ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت

ثبت شرکت در ثبت فردا

ثبت شرکت - ثبت برند - ثبت تغییرات شرکت - ثبت شرکت در کانادا - ثبت فردا

  • ۰
  • ۰

صلح برند یا علامت تجاری

صلح برند یا علامت تجاری

پیش از انکه به قرارداد صلح برند یا علامت تجاری بپردازیم  درمورد ثبت برند وتعاریف ثبت علامت تجاری صحبت کنیم.

ثبت علامت تجاری (برند):علاوه بر معرفی کالا وخدمات  اشخاص (حقیقی یا حقوقی) و متمایز کردن آن ازکالا وخدمات اشخاص  رقیب ،علامت تجاری همچون سایر دارایی ها قابل انتقال به طور  کلی وجزیی می باشد.

به طور کلی صاحب برند می تواند برند خود را به اشخاص دیگر(حقیقی یا حقوقی) منتقل  از کند یا اجازه بهره برداری از برند را به شخص دیگری واگذار نماید.

مراحل انتقال برند تجاری:

در ابتدا هر دو شخص انتقال دهنده (مصالح) و انتقال گیرنده (متصالح) باید اقدام به ثبت نامئ در وب سایت مرکز مالکیت معنوی کند که به طور معمول مصالح چون برند خود را به ثبت رسانده از قبل ثبت نام در وب سایت داشته است(مگر اینکه علامت ایشان قبل از سال 97 بوده و ایشان هیچ اقدامی بر روی برندهای خود نداشته است ونیاز به ثبت نام هم نداشته چون لزوم ثبت نام در وب سایت از سال97 به بعد بوده است)

پس از ثبت نام هر دوطرف وفعالسازی کارتابل هر دوشخص، مصالح برای تنظیم نامه ای مبنی بر انتقال برند خود با در دست داشتن اصل گواهینامه،ثبت و مدارک هویتی خود و متصالح به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه می نماید که در ذیل نمونه ای از انتقال را مشاهده می نمایید:

پس از دریافت نامه از دفترخانه مصالح باید اصل گواهی و نامه ای که ا زدفترخانه دریافت کرده را به همراه سایر مدارک در پنل کاربری خود در وبسایت مرکز مالکیت معنوی بارگذاری نماید و مشخص کند.متصالح چه شخصی است .(نامه درخواست—->درخواست استعلام جهت انتقال پس از ثبت —->بارگذاری مدارک —–>پرداخت هزینه ).

پس از ان درخواست توسط کارشناسان اداره  علائم تجاری ،بررسی می شود که در صورت اینکه هیچ مشکلی مبنی بر نقض مدارک،ناخوانا بودن نامه،….نباشد. کارشناس جواب بررسی خود را تحت این عنوان (متقاضی محترم پاسخ استعلاح دفترخانه اسناد رسمی شما آماده می باشد.حضور مالک علامت تجاری(انتقال دهنده) یا وکیل دادگستری با ارائه وکالتنامه دادگستری از طرف انتقال دهنده با حدود اختیارات نقل  انتقال علامت و ارائه مدارک و مستندات مربوطه و با در دست داشتن اصل نسخه فیزیکی استعلام دفترخانه و رعایت سایر تشریفات بعدی، جهت اخذ پاسخ الزامی می باشد.)

پس از دزیافت اصل نامه بلامانع بودن استعلام انتقال از اداره توسط مصالح یا وکیل دادگستری،هر دو شخص انتقال دهنده و انتقال گیرنده اصل نامه را به همان دفترخانه که ابتدا برای تنظیم نامه مصالح مراجعه کرده بود می برند و درخواست تنظیم سند صلح نماید که در ذیل نمونه ای از سند صلح را مشاهده می نمایید:

پس از آنکه متصالح و هم مصالح می توانند سند صلح را در پنل کاربری خود در وبسایت مرکز مالکیت معنوی بارگذاری کنند (توجه باید کرد تنها یکی از اشخاص متصالح یا مصالح باید سند صلح را بارگذاری نماید نه هر دو(نامه درخواست—->درخواست انتقال قراردادی—->بارگذاری مدارک—->پرداخت هزینه)

پس از طی مراحل مجددا درخواست توسط کارشناسان اداره علائم تجاری بررسی می شود که در صورت عدم مشکل و نقص کارشناس جواب بررسی خود را با صدور آگهی ثبت انتقال علامت تجاری اعلام می کند.در این مرحله باید اقدام به خریداری روزنامه رسمی از وب سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران کرد.که  پس از انتشار روزنامه انتقال،متصالح یا وکیل متصالح با در دست داشتن اصل سند صلح  و اصل گواهینامه ثبت برند  و مدارک هویتی ویک نسخه از روزنامه انتقال به اداره علائم تجاری جهت ظهر نویسی گواهینامه علامت تجاری خود می نماید که در ذیل نمونه ای از گواهینامه ظهر نویسی شده را مشاهده می نمایید.

اجازه بهره برداری از علامت تجاری :

در این حالت مالک علامت تجاری هچنان مالک آن برند است،فقط موافقت خود را درباره استفاده از برند خود توسط دیگری اعلام می کند.وبه شخص (حقوقی یا حقیقی) اجازه بهره برداری از برند خود را در مدت تعیین شده می دهد.(ذکر مدت اجازه بهره برداری از برند خود را در مدت تعیین شده می دهد(ذکر مدت اجاره بهره برداری کاملا لازم و ضروری است.)

مراحل اجاره بهره برداری کاملا شبیه  انتقال علامت تجاری می باشد یعنی در ابتدای کار هر دو نفر باید اقدام به ثبت نام در وب سایت ،مرکز مالکیت معنوی نمایند سپس مالک برند با مراجعه به یکی از دفترخانه ها اسناد رسمی اقدام به گرفتن نامه از دفترخانه و بارگذاری آن از وب سایت نماید.(نامه درخواست—->استعلام جهت مجوز بهره برداری پس از ثبت —->بارگذاری مدارک—->پرداخت هزینه)

پس از تایید و کارشناسی کارشناسان اداره علامت مالک علامت یا وکیل او اقدام به گرفتن نامه از اداره می نمایند.هر دو شخص خریدار و فروشنده با در دست داشتن مدارک و اصل نامه بلامانع بودن که از اداره دریافت کردند به همان دفترخانه اولیه مراجعه می کنند  و درخواست سند بهره برداری را می دهند.سپس عکس سند بهره برداری را در وب سایت بارگذاری می نمایند.(نامه درخواست—->درخواست مجوز بهره برداری —->بارگذاری مدارک —->پرداخت هزینه).

پس از تایید کارشناس وکیل یا مالک برند یا شخص پذیرنده برند با مراجعه به اداره علامت اقدام به پشت نویسی گواهینامه برند می نمایند که در ذیل نمونه ای از نامه اجازه بهره برداری،سند بهره برداری و گواهینامه پشت نویسی شده خدمتتان ارائه می شود.

 

 

 

  • ۰۰/۰۳/۲۰
  • شرکت ثبت فردا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی