ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت - ثبت برند - ثبت تغییرات شرکت - ثبت شرکت در کانادا - ثبت فردا

  • ۰
  • ۰

انتخاب نام مناسب برند

 

انتخاب برند مناسب برای شرکت

انتخاب نام برند هویت کسب وکار شماست.به طور قطع می توان گفت در ثبت برند مهم ترین مرحله انتخاب نام مناسب برند است. برند اولین چیزیست که مشتریانتان با آن روبه رو شده، محصولت و خدمات شما را با آن می شناسند و در نهایت به وسیله برند با شما ارتباط برقرار می کنند. از همین روست که انتخاب نام مناسب برند، اولویت بسیار بالایی پیدا کرده و کاریست که باید ساعت ها به آن فکر کنید. زیرا می تواند آینده شما در تجارت را تحت الشعاع قرار دهد. از همین رو پیشنهاد می کنیم در این زمینه از افراد متخصصی که سال ها در این زمینه کار می کنند مشورت گرفته و مطمئن باشید از این کار پشیمان نخواهید شد.

موارد لازم برای انتخاب نام مناسب برند

  1. هر چه بیشتر در تکنولوژی و دنیای اینترنت پیشرفت می کنیم، اهمیت انتخاب ها و گزینه هایی که در دنیای تجارت انجام میدهیم افزایش پیدا می کند. دنیای تکنولوژی یعنی دنیای سرچ و تحقیقات. امروزه هر کسی می خواهد محصولی تهیه و یا از خدماتی استفاده کند ابتدا در اینترنت جست و جویی می کند تا به اطلاعات کامل و کافی برسد و بعد انتخاب نام برند درست را انجام بدهد.نام برندی که انتخاب می کنید می بایست دامنه‌ اینترنتی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی آزاد داشته باشد.
  2. هر چقدر برند شما بیشتر با این موج همخوانی داشته باشد، در دنیای نوین تجارت موفق تر خواهید بود. پس بهتر است در مرحله اول نام برندی را انتخاب کنید که شکل نلفظی آن با نگارشی اش یکی بوده تا افراد بتوانند فقط با شنیدن نام برند شما آن را در اینترنت سرچ و پیدا کنند. در مرحله بعد باید اسمی انتخاب کرد که اینترنت پذیر باشد، یعنی در دنیای مجازی بتوان راحت از آن استفاده کرد و ویژگی هایش را نشان داد و هنگام نمایش در تبلیغات آفلاین و آنلاین چشم‌گیر و جذاب به نظر برسد.
  3. به دو مورد دیگر که می تواند برای انتخاب اسم به شما کمک کند اشاره می کنیم. برای اینکه با مشکل وجود شباهت,کمتر روبه رو شوید، بهتر است اسم های چند سیلابی را انتخاب کنید البته به این شرط که هیچ کدام از سیلاب های آن عینا شبیه به یک برند دیگر نباشد. این روش اسم گذاری در طبقه هایی که برندهای زیادی را در خود جای داده اند بسیار مهم و کاربردی است. نکته دوم انتخاب لوگو یا لوگوتایپ هایی است که طرح هایی بسیار ساده و قابل فهم و در عین حال ساده دارند. با این کار به یاد سپردن آن ها برای مشتری بسیار راحت تر خواهد بود.

 

نکات منفی در انتخاب نام مناسب برند

  1. استفاده از حرف لاتین برای ثبت برند: شما باید از نام هایی استفاده کنید که حتما فارسی بوده یا به عبارت دیگر ریشه فارسی داشته باشند. البته اگر بخواهید برای برندتان اسم لاتین انتخاب کنید باید هم مجوز فعالیت مرتبط به آن را داشته و هم کارت بازرگانی تهیه کرده باشید.
  2. استفاده از نام های مشهوربرای ثبت برند: طبق قوانین بین المللی نمی توان از نام هایی استفاده کرد که به نوعی شهرت پیدا کرده اند. استفاده از این اسامی برای برند غیر قانونی به شمار رفته و قابلیت ثبت ندارند.
  3. تشابه اسمی برای ثبت برند: برندی که می خواهید انتخاب کنید نباید بیش از ۵۰% نسبت به برند های دیگر تشابه اسمی داشته باشد. به همین دلیل طبقه هایی مثل طبقات مصرفی و در زیر مجموعه آن مواد غذایی، آشامیدنی، لوازم خانگی و ایمنی، آرایشی و بهداشتی به دلیل وجود شباهت بسیار سخت و مشکل است.
  4. استفاده از نام مناطق جغرافیایی برای ثبت برند: در انتخاب نام برند باید دقت کنید، کنار هم قرار دادن نام مناطق جغرافیایی و نام تجاری باعث می شود که به نام ایراد گرفته شود و نام تایید نشود.
  5. استفاده از کلمات نامناسب: همانطور که مشخص است برای انتخاب نام اسامی ضد اسلامی و یا غیر معقول، با عنوان اخطار شئونات اسلامی برگشت خواهند خورد.

 

ثبت ۳ به شما پیشنهاد می کند اگر دقیق هنوز نمی دانید چه برندی برای شرکت خود انتخاب کنید، هم می توانید سری به صفحه برندهای نمونه بزنید تا به شما برای انتخاب نام ایده بدهد و هم می توانید به صفحه خرید و فروش برند رفته و به جای ثبت برند از برندهایی که قبلا به ثبت رسیده است یکی را انتخاب کنید و تجارت خود را با آن شروع کنید. در آخر اگر بعد از خواندن متن بالا هنوز سوالی در مورد ثبت برند برای شما باقی مانده است، می توانید به صفحه ارتباط با ما رفته و با کارشناسان باتجربه ثبت ۳ مشورت کنید.

 

  • ۰۰/۰۲/۲۹
  • شرکت ثبت فردا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی