ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت - ثبت برند - ثبت تغییرات شرکت - ثبت شرکت در کانادا - ثبت فردا

  • ۰
  • ۰

بررسی تاریخچه برند در ایران:

برای بررسی تاریخچه برند در ایران به اولین برند های ایرانی اشاره خواهیم کرد. که این برندهای ایرانی در خاطره شما ایرانیان برای همیشه ثبت شده اند و یادآور ایام خوش گذشته می باشند. اولین برند های صنعتی در زمینه ساخت خودرو و تجهیزات آن که هم اکنون نیز فعال هستند شامل سایپا و ایران خودرو می‌باشد.

اولین برندهای ایران

اولین برند مربوط به قالی و قالیبافی شامل برند قالی سلیمان است. اولین برند مربوط به مواد غذایی و پخش آن ها شامل برند مینو، تک ماکارون، دینا، یک ویک، آب معدنی دماوند، رستوران نایب و قاسم ایران است. در این میان قاسم ایران در زمینه ی پخش مواد غذایی فعالیت می‌کرد. اولین شرکت هواپیمایی، ماهان ایرلاین بود و دیگر برند هایی که در زمینه صنعتی فعالیت می کردند. شامل سینجر گاز، مادیران، ایران رادیاتور، گلبافت، بوتان، هاکوپیان، فراسو، آبسال، نیک کالا، امرسان، چرم مشهد، استیل البرز، پالاز موکت، داروپخش، پارس خزر و غیره است؛ همچنین اولین بانک خصوصی در کشور نیز بانک پاسارگاد بوده است.

در بررسی تاریخچه برند در ایران باید به این نکته اشاره کنیم که شاید بتوان تاریخچه ظهور برند را قدیمی تر از ظهور و شکل گیری بازار دانست. از گذشته تا به امروز بسیاری از برند ها وجود داشته‌اند و وجود خواهند داشت. مثلا همه ی ما با کلماتی مثل پنیر تبریز، قالی کرمان، انار ساوه و گز اصفهان آشنایی داریم و پسوند آخر این محصولات را نشانه کیفیت آن ها می دانیم. از همین جا بود که برند ها ساخته شدند و ادامه پیدا کردند. قدمت یک برند می تواند تا صد ها سال و یا حتی بیشتر ادامه پیدا کند. یک برند معرف مشخصات ویژه ای است که در ذهن مخاطب برای همیشه باقی خواهد ماند و حتی می تواند به او حس خاصی را القا کند، مثل برند مینو که طعم شور و بچگی را به شما القا می کند.

تاریخچه برند در ایران

 

تاریخچه برند در ایران و ثبت برند:

تاریخچه برند در ایران و همچنین در دنیا دستخوش تغییرات بسیاری بوده است .این مسئله ارتباط مستقیمی با اعتبار یک برند دارد. برند ها می‌ توانند سودآوری بسیاری را برای اشخاص به وجود آورند. تا جایی که می توان گفت نام یک برند می تواند ارزش بسیار بالاتری از تمامی دارایی‌ های مالک آن داشته باشد. همین مسئله می‌ تواند موجب تقلب از یک برند خاص گردد. در واقع همین تقلب ها سبب شدند که برند ها برای حفظ اعتبار خود و همچنین حفظ حقوق قانونی شان اقدام به ثبت برند کنند تا هیچ شخص سودجویی نتواند با سوء استفاده از برند آن ها اقدام به تخریب محصولات و خدماتشان کند یا اینکه متقلب بار سودی را به چنگ آورد.

تاریخچه برند

ثبت برند از لحاظ قانونی از صاحبان برند حمایت می کند. کمک شایانی به حفظ اعتبار و ارزش آن ها خواهد کرد. تاریخچه برند در ایران به این صورت بود که در سال ۱۳۰۴ برای اولین بار در ایران قانونی برای ثبت برند ها تصویب شد . اما در سال ۱۳۱۰ به صورت کامل تر و اصلاح شده تر یعنی ( قانون ثبت علائم و اختراعات ) در دستور کار قرار گرفت. از آنجا که قوانین مخصوصا قوانینی که برای اولین بار پایه گذاری می شوند. نیاز به تجدید نظر و اصلاح دارند، قانون ثبت علائم و اختراعات هم در سال ۱۳۳۷ اصلاح شد و در سال بعد از آن یعنی سال ۱۳۳۸ آیین نامه دیگری در رابطه با اقلام دارویی و خوراکی و همچنین آرایشی و بهداشتی با نام ( قانون ثبت علائم و اختراعات ) نیز پایه گذاری شد و در دستور کار قرار گرفت.

برند

تاریخچه برند در ایران

 

 

تاریخچه برند در ایران و مقررات جزایی در رابطه با آن:

در تاریخچه برند در ایران به قوانین مجازات اسلامی می رسیم که در حال حاضر نیز در دستور کار هستند. این قوانین به منظور ممانعت از سوء استفاده از علائم تجاری و صنعتی و خدماتی دیگر به کار گرفته می شوند. طبق ماده ۵۲۵ قانون مجازات اسلامی اگر کسی عمدا یا سهوا مهر، تمبر، برند و لوگوی شرکت، موسسه و یا اداره ای را جعل کند یا مشابه سازی کند. ضمن جبران خسارت های وارد شده به آن شرکت یا موسسه به یک تا ده سال حبس محکوم خواهد شد و اگر ثابت شود که جعل و سوء استفاده از برند یا هر کدام از مواردی که در بالا ذکر شد برای ضربه زدن به برند و تخریب آن بوده است حداکثر مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

تاریخچه برند در ایران

 

تاریخچه برند در ایران و انواع برند:

در بررسی تاریخچه برند در ایران به معرفی انواع برند می‌ رسیم . از آنجا که کسب و کارهای مختلفی وجود دارند برند ها نیز انواع مختلفی دارند اما  برند ها تنها برای کسب و کار و خدمات مورد استفاده قرار نمی گیرند. هدف از برندسازی را میتوان حتی معرفی اشخاص، اقوام و فرقه ها دانست.

انواع برند شامل: برند اشخاص، برند قوم، برند کشور، برند شهر، برند فرقه، برند محصولات که البته بیشترین کاربرد را دارند .قوانین بیشتر برای حمایت از این برند ها به کار گرفته می شوند؛ برند عمومی، برند شرکتی، برند خدماتی، برند سرمایه گذاری، برند های فعال و عملگرا که بیشتر در زمینه حمایت و اقدامات بشر دوستانه به کار گرفته می شوند؛ برند سازمانی و اداری، برند های اخلاقی، برند های تشکیل دهنده، برند های سلبریتی ها، برندهای تجملاتی و لوکس، برند های جهانی، برند های عام، برند های بی بنیان، برند های چالشگر، برند های عام و برند های خصوصی، برند شغلی ، برند کارفرما و غیره می باشد.

تاریخچه برند در ایران و اجزای برند:

در بررسی تاریخچه برند در ایران به تعریف اجزای مختلف یک برند می پردازیم. همانطور که در ابتدای مقاله به شما گفتیم یک برند می تواند القا کننده ی یک حس خاص در شما باشد. اجزای مختلف یک برند می تواند شامل هویت یک برند، شعار آن برند، هدف برند، نوع فعالیت آن برند و تاثیر آن برند باشد. ماهیت برند، تصویر برند، فرهنگ برند و شخصیت برند از دیگر اجزای آن است که هر کدام از آنها تاثیر خاصی را در ذهن مخاطب به جا می گذارد.  البته پایه گذاری یک برند و به ثمر رساندن آن مستلزم تلاش و خلاقیت بسیار خواهد بود. از همین رو بسیاری از مجموعه ها اقدام به برندسازی و مشاوره در این زمینه می کنند.

تاریخچه برند در ایران

 

  1. نکاتی در مورد ثبت برند
  2. ثبت علامت تجاری وثبت برند در سال ۱۴۰۰
  3. ثبت برند در ایران
  4. ثبت برند اقلام بهداشتی
  5.  ثبت برند و لوگو
  6. ثبت برند اینترنتی
  7. نکته طلایی ثبت برند
  8. هزینه ثبت برند
  9. گام به گام تا ثبت برند پوشاک در ایران
  10. ثبت برند و ثبت شرکت
  11. آیا با روند ثبت برند لاتین آشنا هستید؟
  12. همه آنچه باید درباره ثبت برند مواد غذایی در ایران بدانید
  13. مراحل ثبت برند
  14. مدارک لازم برای ثبت برند
  15. ثبت برند

 

  • ۰۰/۰۴/۱۰
  • شرکت ثبت فردا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی