظیم دادخواست ابطال علامت تجاری ثبت شده با موسسه حقوقی سعید شهبازی که متشکل از وکلای پایه یک دادگستری و متخصص دعاوی علامت تجاری طرح صنعتی وکارت بازرگانی هستند تماس بگیرید.

  • شرکت ثبت فردا